אין תמונה
מודל 1934 במחיר מציאה
לפני מספר ימים, בעודכם עסוקים בשגרת היום יום האין סופית ובהתלבטויות הרות גורל באשר האם כדאי לרכוש פלזמה 50 אינץ' שמצאתם במחיר מבצע, פספסתם את אחת הקניות היותר משתלמות שהייתם יכולים לבצע השנה ואולי אפילו בכל ימי חייכם.

לפני כשנה החליט האנס גונתר זאק, אספן רכב גרמני, להיפרד מחלקים נרחבים מאוסף המכוניות שלו שכלל בעיקר מכוניות רולס רויס ובנטלי. כל המכוניות באוסף של זאק היו בהחלט בעלות ערך ועניין אך את מירב תשומת הלב משכה רולס רויס פאנטום אחת ממודל 1934.
בסך הכל יוצרו בתחילת שנות השלושים 281 יחידות של הפאנטום-2 והמכונית המדוברת היא אחת הבודדות ששרדו.

לא מדובר בסתם רולס ותיקה במצב מצוין אלא ב"כוכב הודו" שיוצרה בהזמנה מיוחדת של אחד משליטי הודו. הכוכב מצוידת במנוע בנפח 7.7 ליטר וכוללת רשימת תוספות כאורך המרחק מאנגליה להודו, ביניהן גג מתקפל, 12 פנסי חזית (כולל כאלה העוקבים אחר סיבוב הגלגלים) וחלקים עשויים מכסף טהור שהוסיף המהראג'ה. למרות כל ההשקעה המכונית לא נסעה הרבה על כבישיה המשובשים של הודו והיא נשמרה במצב מצוין.
אין תמונה
מאובזרת להפליא

על פי הערכות שונות של מומחי מכוניות קלאסיות הכוכב היתה צפויה להימכר בעבור לא פחות מ- 14 מיליון דולר מה שהיה הופך אותה למכונית היקרה בהיסטוריה.

עד להעמדתה של "כוכב הודו" למכירה, החזיקה בתואר פרארי מדגם 250 Testa Rossa משנת 1957, אשר נמכרה בעבור 12 מיליון דולר.

אין תמונה
החליפה ידיים במחיר מצחיק

מועד המכירה הגיע ואף הצעה רלוונטית לא נזרקה לחלל בית המכירות, הרולס המיוחסת לא החליפה ידיים. באופן מפתיע זו הייתה גם תמונת המצב בעוד מספר מכירות פומביות בהן השתתפה עד שבשבוע שעבר, עם מחיר התחלתי נמוך במיוחד, שוב הוצעה הכוכב למכירה. הפעם, בתוך זמן קצר, היכה הכרוז שלוש פעמים בפטיש והכוכב של הודו נמכרה במחיר מציאה, נמוך משמעותית מכל הערכות המומחים, של 850 אלף דולר. 6%(!) מהסכום הצפוי.

חוזרת להודו בידיים טובות 

הרוכש המאושר, מנדהטסין ג'אדג'ה, הוא לא אחר מנכדו של הבעלים המקוריים של המכונית, המהראג'ה.

אין תמונה
חוזרת הביתה, להודו, למשפחה של הבעלים המקורי

ה"כוכב של הודו" עזבה בשנת 1968 את תת היבשת לאחר שנמכרה וכעת מתכוון ג'אדג'ה להשיב אותה הביתה ולתת אותה מתנה לאביו לכבוד יום הולדתו ה-75.

>> כאן בארץ: סיטרואן DS3 במכירה פומבית