בכל שנה, במסגרת תערוכת הרכב בלוס אנג'לס (שתתרחש בין התאריכים 30 בנובמבר עד 9 בדצמבר), במקביל למכוניות החדשות הנחשפות בתערוכה, להשקות ולדגמי קונספט, מתקיימת תחרות עיצוב בין הסדנאות של חברות הרכב השונות.

בשנה שעברה סיפרנו לכם על תחרות לתכנון הכוכבת המוטורית הגדולה של הוליווד ואילו השנה ניצב בפני המעצבים אתגר חדש – עיצוב ניידות משטרה ורכבי מרדפים, כפי שלדעתם יראו בשנת 2025.
במסגרת אתגר העיצוב, המעצבים הוזמנו לצפות איך יראה העתיד ולהתאים לחזונם את התחבורה המשטרתית.

ב.מ.וו – אדם ומכונה

סדנת העיצוב האמריקאית של הענקית מבוואריה החליטה להשאר בעיר המלאכים על פי תחזית בה בשנת 2025 יהיו בלוס אנג'לס כלי רכב מהירים שישתמשו בהנעה אלטרנטיבית והרבה יותר תנועה צפופה.
בהתאם לכך, תכננו המעצבים ניידת מודולרית המורכבת מכמה כלי רכב – מכונית מרכזית בעלת שני מושבים המסוגלת לשגר 3 אמצעי תחבורה נוספים, להגברת הנגישות, כשאחד מהם מרחף ואילו שניים נוסעים על הכביש ומופעלים באופן אוטונומי – מל"נים (מכוניות ללא נהג).
במהלך מרדף בתוך תנועה כבדה, חלקי הניידת ללא נהג יכולים לרדוף אחר החשוד ולהעביר מידע לניידת האם שתופסת את החשוד בנקודה המתאימה מבלי לסכן את משתמשי הדרך התמימים.

אתגר העיצוב של תערוכת הרכב בלוס אנג'לס (צילום: אוטו)
BMW – אדם ומכונה|צילום: אוטו

ג'נרל מוטורס – מאמינים בוולט 

גם מעצבי ג'נרל מוטורס צופים שניידת המשטרה העתידנית תורכב למעשה, משלוש, בעלות תפקיד מוגדר – אחת תתצפת, שניה תרדוף והשלישית תחתור למגע.

הניידות יתבססו על הטכנולוגיה החשמלית של הוולט, המוכרת לנו כבר היום.

אתגר העיצוב של תערוכת הרכב בלוס אנג'לס (צילום: אוטו)
ג'נרל מוטורס – מאמינים בוולט|צילום: אוטו

הונדה אמריקה – מי צריך נהג?

לדעת המעצבים בסדנה האמריקאית של הענקית מארץ השמש העולה, אכיפת עבירות תנועה בכבישי קליפורניה בעתיד ידרשו יחידות שיטור שיורכבו משני חלקים: רכב ראשי שיוכל לנווט עצמו באופן אוטונומי או על ידי נהג אנושי, ממנו אפשר לנתק ולשלוח למשימה אופנוע ללא נהג, אפילו תוך כדי נסיעה.

אתגר העיצוב של תערוכת הרכב בלוס אנג'לס (צילום: אוטו)
הונדה אמריקה - בלי נהג|צילום: אוטו

הונדה יפן – ביצועים ועמידות

המעצבים מטוקיו שביומיום שוקדים על פיתוח טכנולוגיות עתידניות שישמשו את החברה, בחרו הפעם בכלי רכב סטנדרטי יחסית, קונספטואלית לפחות. מעצבי הונדה התמקדו בביצועים, בחופש תנועה ובעמידות שיאפשרו לניידת לשרוד בכבישי קליפורניה העמוסים של 2025.

אתגר העיצוב של תערוכת הרכב בלוס אנג'לס (צילום: אוטו)
הונדה יפן – ביצועים ועמידות|צילום: אוטו

מרצדס – כח ועבירות

מעצבי השלוחה האמריקאית של הענקית מגרמניה בחרו להפגין כח. הניידת העתידנית שלהם מבוססת על ה-G-Wagen, רכב השטח שמיוצר ללא שינויים משמעותיים מאז שנות השבעים של המאה ה-20 אשר המעצבים רומזים שסוף סוף יזכה לעדכון ועיצוב מודרני יותר בשנים הקרובות.

לפי התכנון, ה-G של 2025 יהיה בעל מרכב חזק במיוחד ועתיר טכנולוגיות עתידניות לסיוע במשימות השיטור.

אתגר העיצוב של תערוכת הרכב בלוס אנג'לס (צילום: אוטו)
מרצדס – כח ועבירות|צילום: אוטו

סובארו – כריש חשמלי

מעצבי סובארו בחרו להתרחק מלוס אנג'לס עד הוואי.
הניידת שלהם, בעלת זנב הכריש, תהיה ירוקה במיוחד ותשתמש בהנעה חשמלית באמצעות אנרגיה ממוחזרת, ואף לא תזדקק לנהג ובכך תוכל לחסוך בכוח אדם.

אתגר העיצוב של תערוכת הרכב בלוס אנג'לס (צילום: אוטו)
סובארו – כריש חשמלי|צילום: אוטו

אין ספק, המעצבים הפליגו בחזיונות יצירתיים ובעיצובי תלת מימד מרהיבים.
אנחנו עדיין חושבים שבעתיד ניידות המשטרה יהיו די דומות למוכרות לנו היום, אבל נחכה 13 שנה ונראה מי מבין המעצבים של יצרניות הרכב הגדולות הצליחו לקלוע.

>> ובינתיים ב-2012: צפו במרדף משטרתי על הצד