סופה של השנה האזרחית מתקרב ועימו מגיע שלב הסיכומים והנבחרים בכל תחום ותחום.
כמובן שגם בעולם הרכב נערכים לשלל דירוגים שונים, מתחרות "מכונית השנה באירופה" הותיקה והמפורסמת ועד לדירוגים מקומיים של מגזינים, אתרי אינטרנט ופורומים מסביב לגלובוס.
מגזין הרכב הבריטי EVO חוגג בימים אלה בר מצווה להיווסדו בנובמבר 1998 ומפרסם כמדי שנה את הגרסה שלו לתחרות מכונית השנה. בניגוד לדירוגים שצריכים לתת ביטוי למגוון ההיצע של תעשיית הרכב, ממכוניות קטנות, דרך מכוניות משפחתיות, מיניוואנים ועד למכוניות יוקרה כשבתווך, בשנים האחרונות, גם נוכחות לרכבים היברידיים וחשמליים - בדירוג של EVO לא ממש מתייחסים לנתוני פליטת מזהמים, נוחות נסיעה וגודל תא המטען ולמעשה יש רק פרמטר אחד שקובע בבחירת המועמדת לתואר – מי היא מכונת הנהיגה הטובה ביותר שהוצגה ב-12 חודשים האחרונים.
11 מועמדות לתואר התייצבו לקו הזינוק. היו שם רנו מגאן RS טרופי, ב.מ.וו M1, לוטוס אליז CR, ב.מ.וו M5, פורשה קיימן R, יגואר XKR-S, אסטון מרטין VANTAGE S , מקלארן, פרארי FF, למבורגיני אוונטדור וכמובן שאי אפשר בלי איזו גרסה של פורשה 911, במקרה זה GT3 RS .
הכירו את המועמדות
לצורך בחינת המעומדות "נאלץ" צוות הבוחנים של המגזין לצאת לחופשה בדרום פורטוגל כשבתפריט מזג אוויר מצוין, כרטיס תדלוק חופשי, כמה כבישים מפותלים נטושים, מסלול מרוצים שנסגר במיוחד לכבודם וכמובן 11 מכונות נהיגה משובחות.
כן, אין ספק, עבודה קשה - אבל מישהו היה צריך לעשות אותה.
ומי היא מכונת הנהיגה המושלמת על פי EVO? ובכן התשובה המפורטת תתפרסם בגיליון של המגזין שצפוי לצאת בימים הקרובים לדוכנים אך יודעי דבר מספרים שבמקום הראשון זוכה בפעם השביעית ב-13 שנים פורשה 911, הפעם בגרסת GT 3RS. את המקום השני תופסת המקלארן MP4-12C, והנה כדי להוכיח שלא רק מכוניות במחיר מטורף יכולות לזכות בתואר, במקום השלישי אנו מוצאים את המכונית השנייה הכי זולה מבין כל המועמדות: הב.מ.וו M1. אנחנו מצידנו צנועים ובהחלט מוכנים להסתפק גם בב.מ.וו הקטנה.