הרעיון לקיים תחרות בין מטוס למכונית כבר אינו דבר חדש, ומאז הופיע לראשונה בתוכנית הרכב הפופולרית בעולם "טופ גיר" (ובהמשך חזר פעמים רבות בתוכנית בשלל וריאציות נוספות) וזכה ללא מעט חיקויים, ויש שיטענו שהפך למאוס ושמדובר בתחרות שכבר מוצתה מכל היבט - החל ממרוצי דראג על מסלול ההמראה, דרך השוואה הקפה קרקעית ואווירית של מסלול מרוצים ועד לאתגרים הזויים הכוללים משימות התחמקות וצליפה שונות.
עם זאת יש לציין שמעבר למאוצי הראווה הללו, קיים קשר אמיתי והדוק בין עולם התעופה לעולם הרכב הן בטכנולוגיות הזולגות מבעלי הכנף לשוכני הקרקע (מערכת ABS, דוושת תאוצה אלקטרונית fly by wire, שימוש באלומיניום וחומרים מורכבים ועוד ועוד) ויש גם יצרניות רכב כמו ב.מ.וו, רולס רוייס, מיצובישי, סאאב ואחרות שעסקו ועדיין עוסקות בייצור מטוסים או חלקים שונים לעולם התעופה.
גם כיום, חמש וחצי שנים לאחר השקתה לעולם, אין לניסאן GTR מתחרות ישירות. הנינג'ה היפנית בעלת מנוע V6 כפול מגדשים בנפח 3.8 ליטר המפיק 550 כ"ס העושה שימוש בתיבת הילוכים כפולת מצמד והנעה כפולה קבועה מתוחכמת, מציגה ביצועים מעולם מכוניות העל עם 2.8 שניות למאה ו-315 קמ"ש מרביים.
על אף שהיא הניסאן היקרה ביותר בעולם (780 אלף שקלים והיא שלכם כולל מיסוי ולוחית רישוי צהובה - למי שמתעניין) היא למעשה ברת השוואה בעיקר למכוניות העולות לפחות כפול ממנה.
אמנם נ-GTR כבר לא חדשה אבל כדי להזכיר ללקוחות הפוטנציאלים מהם הביצועים שלה, החליטו בניסאן גרמניה לערוך דו קרב מאתגר. במקום השוואה טריוויאלית למתחרות דומות מבחינת ביצועים כמו פורשה 911 טורבו או אודי R8 החליטו להשוות אותה למטוס הקרב המרהיב "הוקר האנטר" שבעבר שירת בחיל האוויר השוויצרי.
מטוס הקרב הבריטי, מראשוני העידן הסילוני, שירת ב-23 חילות אוויר שונים, בין היתר גם אצל שכנותינו; ירדן, עירק, לבנון ולוב.
אמנם כיום בעידן של מטוסים כמו F18 ויורופייטר ההוקר האנטר נחשב למיושן למדי וניתן לציין שעם מהירות מרבית של 1,150 קמ"ש אפילו את מהירות הקול הוא לא מסוגל לחצות. עם זאת, המהירות המרבית שלו עדיין גבוהה בהרבה מזו של ה-GTR אך לוקח לו לא מעט זמן להגיע אליה. דווקא היותו מטוס בסיסי יחסית מבטיחה הפעם קרב צמוד באמת עם תוצאה שאינה ידועה מראש כמו בהשוואות קודמות עם מטוסי קרב מודרניים.
>> צפו: מסוק מתרסק במהלך צילומי דו קרב בתוכנית טופ גיר