פיסול מטאסות של מכוניות

מיחזור הוא חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו בשנים האחרונות. רבים משתדלים לטייל אל המיחזורית הקרובה על בסיס קבוע עם בקבוקי הפלסטיק, לזרוק נייר אל הפח המיועד לכך או להחזיר בקבוקי זכוכית לסופר - ולא רק בשביל החזר הפקדון הכספי.

יש כאלה שאף מגדילים לעשות. אחד כזה הוא האמן הבריטי טולמי ארלינגטון שחורש מזה שנים את כבישי הממלכה המאוחדת ואוסף טאסות מצדי הדרכים - חומר הגלם העיקרי ליצירות האמנות שלו: פסלי חיות מרהיבים.

השימוש דווקא בטאסות החל במקרה. כשארלינגטון סיים את לימודיו במכללה, הוא גר בסמוך לעיקול כביש ידוע לשמצה, בו מכוניות רבות איבדו את הטאסות שלהן.
האמן הצעיר החל לאסוף את ה"צלחות" ותכנן להפוך אותן לפסל אחד גדול של שריון אבירים, אבל אז שם לב לזויות ולקימורים של הטאסות והחליט, בסופו של דבר, לפסל מהן דג.

פיסול מטאסות של מכוניות
קשה להאמין שכל זה מורכב מצלחות גלגלים ישנות



את הפסלים הראשונים נתן ארלינגטון, לפני 7 שנים, במתנה לבני משפחתו ולאחר זמן קצר הם וחבריהם החלו לבקש נוספים. האמן הבין את הפוטנציאל והחל להקדיש עוד ועוד שעות לעבודה על פסלים מהסוג הזה עד ש"פיסול בטאסות" הפך לעיסוקו במשרה מלאה. ארלינגטון מעדיף טאסות שנפלו ממכוניות מתוצרת מרצדס וב.מ.וו משום שהן גמישות יותר מאחרות ואינן נשברות בקלות. הוא מקפיד למחזר ולהשתמש בטאסות שמצא בלבד. גם חוט הברזל שמחבר ביניהן מגיע ממגרשי גרוטאות.

אהבת האמנות, המודעות הסביבתית ורוח המחאה החברתית הביאו את טולמי ארלינגטון לתמחר את יצירותיו במחיר שווה לכל נפש. כיוון שחומרי הגלם לא עולים לו דבר, ארלינגטון מבקש תשלום לא גבוה במיוחד רק על זמן העבודה שלו. רוב העבודות נמכרות במחירים סביב ה-2000 שקלים. היצירה הכי יקרה שנקנתה עד היום - דרקון בגובה 10 מטרים המורכב מ-200 טאסות - נמכרה בסכום השווה לכ-18 אלף שקלים.


פיסול מטאסות של מכוניות
המחיר של היצירות נע בין כמה מאות לכמה אלפי לירות שטרלינג
פיסול מטאסות של מכוניות
ארלינגטון מעדיף טאסות שנפלו ממכוניות מתוצרת מרצדס וב.מ.וו משום שהן גמישות יותר מאחרות
פיסול מטאסות של מכוניות

>> מכונית הסמארטפון של טויוטה