אין תמונה
אישה יפה פוגשת את בייבי. מתוך הכרזה לפסטיבל הסרטים הגאה באמסטרדם
המיליונר הבריטי המסתורי המכונה "TaxTheRich" חוזר שוב עם סרטון מוטורי נוסף לשמחת מיליוני צופיו.

כמו בקודמיו, גם בסרטון החדש אותו עשיר משועמם מדגים בדיוק איך לא להתנהג עם מכונית אקזוטית, וככל שאותו חובב רכב מסתורי ויוצא דופן מעלה לרשת עוד ועוד סרטונים בהם מופיעים בכל פעם רכבים מדגמים יקרים ונדירים יותר, כך גדלה ההילה המסתורית שאופפת אותו. 

עד היום לאף אחד לא ברור מי הוא בדיוק אותו "TaxTheRich", האם כל המכוניות הסופר יקרות בהן הוא נוהג כאילו היו רכבי חברה שחוטים מליסינג הן בבעלותו ולמה בדיוק הוא עושה את זה, אבל בכל מקרה עושה רושם שכסף אינו הבעיה שלו וזו הדרך המאוד מיוחדת שלו לחלוק את כל הטוב שהשיג עם אנשים שקצת פחות שפר עליהם מזלם. 

אחרי שנהג על רולס רויס פנטום יוקרתית כאילו הייתה מכסחת דשא, אחרי שלקח פרארי אנזו לסטייג' ראלי, אחרי שהפגיש שתי מכוניות פרארי F50 לתחרות משיכות ואחרי שלא חלק כבוד ראוי ליגואר XJ220 סופר נדירה, הוא חוזר עם סרטון חדש המשלב בין קטעים שנראים כלקוחים ממרוץ ראלי לכמה פעלולי דריפטינג. 

במבט ראשוני ניתן לטעות ולחשוב שהפעם ה-"TaxTheRich" ירד ברמה ומתחרע על פרארי 308 לא כל כך יקרה ונדירה שכמוה יש אפילו כמה חתיכות כאן בלבנט, אך מבט עם קצת יותר מעמיק ותשומת לב לפרטים מגלים כי למעשה מדובר בדגם שאמנם מתבסס על מרכב ה-308 ההמונית אך נחשב הרבה הרבה יותר נדיר וכמובן יקר – פרארי 288 GTO. 

ה-GTO נוצרה על רקע החלטה של הבוסים במראנלו להצטרף לאליפות העולם בראלי ולהתחרות עם ה-GTO מול מפלצות גרופ B כמו פיג'ו 205 טורבו 16, לנצ'יה S4, אודי קוואטרו, פורד  S2000, פורשה 959 ושאר דגמים סופר חזקים ומטורפים שהביאו באותן שנים את מרוץ החימוש בין המתחרים על שבילי העפר לשיאים חסרי היגיון ונטולי מעטפת בטיחות מספקת.

אחרי כמה תאונות קטלניות שגבו את חייהם של כמה נהגי ראלי מפורסמים הוחלט בראשית 1986 לאסור על מכוניות גרופ B להשתתף באליפות הראלי העולמית ופרארי, שלמעשה בדיוק רק החלה לארגן את קבוצת המרוצים שלה, הייתה צריכה לבטל הכל. בכל מקרה, בהתאם לתקנות ה-FIA פרארי כבר יצרה 200 יחידות עם רישוי לכביש של ה-GTO ויחד עם הרכבים שהיו מיועדים לקבוצה והוסבו בסוף לבעלי רישוי לכביש בסך הכל יוצרו 272 GTO מהדגם האמור. 

הניסיון הקצר, היקר והכושל הותיר משקעים בקבוצת המרוצים של החברה ומאז פרארי לא חזרה להתחרות במרוצים מעבר לאספלט.
כמכונית, ה-288 GTO הייתה מאוד מרשימה וכללה מנוע מרכזי וי 8 בנפח 2.9 ליטרים שביחד עם צמד מגדשי טורבו הפיק 400 כ"ס. היום זה אולי לא נשמע מטורף אבל בשנות ה-80 זה היה נתון מאוד מרשים גם למכוניות אקזוטיות וביחד עם משקל עצמי קל בעידן שלפני היורו NCAP ה-GTO הגיעה למהירות תלת ספרתית בתוך קצת יותר מארבע שניות ורשמה 304 קמ"ש מרביים על השעון – מה שהפך אותה למכונית הראשונה בייצור סדרתי שחצתה את קו ה-300. 

 

מופע ההשמדה הפעם כולל נסיעה בדרכי עפר, דרכים משניות וצרות בפול גז וקצת כיסוח דשא במחווה לאותה מכונית ראלי שהיא מעולם לא זכתה להיות ומסתיים באימון שמיניות בדריפטינג בין פילונים בתוך אסם עם קירות קרובים שכל טעות תשלח מיד את היצירה הנדירה לעיצוב מחדש של המרכב. 

כעת, אחרי שהסרטון גרף כחצי מיליון צפיות בסוף השבוע, סרטון הרולס רויס צבר כבר מעל-4 מיליון צפיות וסרטון הפרארי אנזו חצה כבר את רף ה-10 מיליון צפיות, נשאלת השאלה למה בדיוק צריך לצפות מ-Tax The Rich בסרטון הבא. 

בינתיים אנו ממליצים לכם לא לפספס את הסרטון שבוודאי יגרום לכם לבהות בו במידה שווה של הערצה וזעזוע. 

>> תביעת הביטוח היקרה של התאונה של מיסטר בין

אין תמונה
אישה יפה פוגשת את בייבי. מתוך הכרזה לפסטיבל הסרטים הגאה באמסטרדם