אין תמונה
עדיין זוכר את התנועות. שון ספרלינג
כמו הרבה סיפורים, גם הסיפור שלנו התחיל לגמרי במקרה. יום אחד איטלקי חביב בשם בורדין לוקה גלש באינטרנט להנאתו. תוך שהוא מתגלגל במקרה בין אתרים הגיע לאתר של חובבי משאיות אמריקאיות גדולות להן הוא שומר פינה חמה בלב עוד מאז שהיה ילד. דף אחד הוביל לדף אחר, סרטון קשר לסרטון דומה וכך בלי שהתכוון לכך בורדין הגיע לסרטון בו נראה גבר מסיע באמצעות שלט רחוק דגם קטן אבל מושקע במיוחד של משאית עמוסת ניקלים.

בורדין, שתמיד רצה משאית אמריקאית אך לא באמת מצא הצדקה להחזיק אחת שכזו, החליט שדגם מבוצע היטב יכול להיות פתרון הגיוני מבחינת גודל ועלות לתשוקה שלו.

אבל כמו שקורה לא פעם, דבר אחד הוביל למשנהו והדגם הקטן הפך לפרויקט גדול ומטורף. 
בורדין החליט לא להסתפק באחד הדגמים שניתן לקנות בחנויות אלא לבנות את הדגם של משאית חלומותיו מאפס, ואם כבר לבנות לבד אז למה להיצמד לקנה מידה מקובל של 1:24, 18 או מקסימום 1:8 ולא ללכת על משהו מרשים באמת בקנה מידה 1:4?

וכך,תוך מתן תשומת לב מדוקדקת לפרטים, בנה בורדין את חלקו הקדמי של הסמי טריילר שכולל לבד מצביעה מדהימה גם שלל ניקלים, פנסים, צינורות אגזוז ועוד.  

התוכנית המקורית לדגם "צנוע" יחסית הפכה לתפלץ באורך של 2.1 מטרים – חצי מהאורך של מכונית משפחתית ממוצעת, ובמשקל של 180 קילוגרם.


יכולת תמרון מרשימה

כדי להניע את הדבר הזה היה צורך במנוע רציני ובורדין לבסוף החליט ללכת על מנוע חשמלי בהספק של 750 וואט – חזק יותר מכל מנוע חשמלי המשמש קורקינט או אופניים חשמליים.

הבחירה במנוע חשמלי על פני מנוע בנזין נבעה בעיקר בשל המומנט הזמין שלו בכל טווח הפעולה שיכול להקל על התזוזה הראשונית של הסופר משאית על שלט.

כיוון שכפי שבוודאי כבר הבנתם, בורדין הוא לא מסוג האנשים שמעגלים פינות ופוסחים על פרט זה או אחר. הוא נאלץ לטפל בצליל הלא סקסי של המנוע החשמלי באמצעות מערכת סאונד אליה סומפל צלילו האמיתי של מנוע הדיזל הגדול. גרסה מוקטנת של צופרי האוויר האופייניים למשאיות מוקמה על הגג וכדי להוסיף אלמנט ריאליסטי נוסף למכלול הותקנה גם מכונת עשן קטנה שחוברה לצינורות המפלט.


אפשר גם לגרור רכב שטח

אחרי 9 חודשים של עבודה מאומצת בכל רגע פנוי התוצאה הייתה כל כך משכנעת שאין שום יכולת אממית לזהות כי לא מדובר בדבר האמיתי אלא בדגם מוקטן עד שהוא לא נמצא בקרבת מקום למשהו שיכול לספק פרספקטיבה.


לא חסכו בתאורה

הצעצוע הזה התגלה גם כבעל יכולת העמסה מכובדות למדי שכוללת אפשרות לגרור את האדם המפעיל את מכונית השלט באמצעות נגרר עם מושב ואף לגרור מכוניות, ג'יפים וטרקטורים בגודל מלא.

כצפוי בניית הטריילר הנגרר הייתה רק עניין של זמן ואכן בסיום מספר חודשים נוספים התווסף אחד שכזה באורך של לא פחות מ-5 מטרים, שוב תוך כדי הקפדה מדהימה על פרטים, צביעת אייר בראש מושלמת, דופן העמסה הידראולית  ומה לא.

אמנם ללא ספק מדובר בצעצוע יקר ומיותר אך בה העת מרהיב ומדהים.


אפשר להגיע איתו ליריד

>> צפו: אוטובוס תלמידים עם מנוע סילון של מטוס קרב

אין תמונה
עדיין זוכר את התנועות. שון ספרלינג