המבקרים במרפסת התצפית המפורסמת בעולם שבקומה ה-86 באמפייר סטייט בילדינג שבניו יורק יופתעו לראות בימים הקרובים, לבד מנוף פנורמי מרהיב של התפוח הגדול, גם מכונית פורד מוסטנג חדשה בגודל מלא.
המוסטנג החדשה, בדורה השישי, הוצגה לפני מספר חודשים בתערוכת דטרויט וקפצה לביקור טופלס במרומים לכבוד הצגתה בגרסת הגג הפתוח בתערוכת הרכב של ניו יורק המתקיימת בימים אלה בעיר.
עוד ב-mako רכב
מה לעזאזל קרה למוסטנג הזו?
מוסטנג 1965 חדשה, בחלקים, להרכבה עצמית
מסתבר שזו לא פעם ראשונה שהמוסטנג עושה ביקור במרפסת של המגדל המפורסם בעולם ובדיוק לפני יובל שנים, ב-1964, לכבוד הצגת גרסת הגג הפתוח של המוסטנג הראשונה, בפורד הציבו במרומי בניין האר-דקו שהיה בזמנו הבניין הגבוה והמפורסם בעולם את מכונית הפוני החדשה שעתידה היתה להפוך לאחד האייקונים החשובים של תעשיית הרכב האמריקאית.
בניגוד לגורדי שחקים מודרניים המצוידים בגג שטוח עם מנחת מסוקים עליו ניתן די בקלות להנחית מכונית מהאוויר, האמפייר סטייט בנוי אחרת וכולל צריח מחודד במרומים ומרפסת צרה שאינם מאפשרים שום תמרון מהאוויר. מאחר שלא קיים מנוף גבוה מספיק המסוגל להגיע לקומה 86, בדיוק כמו ב-1964 גם הפעם אנשי פורד היו צריכים לפרק את המכונית לגורמים ולנסר את המרכב לחתיכות כדי שאלה יכנסו למעלית הלא גדולה במיוחד של הבניין שנבנה ב-1929.
לאחר מדידות מדויקות שערכו במקום ובניית דגם תא מעלית בגודל זהה לזה בבניין, אנשי פורד ניגשו למשימה, פירקו את המוסטנג החדשה וחתכו את המרכב בצורה שניתן יהיה להרכיב אותו בקלות ותאפשר לקהל, לפחות למראית עין, לחשוב שמדובר במכונית רגילה לחלוטין.
קשה באימונים - ההכנות לקראת המבצע המסובך
הפעם המשימה הייתה קשה הרבה יותר כי מעבר לעובדה שהמוסטנג החדשה ארוכה ורחבה יותר היא כוללת הרבה יותר חלקים ובנויה בצורה מתקדמת וקשיחה מבעבר עם הרבה ריתוכי לייזר ופלדה קשיחה.
לאחר השלמת תהליך המדידות, החישובים ומסור הדיסק שנכנס לפעולה במישיגן, המוסטנג המבותרת נארזה והובלה ללב מנהטן שם במשך שש שעות, בלילה שבין שלישי לרביעי, הטכנאים של פורד הרכיבו מחדש את המוסטנג במרפסת התצפית בגובה של מעל ל-300 מטרים מפני הקרקע.
כפי שניתן לראות מהתמונות שלפניכם המשימה הושלמה בהצלחה והתוצאה מרהיבה.
קל בקרב: הרכבה מושלמת על גג האמפייר סטייט