מונסטר-טראק חשמלי
הורס מבלי לזהם

בשנים האחרונות יצרני הרכב, בעיקר אלה הפונים לשוק האמריקאי, מנסים לשפר את התדמית החזירית והלא ידידותית לסביבה של רכבי הפנאי-שטח היוקרתיים שלהם בעזרת שילוב של מנועי עזר חשמליים ושלל מדבקות וסמלי  HYBRID. לעיתים זה עוד איכשהו עובר ונראה נורמטיבי כמו בלקסוס RX400h שנמכר גם במחוזותינו ולעיתים זה מגוחך עד אבסורדי כמו במקרה של הגרסה ההיברידית של הקאדילק אסקלייד.

אבל אם לרגע חשבנו שזהו שיא הגיחוך, האמריקאים לא מאכזבים וחושפים קיצוניות גדולה ואבסורדית עוד יותר בדמות מונסטר-טראק חשמלי לחלוטין שלא פולט אפילו גרם אחד של CO2 לאטמוספרה.

בדרך כלל הרכבים הללו, המשתתפים בקרקס המוטורי אולי הפופולרי באמריקה בו הם קופצים על רמפות ודורסים מכוניות רגילות לקול שאגות קהל הרד-נקס עם פחית בירה ביד, הם רכבי שטח ענקיים מבניה עצמית עם מנועי V8 עתירי נפח ומשופרים מאוד שכמות ה-C0 שהם פולטים בכל לחיצה על הדוושה בוודאי זהה לכמות הזיהום השנתית של טויוטה פריוס ומלווה בצליל אגזוז שכנראה יכול להקים מתים לתחייה.

בניגוד לכל אלה, המונסטר-טראק של חברת המצברים  ODYSSEY כולל 36 מצברים יבשים, כך שהמנוע מפיק הספק של 350 כ"ס.

ההספק הזה, שאופייני לפיק-אפ אמריקאי סטנדרטי, אולי קצת נשמע מגוחך בעולם המונסטר טראקס אך בל נשכח שבמנוע חשמלי הכוח זמין כל הזמן מרגע הנגיעה בדוושה וללא תלות בסל"ד כמו במנועי בעירה פנימית.

מעבר ליחידת ההנעה הייחודית, המונסטר טראק שלODYSSEY  עוד נראה סטנדרטי למדי וכולל היגוי והנעה לכל ארבעת הגלגלים ומרכב של פורד F350. 

בדרך כלל מחבקי עצים וסתם אקטיביסטים סביבתיים די מסתייגים מהספורט הלא ידידותי לסביבה הזה, אבל כעת, לאחר שהמונסטר-טראק עבר הסבה להנעה ירוקה ומפגין יכולת מרשימה ברמיסה של מפגעים סביבתיים בדמותן של מכוניות אמריקאיות עם מנועים גדולים ומזהמים אולי יחסם לספורט הזה ישתנה.

>> מה קורה כשמונסטר-טראק פוגשת מכונת זמן

מונסטר-טראק חשמלי
מפלצת חשמלית