יש אנשים שמשום מה מרגישים צורך עז לשדרג את יחידת הכוח של הגלגלים שלהם. אמנם רוב המשדרגים מסתפקים בפילטר אוויר פתוח, אגזוז זרימה חופשית או מקסימום בצ'יפ שמשחק בניהול המנוע, אבל יש גם את אלה שרוצים יותר ומחליטים להוסיף טורבינה שתדחוס את האוויר למנוע ותקפיץ את ההספק.
יש כאלה שגם זה לא מספק אותם ויש מי שמחליט לוותר על המנוע המקורי של המכונית שלו, להתאים ולשתול במקומו מנוע עתיר הספק ונפח של פורשה או קורבט.
ויש גם את ההזויים, כמו מייק נימנס, שמחליטים לרקוח יצור כלאיים משונה הכולל מנוע שמגיע מכלי תחבורתי אחר לגמרי. נימנס לקח חיפושית מקרטעת, זרק את מנוע הבוקסר בנפח 1.2 ליטרים המפיק 34 כ"ס ולאחר התלבטות ארוכה החליט לשתול במקומו מנוע רדיאלי בנפח 11 ליטרים מתוצרת קונטיננטל שיוצר בשנת 1941.
המנוע הזה מזכיר בצורתו מנועי מטוסים בוכנתיים מהמחצית הראשונה של המאה ה-20 אך הדגם הספציפי המצויד גם בגל הינע אחורי המסוגל להעביר את כוח המנוע לגלגלים ולא רק למדחף מגיע דווקא מטנק מדגם M2.
כפי שאתם בוודאי יכולים לנחש המנוע הזה לא בדיוק מצליח להידחס לתוך תא המנוע הצנוע באחורי הפולקסווגן והוא למעשה יושב כשכמעט כולו חשוף על הפגוש האחורי. עם יחידת הנעה הממוקמת בקצה האחורי ושוקלת 250 קילוגרם בהחלט ניתן לחשוש שהחלק הקדמי של החיפושית השובבה יתרומם בכל האצה, אך נימנס טוען שזה לא צפוי לקרות, ככל הנראה גם בזכות כמה שקי מלט שמוקמו באזור הציר הקדמי.
אמנם לא מדובר במכונית הכי יומיומית, אבל נימנס, שבבעלותו חנות אופנועים בצפון קליפורניה, טוען שהחיפושית הרועשת שלו בשחור מט מושכת את תשומת לב העוברים והשבים שמתלהבים מכלי התחבורה המיוחד. נימנס בחר להשתמש בגז גפ"מ במקום בנזין משום שזה לטענתו יעיל יותר וחוסך את הצורך במשאבת דלק.
למרות נפחו האדיר, הספק המנוע המועבר לגלגלים עומד על 220 כ"ס אך כשמוסיפים מדחף לגל התנופה במרכז המנוע הרדיאלי נוצר עוד כוח רב שמאפשר למכונית להציג נתוני תאוצה מרשימים למדי.
עם כלי רכב מקורי והשראה מהסרט "האינדיאני המהיר בעולם", נימנס מתכוון לעשות כמה עדכוני בטיחות כמו הוספת כלוב התהפכות ולצאת למישורי המלח האינסופיים של בונוויל במדינת יוטה כדי לבחון מה היכולות האמיתיות של החיפושית על סטרואידים הזו.