כמעט כל חובב רכב מושבע משתעשע לפעמים במחשבה לרכוש איזה רכב אספנות קלאסי, ואם קלאסי אז הכי טוב אחד כזה שגם יש לו איזשהו יחוס עם בעלים מפורסמים בעברו. בארץ המבחר לא מדהים ומי שרוצה קצת יותר מאשר את הוולוו הישנה של ששי קשת יאלץ לחפש מעבר לים, משימה שהפכה בהחלט אפשרית מאז שהוסדרה אפשרות הייבוא לארץ של רכבי אספנות.
אז מה מחפשים? את הקאדילק הוורוד של אלביס, את הלימוזינה של אלטון ג'ון או אולי איזה רולס רויס ישנה של המלכה אליזבת? נשמע יקר, לא בא לכם לנקר את העיניים של השכנים ואתם גם חושבים על זמינות של חלקים במקרה הצורך.
רגע רגע, יש לנו משהו חם חם בשבילכם, מכונית שמוצעת עכשיו במכירה פומבית ושייכת למישהו שנמצא כל הזמן בכותרות, והיא גם מדגם שלא צפויה לו בעיה של זמינות חלקים בקרוב.
נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד מציע את הפיג'ו 504 מודל 1977 הפרטית למכירה פומבית כדי לגייס כסף לצרכי צדקה לפרויקט דיור למעוטי יכולת.
ממש כמו בישראל, גם באיראן מחירי הדירות עלו בצורה תלולה בשנים האחרונות והחלום להחזיק דירה התרחק ממרבית תושבי המדינה. כעת, במקביל לפרויקט הגרעין, הממשלה האיראנית משקיעה משאבים רבים במתן מענקים והפשרת קרקעות מדינה לטובת בניית דיור בר השגה.
מסתבר שאותו נשיא מטורף שנראה כמי שמנסה בכל כוחו לעצבן את כולם ולגרור את העולם החופשי למלחמה כוללת הוא בבסיסו איש צנוע ולמרות תוכנית הגרעין הגרנדיוזית ושיגעון הגדלות שלו הנכסים שלו מסתכמים בדירה בבניין משותף בן 40 שנה במזרח טהרן והפיג'ו הישנה שיוצרה עוד לפני המהפכה החומייניסטית.
אחמדינג'אד, שהקפיד לטפח, כלפי פנים, מאז שנבחר לנשיא ב-2005, תדמית של נשיא שבא מהעם מקווה שהצעד הזה יעזור לו להחזיר את אמון הרחוב בעקבות הסערה סביב תוצאות הבחירות שהביאו לבחירתו מחדש בשנה שעברה.
לא רק הצנטריפוגה, גם הפטיש מוכן
וחזרה למכירה. כאמור מדובר בפיג'ו 504 בתצורת סדאן, עם גיר ידני, בצבע לבן, מיד שנייה וגורמים המקורבים לממשל מציינים שהיא במצב מצוין, עניין שמחייב בדיקה לאור אופיו הלוחמני של הבעלים, קיים חשש שגם על הכביש הוא היה מסוג הנהגים האגרסיביים הסובלים מ"זעם כבישים".
פיג'ו היא המכונית הפופולארית במדינה האיסלאמית הקיצונית. במדינה מפעל רכב עצום המייצר דגמי פיג'ו לשוק המקומי וגם לייצוא למדינות ברחבי אסיה.
המכונית תוצע למכירה במכירה בינלאומית בבית מכירות מחוץ לגבולות איראן.