הפיכתם של מבחני הריסוק לגלויים לקראת סוף המילניום הקודם הביאה עימה מהפכה ברמת הבטיחות של כלי הרכב המודרניים, ולמרות שהמכוניות בימינו נראות פחות מסיביות מהמכוניות של פעם הן הרבה יותר בטוחות והסיכוי לשרוד בחיים תאונה בזכות תכנון בטיחות מתקדם, שימוש במתכות חזקות בבניית המרכב, חגורות בטיחות עם מקדמי נעילה וכמובן שלל כריות אוויר, גדול באופן משמעותי מבעבר ויש להניח שאת הירידה במספר ההרוגים בתאונות דרכים בארץ ובעולם צריך לזקוף בראש ובראשונה לאותו מבנה בטיחותי ומערכות המצויות בכל מכונית חדשה.
עם זאת, למרות השיפור האדיר בתחום, את חוקי הפיזיקה אף מערכת מתקדמת לא ממש יכולה לנצח ויש לזכור שמבחני הריסוק מבוצעים במהירות של 64 קמ"ש ואילו תאונות לעיתים עלולות להתרחש במהירויות גבוהות בהרבה, בהן שום מבנה בטיחותי וכריות אוויר לא יכולים לעזור.
כשהתמונות של האודי S8 החצויה לשניים הגיעו לתיבת המייל שלנו היינו בטוחים שמדובר בעוד תאונה שתכנס לסטטיסטיקה המדממת.
ההרס האדיר של רכב היוקרה הספורטיבי לא הותיר מקום לספק: מי שנהג ברכב איבד שליטה על ההגה בפול גז תוך שהוא מנצל את כל 355 הסוסים בעדר של מנוע הוי 8 הבשרני של ה-S8 של אודי בדורה הראשון.
מחקירת האירוע, שהתרחש בבלגיה בפרברי עיירה שלווה בסמוך לגבול עם הולנד, עולה כי הנהג פגע בעץ בשולי הדרך בעוצמה אדירה, הרכב נחתך לשניים אך לא נעצר ושני חלקיו הנפרדים הוטחו בחזרה אל הכביש ונעצרו רק אחרי כמה עשרות מטרים במהלכם חלקים שונים של הרכב התפרקו והועפו לכל עבר.
החלק האחורי של הרכב נעצר בשולי הכביש ואילו החזית הכוללת את תא המנוע, קדמת תא הנוסעים והגג נחתו בחניה של בית פרטי.
אבל מסתבר שיש אנשים שיש להם מזל קיצוני ובאורח פלא הנהג הפולני של רכב היוקרה הגרמני סיים את האירוע המצמרר הזה כשהוא סובל מפגיעות קלות בלבד.
אנחנו בהחלט לא היינו סומכים על המזל וכדאי, רגע לפני שאתם לוחצים בפעם הבאה פול גז ברכב ומנסים לסגור סקאלה כמו שככל הנראה הנהג הפולני של ה-S8 ניסה לעשות, שתראו מה קורה כשרכב פוגש קיר - לא במהירות של 64 קמ"ש כמו במחני הריסוק הרשמיים - אלא ב-200 קמ"ש.