בני אדם מחליפים במהלך חייהם לא מעט מכוניות ואף שמרביתן מלוות אותנו באופן יומיומי מספר שנים בדרך כלל הן לא משאירות לנו זכרונות שממשיכים אתנו שנים רבות. אבל למכוניות כמו המכונית הראשונה שלך או זאת בה התמזמזת בדייט עם מי שהפכה בהמשך לאשתך נשארת בדרך כלל פינה חמה בלב בלי קשר לטיבה של המכונית ככלי תחבורה.
עם זאת, למרות אותו קשר רגשי שנוצר לעיתים עם אותו חפץ מתנייע בדרך כלל בסופו של דבר מגיע היום בו מחליטים להתקדם קדימה ולהחליף את המכונית לטובת אחת צעירה יותר.
אחרי תחושת צער וגעגועים ראשוניים מרבית האנשים מתגברים על הפרידה וממשיכים בחייהם אך ישנם כאלה שמתקשים לשים את הזכרונות בצד. כך למשל כשמשפצי מכוניות מתבקשים להסביר מדוע בוחרו לשפץ דגם מסוים של מכונית ישנה כמעט תמיד הם מזכירים חיבור רגשי לדגם הספציפי שלרוב קשור בחוויות מהעבר.
איאן סטרינגר היה בשנות העשרים המוקדמת לחייו כשקנה בשנת 1981 את הווקסהול שֶבֶט בעבור 2300 לירות שטרלינג.
הווקסהול שבט הייתה הגרסה האירופאית לשברולט שבט האמריקאית הידועה לשמצה. הגרסה האירופאית כללה מנוע בנפח 1.3 ליטרים שהפיק 56 כ"ס והזניק את המכונית למאה ב-15.5 שניות ולמהירות מרבית של כ-150 קמ"ש.
גם באותם ימים השבט לא נחשבה לפסגה מוטורית אך הייתה פופולרית בשל עיצובה הנאה ומחירה הלא גבוה. השבט של סטרינגר הייתה מדגם 3 דלתות בגימור ספורטיבי שכלל פנסי ערפל, חלון בגג וצבע אדום בוהק.
על סיפונה של אותה מכונית סטרינגר יצא לדייטים עם ג'יין שבסוף שנת 1982 הפכה לאשתו. אותה שבט אדומה ליוותה גם את הזוג ביום החתונה ובהמשך כזוג צעיר וכהורים צעירים.
לאחר חמש שנים בהן ששימשה השבט כצלע שלישית במערכת יחסים של בני הזוג. הם החליטו למכור אותה ולהתקדם למכונית שתתאים יותר לשימוש משפחתי.
סטרינגר מכר את המכונית לסוכן מקומי בתמורה לכמה מאות לירות שטרלינג, אך מאותו יום הוא הרגיש שהשבט חסרה לו ולמרות שמבחינה שכלתנית הוא הבין שהוא עשה את ההחלטה הנכונה הוא התקשה לשכוח אותה ולהגיע להכרה שככל הנראה לא יפגוש אותה יותר.
סטרינגר המשיך בחייו אך לפני כעשור הוא קיבל שיחת טלפון מפתיעה מאדם מבוגר שהחזיק ברכב והגיע לסטרינגר דרך הרישומים בספר הטיפולים של הרכב. סטרינגר שמח לקבל את השיחה, התעדכן במצב האהבה הישנה והתלהב לשמוע שמישהו דואג לה.
לפני כחמש שנים קיבל סטרינגר שיחה נוספת הפעם הייתה זו בתו של האיש המבוגר שסיפרה לסטרינגר שאביה נפטר ובשנים האחרונות מצבו לא איפשר לו לנהוג אך הוא ביקש ממנה שתדאג להעביר את המכונית שאהב בחזרה למי שאהב אותה לפניו.
סטרינגר התרגש משיחת הטלפון ושמח על האפשרות שניתנה לו להיות שוב הבעלים של המכונית שאהב בצעירותו.
אחרי כמה שנים ללא שימוש המצב של השבט כבר לא היה משהו אך החלודה והמנוע המקרטע לא הרתיעו את בני הזוג סטרינגר שלקחו על עצמם את הפרויקט והשקיעו מאות שעות וסכום גבוה מהסכום ששילם סטרינגר כשרכש אותה כחדשה בשנת 1981, והכל כדי להחזיר את האהבה הישנה למצב חדש.
"אמנם היא לא כל כך מהירה וגם אין לה הגה כוח, אבל כל נסיעה בשבט ממלאת אתנו בשמחה", ציין סטרינגר. "זה כמו להצית מחדש את ההתרגשות של תחילת הדרך שלנו כזוג, היא ממלאת אתנו בכל פעם בהתרגשות רומנטית מחדש". בני הזוג שומרים על השבט ולא מבזבזים אותה לנסיעות מנהליות אך מקפידים לצאת איתה לטיולים ואירועים משפחתיים.
>> באיחור של 30 שנה הגיע הזמן להגשים חלום ילדות - סיבוב על המכונית של "אביר על גלגלים"