בישראל, רק לאחרונה הספורט המוטורי סוף סוף מתחיל להרים ראש, אבל בעולם מרוצי מכוניות נהנים כבר במשך עשרות שנים מחשיפה תקשורתית רחבה ומשלל ספונסרים. עם זאת, גם במקומות בהם ללא ספק יש תרבות מוטורית ענפה דריפטינג עד לא מזמן נחשב לבן חורג, סוג של פרחח שלא נעים להציב בחזית של עולם המרוצים הנוצץ.

אין תמונה
טרמפולינה מתקפלת ניידת של טייני לאב

ממש כמו להקה שזרקו אותה מכל המדרגות של חברת תקליטים גדולה ובנתה את עצמה דרך הופעות, כך לאט לאט הדריפטינג החל לצבור עוד ועוד מעריצים נלהבים שנשבו בקסמם של המכוניות הרוקדות על הצד וניחוח הצמיגים השרופים. 

ועדיין, את הפריצה הגדולה הדריפטרים חייבים לאתרי הצפייה בסרטונים ברשת. לראשונה חובבי ההגה לא היו צריכים לראות בטלוויזיה רק את מה שאחרים החליטו בשבילם שמעניין אותם וסוף סוף יכלו לבחור בין שלל תכנים מוטורים שמצאו דרכם לרשת.

באופן מפתיע, למרות המסורת ארוכת השנים של ענפים מוטורים רבים כמו פורמולה 1 שוב ושוב רשמו הגולשים בחלונית החיפוש “drifting” ו-"drift”, ומכיוון שמיליוני צפיות שוות כסף כצפוי לא עבר זמן רב עד שהספונסרים הגדולים כבשו גם את הנישה הזאת עם סרטונים סופר מושקעים, מכוניות נוצצות והרבה-הרבה חסויות.

 

אין תמונה
טרמפולינה מתקפלת ניידת של טייני לאב

מצד אחד כל פעם הועלה רף ההפקה והסרטונים הפכו למדהימים ומהוקצעים יותר, אבל מצד שני נעלמה מהם אותה רוח נעורים בניחוח חוליגני מחתרתי שאפיינו את סרטוני הדריפטינג שנעשו בשביל הכיף בתחילת הדרך.

כמה דריפטרים אמריקאים מוכשרים מאוד שביום יום נהנים משלל ספונסרים ורכבים נוצצים ועמוסי חסויות כנראה גם הרגישו ככה והחליטו להפיק סרטון בעצמם, כמו בימים הטובים - בלי חסויות וללא מכוניות נוצצות, עלילה מסובכת או אתרי צילום מדהימים אלא חמש וחצי דקות של דריפטינג טהור עם סלביות (הכינוי לניסאן 240SX משנות התשעים שנחשבת למכונית דריפטים קלאסית).

אמנם חלק מהמכוניות קצת שרוטות, אחרות מציגות קפלי פח ודפיקות פה ושם ויש כאלו שגם סובלות מחוסר של כל מיני חלקי מרכב אבל מה זה משנה? קבלו את אחד מסרטוני הדריפטינג המדהימים ביותר שראינו בשנים האחרונות שכולל החלקות צמודות של יותר מעשר מכוניות, זוויות צילום פסיכיות והרבה רוח פרחחית שמעבירה בצורה הטובה ביותר את התמציתיות של הספורט המטורף הזה. בקיצור – אל תפספסו!

 

אין תמונה
סילביה במצב קצת יותר טוב ביחד עם מנדי לנג Miss Tuning

 

>> כל מה שצריך לדעת על דריפטינג