תערוכת פריז (צילום: נעם וינד, פריז)
מי מסתתר מאחורי הפרגוד?|צילום: נעם וינד, פריז

אתמול נפתחו שעריה של תערוכת המכוניות בפריז ובשבועיים הבאים תינתן, למי שיקפוץ לבקר במרכז הירידים של הבירה הצרפתית, הזדמנות לזכות בהצצה לאיך יראה עולם הרכב בשנים הקרובות.

תערוכת פריז, מתערוכות הרכב החשובות בעולם, ממשיכה את המגמה שהחלה בפרנקפורט בשנה שעברה – מעבר לאנרגיה חשמלית או הצגת מנועים יעילים עם נתוני זיהום נמוכים במיוחד.

אצל מרבית היצרניות לא מדובר, עדיין, בחשמליות הצפויות להיכנס ליצור סדרתי בקרוב אלא בדגמי תצוגה או במכוניות מוכרות הבוחנות אופציה להנעה חשמלית כסוג של מס שפתיים. לנו, בכל מקרה, בעקבות התפכחות שהגיעה אחרי פרנקפורט בשנה שעברה: די ברור שיעבור עוד זמן רב עד שמרבית המכוניות הירוקות הללו יתגלגלו על פני הגלובוס.

על אף דוכני תצוגה עם הרבה שופוני ומגוון מכוניות חדשות אין מנוס מלהודות שתערוכות הרכב בעידן האינטרנט איבדו מיוקרתן ומחדשנותן. בעוד שבעבר חובבי הרכב נאלצו להסתפק בתמונות מטושטשות שהושגו לאחר מאמצים רבים על ידי צלמי ריגול, בעידן המודרני, בו הכל מצולם ומופץ לרשת בתוך שניות, יצרניות המכוניות הבינו שאין סיכוי ממשי להסתיר מכונית בשלבי תכנון מתקדמים ואת החיסרון החליטו להפוך ליתרון.
כך, מרבית המכוניות החדשות זוכות לפרסום ולחשיפה ברשת באופן רשמי או חצי רשמי בחודשים שלפני ההצגה הרשמית בתערוכה, תהא זו תערוכת פרנקפורט, פריז או ז'נבה.

ובכל זאת, תערוכת פריז סיפקה הזדמנות ראשונה לראות ולמשש שלל מכוניות ודגמים חדשים כמו גם קונספטים שונים שרומזים על הבאות. ההיצע היה בהחלט רב אך לא השתווה למבול של פרנקפורט בשנה שעברה.

בין המכוניות המבריקות והדוגמניות המצודדות נחשפו בדרך לפסי הייצור לא מעט מכוניות ודגמים:

לנד רובר שידועה ביכולות השטח הגבוהות של רכביה הולכת בעקבות האופנה ודרישות זיהום האוויר ומציגה גרסת יצור למכונית כאילו-שטח מתוצרתה, קרוס-אובר קומפקטי ונאה שזכה לשם "איווק".

תערוכת פריז (צילום: נעם וינד, פריז)
לנד רובר איווק|צילום: נעם וינד, פריז

למבורגיני, לאחר שישה קדימונים ויראליים, חשפה את ה"ססטו אלמנטו" (האלמנט השישי), אב טיפוס למכונית העל החדשה של החברה העשויה מתרכובת קרבון חדשנית שמאפשרת למכונית המונעות על ידי מנוע וי 10 המפיק 570 כ"ס ועיצוב במחוזות שבין מכונית מרוץ למכונית של גיבורי קומיקס, לשקול פחות מטון ולהציג ביצועים מסמרי שיער.

תערוכת פריז (צילום: נעם וינד)
למבורגיני - האלמנט כבר בפנים|צילום: נעם וינד

לכבוד שלושים שנה לאודי קוואטרו, אודי הציגה גרסת תצוגה צנועת מימדים עכשווית ברוח הקוואטרו המקורית שיתכן שנפגוש בהמשך כאחות קטנה לדגם העל של החברה - הR8, עם מנוע בנפח 2.5 ליטרים, המפיק 408 כ"ס המחולקים בין ארבעת הגלגלים.

תערוכת פריז (צילום: נעם וינד)
מחווה לכבוד 30 שנים לאודי קוואטרו|צילום: נעם וינד

ב.מ.וו הציגה קונספט קרוב מתמיד ליצור לסדרה 6 החדשה, מכונית הקופה הסאלונית. כמו ה5 החדשה, גם ה-6 מציגה נטישה של הקווים העיצובים השנויים במחלוקת שאפיינו את תוצרי המותג בשנים האחרונות תחת שרביט המעצבים של כריס בנגל לטובת עיצוב פחות נועז אבל ספורטיבי וזורם.

תערוכת פריז (צילום: נעם וינד, פריז)
קונספט מבושל לגמרי - סדרה 6 הבאה של ב.מ.וו|צילום: נעם וינד, פריז

מרצדס, ממציאת אופנת הסדאן קופה חשפה מחליפה לדור הראשון של הCLS וכעת קו הקופה הספורטיבי מודגש אפילו יותר ע"י שימוש בפרונט אגרסיבי שלא מותיר מקום לספקות.

תערוכת פריז (צילום: נעם וינד, פריז)
מרצדס CLS החדשה|צילום: נעם וינד, פריז

בפיג'ו החליטו לחדש שני דגמים שלא זכו להצלחה גדולה בשנים האחרונות ובמקום שתי מכוניות חדשות שיחליפו את ה407 וה607 הוצגה מכונית אחת - ה-508, שתמוקם בין קטגורית המשפחתיות הגדולות לקטגורית הפרימיום תוך כדי נטישה מסוימת של הקו העיצובי גדול הלוע שאפיין את תוצרי האריה הצרפתי בשנים האחרונות.

לאחר הצגה ראשונה בתערוכת ניו יורק בינואר, פורד הציגה גם את הגרסה הספורטיבית לדור השלישי של הפוקוס. קווי העיצוב הנאים קיבלו טוויסט אגרסיבי עם שבכה קדמית עצומת מימדים ומנוע המפיק 250 כ"ס.

3 (צילום: נעם וינד, פריז)
כתום ועסיסי - פורד פוקוס ST|צילום: נעם וינד, פריז

סיטרואן ממשיכה בהשקת הסדרה המעוצבת DS המציעה מוצר פרמיום מעוצב ומסוגנן המבוסס על מכוניות החברה, כך אחרי הds3 והצגת הc4 מגיע גם תורה של הds4 המבוססת על פלטפורמת המשפחתית הקומפקטית אך מגיעה בתצורת קרוס- אובר אופנתית מוגבהת.

תערוכת פריז (צילום: נעם וינד)
DS-4 , קרוס אובר בניחוח צרפתי|צילום: נעם וינד

שברולט חשפה באופן רשמי את האורלנדו – שילוב בין מיני וואן לקרוס אובר עם פרונט אגרסיבי ותא נוסעים שיכול לאכלס שבעה נוסעים.

תערוכת פריז (צילום: נעם וינד, פריז)
אורלנדו- בדרך להסתער על נישת המיניוואנים|צילום: נעם וינד, פריז

פולקסווגן חשפה את הפאסאט החדשה שיותר ממכונית חדשה היא מתיחת פנים נרחבת בחזית ובאחורי המשפחתית הגדולה של החברה. מתחת למעטפת, הפאסאט מציעה כמה מנועים חדשים וכמה מערכות בטיחות וגאדג'טים חדשים.

יונדאי הציגה את הix20, גרסת מיקרווואן המבוססת על הi20 שבעזרת תמחור נכון יכולה לזכות, גם במחוזותינו, להצלחה גדולה.

שברולט חשפה קונספט לגרסת האצ'בק שככל הנראה תגיע בקרוב ליצור של הקרוז ובמקביל גם את גרסת היצור של האבאו החדשה הזהה לגרסת הקונספט שהוצגה לפני כשנה.

תערוכת פריז (צילום: נעם וינד, פריז)
קרוז עם תחת אחרי דיאטה|צילום: נעם וינד, פריז

סיטרואן הציגה רשמית את הc4 החדשה בעיצוב קצת פחות בולט מקודמתה אך תוך כדי הקפדה על רמת בטיחות בלתי מתפשרת.

רנו חשפה את שתי החשמליות הסדרתיות הראשונות של הקונצרן - הפלואנס Z.E החשובה לשוק הישראלי והקנגו Z.E המסחרית העירונית כמו גם קונספט מרשים, ז'ואי, להאצ'בק חשמלית קומפקטית עם אפשרות להחלפת סוללות לפי שיטת בטר פלייס.

תערוכת פריז (צילום: נעם וינד)
תערוכת פריז - היה בהחלט מה לראות...|צילום: נעם וינד

הרבה חשמל, צבעים נוצצים ולא מעט כוחות סוס ממלאים את עיר האורות בימים אלה. אנחנו כיתתנו רגלים וליקטנו עבורכם טעימה ויזואלית:


שלל צבעים ומכוניות בתערוכת פריז. צילום: נעם וינד, פריז

>> הצצה לתערוכת הרכב בדטרויט