וולוו
הכבישים הם זירת קטל למאות אלפי אם לא מיליוני חיות מדי שנה

הקטל בכבישים הוא ללא ספק אחד הרעות החולות של העידן המודרני, אבל הכבישים ברחבי העולם הם לא רק זירת קטל בעבור המוני בני אדם ומדי שנה, לצערנו, נהרגות על רצועות האספלט על פני הגלובוס מאות אלפי אם לא מיליוני חיות שבסך הכל רצו לעבור לצידו השני של הכביש בשלום.

 למרות שניתן לקוות שאף אחד לא באמת רוצה לדרוס כלב או חתול תמימים שחוצים את הכביש בחוסר זהירות, נראה שנהגים רבים מדי לא באמת עושים את כל שביכולתם כדי להמנע מפגיעה בחיות האומללות.

מצבן של חיות הבית עוד טוב יחסית לעומת בעלי חיים שנמצאים נמוך יותר ב"שרשרת המזון" אשר לא מעט אנשים לא ממש סופרים.
מידת החמלה של האמריקאים לאותן חיות קטנות עניינה את מארק רובר וכשמשהו מעניין את מי שעובד ביום יום כמהנדס טילים בנאס"א אתם ודאי יכולים לנחש שהוא החליט לבחון זאת בצורה מדעית.

 ואיך בדיוק עורכים ניסוי שכזה? ובכן, אתם יכולים להרגע, רובר לא הקריב למען המדע את חייהן של חיות אמיתיות אלא הסתפק בחיקויים משכנעים בגודל מלא העשויים מגומי.

רובר התמקם עם מצלמתו במקום נסתר בשולי כביש בין עירוני, הניח בכל פעם חיית גומי אחרת בשולי הכביש והמתין לראות מה יקרה. הוא בחר בעכביש טרנטולה, בנחש בגודל בינוני וגם בצב איטי. כדי שהמבחן יהיה מדויק הוחלט גם כי בחלק מהזמן במקום חיות הונח בשולי הכביש עלה גדול ששימש כקבוצת ביקורת.

לאחר כמה שעות ואלף נהגים שעברו במקום רובר החליט להודיע על סיום הניסוי, לסכם את הממצאים ולהכריז על התוצאות. ובכן, מסתבר שמעל ל-90 אחוזים מהנהגים שעברו במקום לא פגעו בחיות הדמה, אך עם זאת, נראה כי כ-6 אחוזים מהנהגים יצאו מגדרם והסיטו את רכבם במיוחד כדי לפגוע בחיות שבשולי הדרך.

אין תמונה
מצד שני, בכיכר יכולים לנוע במקביל הרבה יותר רכבים

 מסתבר שאף אחד מהנהגים לא פגע בעלה שהונח בשולי הדרך כדי לשמש אמת מידה, אך לעומת זאת עכביש הטרנטולה לא מצא חן בעיני לא מעט נהגים ו-3.2 אחוזים מהם בחרו לפגוע בו וגם הנחש עורר את היצר אצל כ-1.8 אחוזים מהנהגים שנסעו מעליו בנחישות.

בעוד שאפשר, אולי, להבין את הפוביה של אנשים מחיות שנחשבות לארסיות ולמסוכנות ממש קשה להבין מה גרם לכאחוז מהנהגים האמריקאים לעשות כל מאמץ כדי לדרוס את הצב התמים.

 בעוד שהרוב המוחלט של הנהגים פשוט התעלמו מהחיות בשוליים והמשיכו בדרכם היו גם כמה נהגים שעצרו כדי לראות כיצד ניתן לעזור לחיה הקטנה בצד הדרך. מבין הנהגים שעצרו לעזור ניתן לראות, כצפוי, שהצב זכה להכי הרבה חמלה אנושית. באופן מפתיע לא מעט אנשים עצרו לראות מה המצב של הנחש אך העכביש הגדול והשעיר, לעומת זאת, לא עורר אמפתיה אצל אף נהג.

 רובר החליט גם לאפיין את הנהגים שפגעו בחיות על פי סוג הרכב בו הם נהגו והגיע למסקנה ברורה לפיה כמעט 90 אחוזים מהRoad Killers- נוהגים ברכב פנאי-שטח גדול ומזהם.

>> מזל חייתי על הכביש: סנאי מצליח לצאת בשלום ממפגש עם למבורגיני ב-160 קמ"ש