פיאט 500L
איך מפרסמים מוביל משפחתי?
המראה המרענן והלא הכי קונבנציונלי של ה-500 הקטנה מבית פיאט מעורר ככל הנראה, לבד מתגובות חייכניות ברחוב, גם השראה לפרצי יצירתיות קריאטיביים, במיוחד בקרב פרסומאים שמתבקשים למצוא רעיונות מקוריים כיצד לפרסם את האיטלקיה הקטנה.

בין היתר, בסרטוני הפרסומת של ה-500 ראינו מכוניות קופצות למים באיטליה ויוצאות מהם בניו יורק, את צ'ארלי שין חוגג במעצר בית, ג'ניפר לופז שרה ורוקדת ברחובות וכמובן את קתרינל מנג'יה, הדוגמנית הרומנייה ההורסת, שבסדרת פרסומות לאברת' גרמה סופית לאמריקאים להתאהב בה ובגרסה הספורטיבית של הקטנטנה מארץ המגף.

מעבר לעובדה שהסרטונים זכו לשלל ביקורות נלהבות, לתפוצה ויראלית ואף לפרסים מכובדים, מסע הפרסום של ה-500 הביא, לאחר התחלה צולעת מאוד, לזינוק מטורף בנתוני המכירות של פיאט שחזרה לפני שנתיים לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות.

פיאט
לשמור על נשיות למרות שהילדים הקיאו על הספה

רבים בוודאי יטענו שזו לא ממש חוכמה להצליח לפרסם משהו מדליק, צעיר, אופנתי ומעוצב כמו ה-500 ובאותה נשימה יחשבו לעצמם שאותם פרסומאים, כדי להראות מה הם שווים, צריכים לעמוד באתגר אמיתי וקשה כמו פרסומת של מיני-וואן לא סקסי להובלת משפחות.
ובכן, זה בדיוק מה שהם עשו ממש לאחרונה ב-3 פרסומות חדשות לגרסה המיני-וואנית - ה-500L - תוך שהם לוקחים את חווית הנסיעה עם המשפחה לכיוון קצת לא שגרתי, חצוף, סקסי ועם טוויסט.

לא מאמינים? הווכחו בעצמכם וקבלו את המפגש המשפחתי, השושבינות בדרך לחופה והנסיעה עם החותנת אשר ממחישים שלפעמים לתצורה של מיקרו-וואן יש גם לא מעט יתרונות.


הנסיעה עם החותנת


המפגש של המשפחה המורחבת


השושבינות בדרך לחופה

פיאט בריטניה חושפת בלי פילטרים -  חיים במשפחה עם ילדים קטנים 

אבל עם כל הכבוד לפרסומאים האמריקאים, הפעם עמיתיהם הבריטים זוכים בכל הקופה עם פרסומת אינטרנטית מבריקה במיוחד באורך של שלוש דקות ל-500L. בניגוד לאמריקאים, הבריטים לא מנסים להפוך את הנסיעה המשפחתית למשהו לא מציאותי וחושפים את כל האמת בפרצוף בסרטון שזוכה לשם 'The Motherhood' אשר בתוך שבוע גרף מעל למיליון צפיות ביו-טיוב.

למעשה מדובר בשיר ראפ חביב המבוצע על ידי בלונדינית בריטית המטפלת ב-3 זאטוטים. הטקסט מספר בצורה משעשעת על "הנאות החיים" בעת גידול משפחה כולל הקיא על ספת המעצבים, התיק הסקסי שהוחלף בשק גדול שמלוכלך עם נזלת, חזיית ההנקה שדומה לווסט חסין כדורים, השיחות עם החברות על החיים שהפכו לשיחות על גיהוקים ופליטות, החוטיני שלא לובשים כי הוא מגרד, מרפקים שקועים בחרא של תינוקות ובעיקר ההכרה העמוקה שברגע שנכנסתם לזה אתם שם לתמיד.

פיאט 500L
החוויה המשפחתית בלי פילטרים ורודים על פי פיאט

ומה עם ה-500L, אתם בוודאי שואלים, מתי בפרסומת הארוכה הזו מספרים על המנוע, המרווח הפנימי והאבזור? ובכן אל תתאמצו, כל אלה לא ממש מופיעים בפרסומת, עם זאת הרכב בהחלט מופיע בה בחלק מהסצנות ועוטף במעט זוהר את החוויה המשפחתית עימה רבים יכולים להזדהות.


החוויה המשפחתית האמיתית

 "רצינו ליצור קשר עם קהל היעד של הדגם הזה כמו אמהות צעירות ודינמיות, באופן המשדר הבנה לאתגרים בפניהם הן עומדות מדי יום בעת הטיפול בילדים מול הניסיון לשמור על משהו מזהותן לפני שהפכו לאמהות במשרה מלאה", מסבירה אלנה ברנארדלי, מנהלת השיווק של פיאט בבריטניה.

מצד אחד בהחלט מדובר בסרטון משעשע ובאמת מבריק שבוודאי ידבר לכל מי שמגדל ילדים קטנים אך מצד שני נותר לקוות שהחוויה הלא פשוטה הכרוכה בגידול ילדים שמתוארת בו באופן כל כך מדויק ובלי שום פילטרים לא תגרום לנזק דמוגרפי שלמעשה יצמצם את קהל היעד העתידי שבפיאט בונים עליו.

>> אסור להחמיץ - פרסומת ל-500 אברת' הפתוחה בכיכובה של קתרינל מנג'יה טופלס