יש אנשים שחייבים שהרכב שלהם יהיה בולט וימשוך את תשומת הלב של כולם. חלקם מחליטים ל"שדרג" איזו משפחתית כמו הונדה או מיצובישי ולצייד אותה בג'נטים עצומים, שלל ספוליירים מכל עבר, מלוא החופן ניקלים וגם כמה שורות של לדים ותאורת אולטרא להשלמת המראה. אחרים מעדיפים ללכת על משהו עם קצת יותר טוב טעם כמו שחזור מלא ונאמן למקור של מכונית קלאסית, ויש אנשים כמו אנטי ראקו מפינלנד, המתגורר בשנים האחרונות בפלורידה, שמחליטים ליצור משהו בסגנון חופשי לחלוטין.
קשה להגדיר בדיוק את הרכב שבנה ראקו, אבל נציין שאת היצירה המוטורית שאורכה כמעט 9 מטרים ומשקלה כ-3.5 טון לקח לפיני בן ה-72 לא פחות מ-10 שנים להשלים והיא עשויה כולה מחלקי גרוטאות.
הרכב שזכה לכינוי 'Finnijet' מבוסס על שני מרכבי סטיישן של מכוניות מרצדס משנות ה-70 שחוברו יחדיו, כמה חלקים משמעותיים מקרייזלר אימפריאל משנת 1962, סרן אחורי מטנדר שברולט ועוד ערב רב של רכיבים משלל כלי רכב שונים.
כפי שאתם רואים, התוצאה הסופית קיצונית ולא יכולה להשאיר אף אחד אדיש אך מסתבר כי ההתחלה הייתה צנועה הרבה יותר ונסובה סביב האתגר שעניין את ראקו לחבר שני מרכבי סטיישן.
לאחר שהצליח לעמוד באתגר ההנדסי בהצלחה יתרה ומכיוון שלראקו היה מלאי זמין של חלקי רכב שונים, בזכות העסק שניהל למסחר בחלקי חילוף חדשים ומשומשים למכוניות, הוא כל הזמן המשיך להוסיף ולשדרג את היצירה עד שזו הגיעה למצבה הנוכחי.
בין היתר ה-'Finnijet' כוללת 86 פנסים, 36 מראות, הרבה ניקלים ואפילו חלקים ממטוסים כולל שני מנשאים של מנועי סילון תרומת מטוס מנהלים.
גם תא הנוסעים רחוק מאוד מלהיות סטנדרטי או דומה לאותה מרצדס סטיישן שעליה הוא מבוסס ובין היתר הוא מציע כעת מקום מרווח ל-10 נוסעים ומגיע מצויד במיקרוגל, טלוויזיה, מקפיא, כמה יחידות מיזוג אוויר ואפילו סאונה קטנה.
כדי לאפשר לכל השפע הזה לעבוד כמו שצריך מערכת החשמל שודרגה וכוללת כרגע 3 מצברים גדולים.
על הנעת הרכב אחראי מנוע טורבו דיזל מתוצרת מרצדס הממוקם בקדמת הרכב ומניע את הגלגלים בציר האמצעי בעוד אלה שבציר השלישי מאחור משמשים כעזר, בעזרת היגוי הפוך, במלאכת ההפניה והתמרון של הרכב הענק גם בסמטאות הכרך.
הרכב המיוחד והמאוד מושקע שבנה ראקו זכה כבר במספר פרסים בתחרויות של "art cars" באמריקה והשנה אפילו חצה את האוקיינוס האטלנטי כשהוזמן להופיע בתערוכת הרכב והשיפורים של אסן.
אך לא מדובר ברכב ראווה לתצוגות בלבד ומר ראקו משתמש בו מעת לעת לנסיעות שגרתיות, לטיולים וגם כלימוזינה בתשלום בנסיעות לנמל התעופה ואפילו כרכב הכלולות של זוגות בדרך לחופה.
למרות שללא ספק מדובר בפרויקט חייו, ראקו החליט לאחרונה שבשל שמצב בריאותו שאינו כפי שהיה בעבר הגיע הזמן למכור את ה-Finnijet' ולהעביר אותה למישהו אחר שימשיך לטפח ולשמר אותה.
המחיר המבוקש ללימוזינה הייחודית עומד על קרוב למיליון דולר - מצד אחד בהחלט לא מדובר בסכום נמוך לרכב שכולו בנוי מגרוטאות אך מאידך, אם לוקחים בחשבון את כל שעות העבודה ותשומת הלב שהושקעו ביצירה, אין מנוס מלציין שמדובר במציאה.