דרך המוות המחברת בין לה פאס, הבירה המנהלית של בוליביה, לקוריוקו, המוכרת לכל מטייל ישראלי בדרום אמריקה, הרוויחה ביושר את שמה ואת מיקומה בצמרת בכמעט כל כתבת "הדרכים המסוכנות בעולם. מדובר בכביש באורך של כ-70 קילומטרים הכולל נתיב צר ברוחב שלא עולה על יותר מ-3.5 מטרים ללא גדרות הפרדה על פי תהום עמוקה (מה שאינו מאפשר לשתי מכוניות לחלוף זו על פני זו). יתרה מזאת, לא מדובר בדרך סלולה עם תשתית ראויה אלא במצע כורכר שהופך חלקלק במיוחד עם הגשמים הרבים באזור ואם לא די בכך הרי שהנתיב גם תלול ויורד בחדות מגובה 4,700 מטר לגובה 1,800 מטרים.
גם כיום, לאחר שב-2006 נחנך כביש חדש ובטוח בהרבה המחבר בין הערים, עדיין תיירים הירואים רבים לא מוותרים על החוויה המפוקפקת ומעדיפים לנסוע בדרך שהפכה לשם דבר ולסוג של מבחן אומץ למוצ'ילר ההרפתקן. למרות התנועה הדלילה יחסית, הדרך ממשיכה לגבות לא מעט קורבנות מדי שנה ובין היתר לאורך השנים גם 13 ישראלים קיפחו את חייהם בנתיב.
באופן מפתיע, ככל שיותר ויותר מצבות הולכות ומתווספות בצדי הדרך, כך היא הופכת למוקד משיכה גדול עוד יותר בעבור תיירים שרבים מהם בוחרים לחצות בשנים האחרונות את דרך המוות עם אופני הרים כאחד מיעדי החובה ביבשת.
בעוד שנראה שרוב התיירים מגיעים למקום באמונה ש"להם זה לא יקרה" כעת, כנראה שבפעם הראשונה בהיסטוריה "המפוארת" של דרך המוות, אנו מתבשרים על בחור בשם אנון שבחר לעזוב את הנתיב ולעוף במתכוון מאחד הצוקים הגבוהים שבדרך.
הבחור, כמו חובבי "קפיצות בסיס" רבים, חיפש מקום חדש ומאתגר לקפוץ ממנו והחליט שקפיצה אל עבר התהום באחד מקטעי הדרך שגבו הרבה קורבנות היא רעיון יותר ממצוין.
כדי להתגרות עוד יותר בגורל הוא בחר לבצע את הקפיצה דווקא ביום שישי ה-13.
למרות שנראה שאת הבחור ההזוי מלווה חבורה של חובבי קפיצות בסיס מקצוענים שבנו על השביל רמפה מיוחדת והצטיידו במצלמות רבות לתיעוד הרגע, הקפיצה השתבשה וכמעט עלתה בחייו של חובב האקסטרים שזינק עם אופניו אל עבר התהום, אך ככל הנראה מהירות גישה איטית מהמתוכנן אל הרמפה או איחור של שבריר שנייה בפתיחת המצנח גרמו לבחור האמיץ להיחבט בצלע ההר באמצע המדרון. למזלו הרב צוות המחלצים שהתמקם במקום מבעוד מועד, על כל צרה של תהיה, הצליח להגיע אליו במהירות, לקשור אותו לאלונקה ולהעלות אותו לאמבולנס שחיכה על הנתיב כשהוא סובל מפציעות קלות יחסית עם שבר באגן ובזרוע, חתכים עמוקים בברך וכמובן ...כבוד פגוע.
>> פרויקט מיוחד - חרשנו את הארץ כדי למצוא את כבישי הנהיגה של ישראל