טרנספורטר
פולקסווגן טרנספורטר המקורי, שהתבסס על החיפושית וכלל מנוע אחורי מקורר אוויר, נחשב לאחד הרכבים האייקונים של המאה הקודמת. מעבר להיותו רכב מסחרי שימושי, הטרנספורטר זכה לפרסום רב לאחר שבגלל פשטות מכלוליו ורמת האמינות הגבוהה שלו הוא הפך לסוג של רכב רשמי של "ילדי הפרחים" של שנות השישים והשבעים.

יש שיציינו גם גרסאות נוספות כמו הסינכרו כפולת הנעה בעלת העבירות המופלאה (בדור השני משנות ה-80) או את גרסת הקרוון השימושית עם הגג המתרומם שהופך את הטרנספורטר למוטורהום קומפקטי שתרמו להפיכתו לאגדה ולרכב שלא מעט חובבי רכב שומרים לו פינה חמה בלב.

לכל אחד יש משהו אחר שמחבר אותו לרכב המסחרי האייקוני, אך נראה כי המשפץ של טרנספורטר מדגם T1 משנת 1963 שמוצע בימים אלה למכירה באתר eBay הלך, ככל הנראה, הכי רחוק מייעודו המקורי.

טרנספורטר
המנוע הוחלף ועבר שדרוגים המאפשרים להפיק מעל ל-300 כ"ס

מדובר בדגם שעבר הסבה משמעותית לשימוש בתחרויות דראג, ולא, לא מדובר על הופעת גברים בבגדי נשים, אלא על מרוץ בו נדרשים לגמוא 402 מטרים מזינוק מעמידה בזמן הקצר ביותר.
הטרנספורטר, שהמשפץ שלו כינה אותו "Shorty", זכה לקיצוץ של 120 ס"מ מאורכו ונמתח כעת לאורך  290 ס"מ בלבד המעניקים לו פרופורציות משעשעות. כמו כן הוחלפה יחידת הכוח המקורית עם 50 כ"ס במנוע המפיק 330 כ"ס והותאמה תיבת הילוכים מחוזקת המתאימה להעברות מהירות הנדרשות במרוצי הדראג. 
העיצוב החיצוני רחוק מאוד מהאווירה של ילדי הפרחים ומציג כנף אחורית ענקית שהגיעה ככל הנראה ממיצובישי לנסר אבולושן, חישוקים בגוון ניקל בוהק וציפוי אלומיניום מגלוון לארגז האחורי. תא הנוסעים גם הוא מיישר קו עם מראה ה"ערס שיק"  החיצוני וכולל דיפונים כחולים בכל מקום, גימור ניקל בוהק לידיות, אלומיניום מגלוון למחוונים ומערכת שמע איכותית עם DVD, שלל רמקולים ואין סוף וואטים.

טרנספורטר
זה רק מזכיר רכב צעצוע

הבעלים של Shorty מציין כי השקיע כ-60 אלף דולר לאורך שש שנים בהן הסב את הטרנספורטר למה שרואות עיניכם ונכון לזמן כתיבת שורות אלו ההצעה הגבוה ביותר במכירה עומדת על מחיר מציאה של 13 אלף דולר, למי מכם שמתעניין. לדעתנו, על אף שמדובר ביצירה משעשעת  ובמחיר אטרקטיבי, אייקון כמו הטרנספורטר צריך להישאר בתצורתו הקלאסית.

>> מבחן המיניוואנים - סיטרואן C4 פיקאסו מול מאזדה 5 ורנו גרנד סניק

טרנספורטר
קלאסיקה מודרנית עם טוויסט אוונגרדי