לקסוס GS (צילום: נעם וינד)
בלקסוס מבטיחים יכולת לרגש |צילום: נעם וינד

מאז השקת ה-GS החדשה בלקסוס מקפידים להדגיש שמעבר ליתרונות המסורתיים של המכונית הסלונית ובמיוחד של הגרסה ההיברידית שלה, הלקסוס החדשה היא מכונית עם יכולות דינמיות גבוהות הפונה לא רק אל להגיון אלא גם אל הלב.

בהתאם לכך, החליט משרד הפרסום של לקסוס לעשות ניסוי קטן ולהציע ללקוחות פוטנציאלים לצאת לסיבוב בגרסה ההיברידית המפנקת של המכונית במסלול מרוצים. הלקוחות שהסכימו להשתתף בניסוי צוידו במד דופק והמטרה הייתה לבדוק האם הלקסוס תרגש אותם או שהיא תהיה משעממת ותאפשר להם לשמור על קצב פעימות לב של לא יותר מ-120 פעימות בדקה.

לכאורה, זה נשמע כרעיון לא רע אבל צפייה בסרטון מראה שבלקסוס פספסו בענק. במקום לתת ללקוחות לחוות ולהתרגש בעצמם מהיכולות הגבוהות של הרכב הם נשלחו אל מושב הנוסע כשאת עמדת הפיקוד תפס נהג מקצועי עם קסדה שלקח אותם לסיבוב מטורף שאין ספק שהם לא ישכחו במהרה.

אמנם אין ספק שהדופק של המשתתפים עלה מאוד, אבל יש להניח שגם אם היו שמים אותם עם אותו נהג בטויוטה קורולה או בכל רכב אחר התוצאה הייתה דומה ממש כמו שקצב דפיקות הלב של כל אחד מאיתנו יעלה אם ישימו אותנו בלב הסוואנה מול להקת אריות רעבים, הרי המטרה הייתה לרגש ולענג ולא לעורר בחילה ולהפחיד.

מבחן
לקסוס מציגה - פסגת הפחד
אלפא מיטו  (צילום: אודליה כהן)
באלפא בישראל עשו את זה כמו שצריך |צילום: אודליה כהן

אחרי שצפינו בסרטון הזה פעמיים התאים האפורים במוח שלנו הזכירו פתאום שלמעשה זה לא רעיון מקורי וכבר ראינו בעבר סרטון פרסומת למכוניות בו מדדו את הדופק של לקוחות פוטנציאלים. עוד קצת פשפוש במוח הזכיר לנו שהיה מדובר בסרטון לאלפא מיטו שנהגה, הופק וצולם כאן בארץ הקודש.

בסתיו שנת 2009, מספר חודשים לאחר תחילת השיווק של המיטו הסקסית, בדרורי שלומי, משרד הפרסום של אלפא רומיאו בישראל, חשבו על דרך ליצוק תוכן לסלוגן המוכר של אלפא בישראל  "זה שאתה נושם לא אומר שאתה חי".

במשרד הפרסום החליטו לערוך ניסוי בו זימנו לקוחות פוטנציאלים, ציידו אותם במד דופק ושלחו אותם למסע בנתיבים מאתגרים על סיפונה של אלפא מיטו שחורה.

אלא שבניגוד לניסוי ההפחדה מבית לקסוס בסרטון הישראלי של אלפא הלקוחות נהגו בעצמם ברכב בחוויה שהרבה יותר משקפת את תנאי השימוש הריאלים של המכונית.

גם בניסוי הישראלי התוצאות היו חד משמעיות ונרשמה קפיצה משמעותית בדופק של הנהגים והנהגות, ובניגוד לניסוי של לקסוס בניסוי הזה המשתתפים יצאו מחויכים ומלאי סיפוק.

עורכי הניסוי טענו כי ערכי הדופק הגבוהים שנרשמו מאפיינים בדרך כלל פעולות מרגשות מסוג אחר ולראיה אחד המשתתפים אף סיים את המבחן ויצא מהרכב כשבמכנסיו בליטה שלא משתמעת לשתי פנים.

  >> מבחן דרכים – לקסוס GS450h