לצד כלי הרכב המוכרים לכולם, בשנים האחרונות אנו עדים לפריחה של סוג חדש וידידותי לסביבה של תחבורה ממונעת.
לא, איננו מדברים על החשמליות של חברת "בטר פלייס" שעדיין מנסה לשכנע את הציבור בדבר השימושיות של הרכב והאטרקטיביות של החבילה שהיא מציעה אלא על כלי תחבורה זולים בהרבה המציעים פתרון נוח לתחבורה אישית במיוחד ללא צורך ברישיון נהיגה וטסט ברחובות הכרך ושדרותיו.
נראה כי הבעיה המרכזית בדרך של הפיכתו של הכלי הזה ללהיט אופנתי היא מגבלת המהירות המירבית של הקלנועית המסווגת ככלי רפואי – כסא גלגלים ממונע – המוגבל למהירות של עד 12 קמ"ש.
אמנם ניתן כמובן לשנות נתון זה על ידי הוספת מנוע חשמלי גדול יותר אך נראה שיש מי שמעדיפים להעלות את הרף על ידי פתרון אקסטרימי יותר כמו אותו שוודי שהחליט לשים בצד את הידידותיות לסביבה ולהתמקד בביצועים מעוררי אימה.
בהתאם לכך המנוע החשמלי נשלח לגמלאות ובמקומו הותקן מנוע 125 סמ"ק דו פעימתי מקארטינג ספורטיבי.
אמנם ההסבה ביטלה כמה מיתרונות הבסיס של הקולנועית כמו השקט שמאפיין את פעולתה אבל בהחלט הוסיפה הרבה מרץ שאפשר לבעליה השוודי, שנראה בעצמו כמי שמתקרב לגיל השלישי, להפגין הרבה רוח נעורים בנהיגה חסרת מעצורים שכוללת נסיעה בכבישים מהירים, עקיפת מכוניות ואופנועים, דריפטים, קפיצות באוויר ועוד.
בהחלט לא מומלץ למי שסובל מראומטיזם אבל ללא ספק מענג מאוד לצפיה.