מייבאך
גם אחרי מיליון קילומטרים המייבאך נראית כמעט כמו חדשה
על אף שיש להן כל מה שצריך והרבה מעבר לכך, עם רשימת אבזור מקיר לקיר ויחידות הנעה עוצמתיות, ברוב המקרים מערכות היחסים בין מכוניות הפאר המטורפות ביותר לבעלים שלהן לא שורדות זמן רב ואין מנוס מלקבוע שלקוחות שיכולים להרשות לעצמם לקנות מכוניות מוגזמות במחיר מופרך כנראה משתעממים מהר גם מהגלגלים שלהם, ומאחר שבספרות הללו הלקוחות לא ממש מתרגשים מירידת הערך החדה בשנים הראשונות אנשי האלפיון מקפידים להתחדש - גם כשזה נוגע לרכב - בכל שנה או מקסימום שנתיים בסמל הסטטוס הנוצץ והחדש ביותר.

אבל מסתבר שיש גם לקוחות שלמרות שיש להם יכולת עוצרים לרגע, חושבים ויודעים להעריך שהגיעו למקום הנכון ומצאו את בת הלוויה המושלמת לדרכים.

עוד ב-mako רכב
יד ראשונה במצב חדש עם 4.8 מיליון קילומטרים
קדאפי בדרכים: חמש מכוניות מילוט לרודן
עשר המכוניות היקרות בעולם

זה כנראה מה שהרגיש ג'וזף וויקינגר מליכטנשטיין (נסיכות קטנטונת הממוקמת בין אוסטריה לשוויץ), לאחר שרכש בקרוב לחצי מיליון יורו את מכונית הפאר של מותג מייבאך המצוידת במנוע וי 12 שמפיק 550 כ"ס.

כאיש עסקים ובעליה של חברה העוסקת בשיווק קולטים סולריים לייצור חשמל, עליו להגיע להרבה מקומות באירופה ומאחר שלא תמיד מדובר בערים מרכזיות עם נמלי תעופה קרובים וויקינגר מעדיף לצאת למסעות בדרכים ברכבו הפרטי.

מייבאך
התקשה למצוא מכוניות מתאימות יותר לנסיעות ארוכות

עם אורך של 6.12 מטרים, גג זכוכית פנורמי, כורסאות מסאז' ועוד אין סוף אביזרי פינוק, וויקינגר מצא את המייבאך כל כך נוחה שבתוך 5 שנים הוא העביר בה לא פחות ממיליון קילומטרים, שאת מרביתם, על אף שאין ספק שהמקום הנכון להיות בו ברכב זה הוא במושב האחורי המפנק, דווקא מאחורי ההגה.

אמנם היו גם תקלות ואחרי 600 אלף קילומטרים המנוע סיים את חייו וכמה חודשים לאחר מכן גם תיבת ההילוכים שבקה והבולמים הקדמיים נזקקו להחלפה, אבל מעבר לכך וויקינגר ציין שהרכב נסע ממש כמו חדש.

כמי שגומא לא פעם יותר מאלף קילומטרים ביום היו פעמים בהן וויקינגר שקל להחליף את הרכב בחדש, אך מאחר שלא מצא שום אלטרנטיבה טובה מהלימוזינה המפנקת מבית מייבאך בחר להמשיך לנסוע בה.

במהלך 2013, לאחר 8 שנים יחד, וויקינגר הבין שלכל דבר טוב יש סוף והגיע הזמן להתחדש, אך מאחר שבעלת הבית של מייבאך, מרצדס, החליטה להפסיק את ייצור מכונית הפאר בשל חוסר כדאיות כלכלית, איש העסקים נאלץ לחפש רכב מסוג אחר ורכש לבסוף ב.מ.וו 760L אותה הוא מכנה "טובה אבל לא ברמה של המייבאך האהובה".

מייבאך

כמו אוהבים רבים וויקינגר הקפיד לתעד ולרשום את חוויותיו המשותפות עם המייבאך ומסתבר שבמהלך מיליון הקילומטרים הראשונים הוא בילה במחיצתה מעל 12.5 אלף שעות שהם 521 ימים מלאים שהם 74 שבועות, 18.5 חודשים או יותר משנה וחצי נטו. במהלך הזמן הזה היא העניקה לו הרבה פינוק ושלווה ודרשה בתמורה 167 אלף ליטרים של אוקטן משובח.

וויקינגר אגב החליט שלא לשמור את האהבה הישנה ומכר אותה לפרק ב' אצל בעלים חדשים שמציין שלמרות הקילומטראז' הרב שעברה, תרתי משמע, כוחה במותניה והיא עדיין מעניקה לפרטנר שלה את כל הפינוק שבעולם.

>> ג'יי זי וקניה ווסט מציגים: להרוס מייבאך

_OBJ