מסוק מול דודג' צ'לנגר
אמנם כבר ראינו לא מעט השוואות הזויות בין מכוניות לכלי תחבורה אחרים, ונראה כי הטרנד שהתחיל בתוכנית הרכב הבריטית טופ-גיר. וכלל השוואת משונות בין ריינג' רובר ספורט לטנק, בין בוגאטי ווירון למטוס הקרב יורו פייטר, בין לוטוס אקסייג' למסוק אפאצ'י ועוד התרחב בשנים האחרונות מעל ומעבר לכל דמיון.

והנה לפני שממש הספקנו להתאושש ממאוץ הדראג בין -F16 ללמבורגיני אבנטדור הופיע ברשת סרטון חדש בו פרק נוסף בדו קרב המתמשך בין כוחות היבשה לבין חיילות האוויר.


אז מה חדש בסרטון הזה? אם לומר את האמת, שום דבר ממש משמעותי. אבל, האם זה משנה? ממש לא – מה לעשות התחרויות הללו הן מסוג הדברים שתמיד עובדים טוב במיוחד על בני המין הגברי.

להגנתם נציין כי יש בסרטון שפע צילומים מרהיבים שכל זכר מפגן טיסה ברמה גבוה ביותר בגובה אפס וגם נהיגה, אמנם לא בדיוק ספקטקולריות, אבל בהחלט מהירה.


התחרות היא בקו ישר לאורך מסלול המראה אשר בקצהו המכונית והמסוק מאמורים לבצע פניית פרסה ולחזור לקצה השני.

המסוק הוא דיפנדר MD 500 שבזכות יכולת התמרון המופלאה שלו זכה לכינוי "להטוט" בחיל האוויר הישראלי. המשקל העצמי שלו הוא  672 ק"ג והוא מונע בעזרת מנוע טורבושאפט של אליסון המפיק 420 כ"ס המסוגל להביא אותו למהירות מרבית של 282 קמ"ש.

המתחרה הקרקעית של הלהטוט היא דודג' צ'אלנגר SRT המצוידת במנוע HEMI וי 8 בנפח 6.4 ליטר המפיק 470 כ"ס ומחובר לתיבת 6 הילוכים ידנית.

למרות משקל עצמי של כמעט 1.9 טון חברינו במגזין מוטור טרנד האמריקאי מדדו ל-SRT בסך הכל 4.6  שניות בדרך למאה קמ"ש.

מסוק מול דודג' צ'לנגר
מה אתם אומרים, מי מנצח?

המכונית המצולמת בסרטן שודרגה מעבר לסטנדרט על ידי סדנת  RPM שהוסיפה לעדר עוד כמה עשרות סוסים. לא נגלה לכם את התוצאות, רק נרמוז שעל מנת להגן על כבודם של כלי הרכב הקרקעיים נדרשה עזרה מפתיעה מכלי רכב קל וזריז.

>> קרב נחשים: דודג' וויפר מול מסוק קוברה