אין תמונה
מלחיץ

לבד ממראה מרשים ושימוש יחודי בנירוסטה לא צבועה במקום בפלדה רגילה, הדלוריאן, המכונית שחלמה להתחרות באקזוטיקה מבית פרארי ולמבורגיני, הייתה לא יותר מבדיחה עצובה, אפילו עצובה מאוד.

גם במונחים של ראשית שנות השמונים של המאה העשרים הביצועים של המכונית עם דלתות השחף היו מביכים ועם מנוע רנו עלוב שסורס על ידי ממיר  קטליטי פרימיטיבי והפיק רק 140 כ"ס, כמעט כל משפחתית אמריקאית גמלונית יכלה להראות לה את האחוריים.

היא בוודאי הייתה נשכחת מהתודעה כמו שלל כישלונות מוטוריים מפוארים נוספים, אבל בשנת 1985, שלוש שנים לאחר שהחברה פשטה סופית את הרגל, הדלוריאן הפכה לכוכבת של ממש עם הגעתו לאקרנים של החלק הראשון בטרילוגיית סרטי "בחזרה לעתיד".

כזכור, הדלוראין שימשה את דר' אמט בראון, סוג של מדען מטורף, כבסיס לבניית מכונת זמן יחודית המאפשרת, כשמגיעים למהירות של 140 קמ"ש, לצאת למסע בזמן.

באותן שנים זה היה מאוחר מדי ואף אחד לא באמת חשב לנסות למנף את הפרסום האדיר שהמכונית זכתה לו כדי לנסות להפעיל מחדש את פסי היצור ולמרות הפרסום הרב והמראה המרשים גם בשוק המשומשות הדלוריאן לא נחשבה לסחורה חמה ובעלת ערך.

אבל באופן מפתיע, בחלוף שנים, לאחר שהנערים והילדים שגדלו על טרילוגיית הסרטים המופלאה החלו להתבגר פתאום החלו להירשם באתרי המסחר האינטרנטיים יותר ויותר ביקושים למכונית האייקונית וממחירים של אלפי דולרים בודדים לפני מספר שנים כיום גם גרוטאות המצריכות שיפוץ יסודי מחליפות ידיים בתמורה לכמה עשרות אלפי דולרים.

הביקושים הערים אפילו הביאו מעריץ נלהב אחד לשים את ידו על מלאי החלפים שנותר בקווי היצור של החברה המקורית שפשטה את הרגל ולהקים חברה המתמחה בשיפוץ המכוניות המיוחדות.

רבים מעדיפים לשמור את המראה נאמן ככל הניתן למקור אך ישנם גם כאלה ההופכים את הדלוריאן שלהם לרפליקה מדויקת למכונת הזמן של דר' אמט בראון. עם זאת, למרות הקפדה על הפרטים אף אחת מאותן רפליקות עוד לא הצליחה להתעופף באוויר ולהפליג בזמן.

במקום לנסות לגרום ל"קבל השטף" של דר' אמט בראון לעבוד באמת, בעל הדלוריאן שלפניכם מצא פתרון מקורי במיוחד לשאיפה לרחף גבוה מעל לכביש. הוא בחר להתרומם אל על בעזרת שלדה של מונסטר טראק בהשראת "מקס הזועם בדרכים", עם  גלגלי ענק שמאפשרים לו לשבת בתא הנוסעים של המכונית הספורטיבית ולהיות הרבה מעל כל מה שנע מסביב.

אמנם נושא הנסיעה בזמן טרם נפתר וגם, בניגוד לריחוף, נסיעה שכזאת אינה פותרת את בעיית הפקקים אבל בהחלט מאפשרת במקרה הצורך לדלג מעל לרכב שמפריע לכם בדרך ל-140 קמ"ש.

כצפוי, מנוע הרנו החלש לא היה מספק כדי להניע את גלגלי הענק ובמקומו מוקם מנוע וי 8 קולני בנפח 5.7 ליטרים.

>> לעוף באוויר עם קן בלוק

>> רוצים דלוריאן משלכם? רובן שרדו ואפשר להשיגן ב-eBay

אין תמונה
מלחיץ