RAT rod אודי
שדרוג מהגיהנום
יש לא מעט אנשים שמצבם של הגלגלים שלהם בכלל לא מעניין אותם ולטענתם חבל לבזבז כסף על שטיפה כשיש בחורף גשם, אין טעם לתקן דפיקה כי ממילא תבוא אחרת ומבחינתם שהצבע יתקלף והדשבורד יתפוצץ - כל עוד הרכב נוסע.

מהעבר השני נמצאים אלה שמנקים את הרכב פעמים בשבוע, מחפשים כל העת לשדרג ולשפר את המכונית שלהם, לעולם לא שבעים ומחפשים כל העת את התוספת הבאה שתהפוך את המכונית שלהם לכוכבת הכביש.

 

אמנם, לכאורה, מדובר בהפכים גמורים אבל מסתבר שיש גם מי שמשלבים בין שתי נקודות הקיצון הללו ומתאמצים להעניק למכונית המשופרת שלהם מראה מוזנח ובלתי משופץ בעליל.

הז'אנר המשונה הזה, שזכה לכינוי   ,Rat Rodהופך בשנים האחרונות ליותר ויותר פופולרי בקרב משפצים ומשפרי מכוניות וכולל לרוב חלודה, משטחי צבע דהויים, ריפודי פנים קרועים, חלקים לא תואמים ממכוניות אחרות ושאר סממני הזנחה שמשולבים עם מרכבים מונמכים ומנועים סופר משופרים.

 

RAT rod אודי
חלודה וחורים בפח

התופעה אופיינית בעיקר למשפצי מכוניות קלאסיות פשוטות כמו חיפושיות ומכוניות קופה אמריקאיות מהמחצית הראשונה של המאה ה-20, אבל מסתבר שיש גם יוצאים מהכלל ובסרטון שלפניכם ניתן לראות אודי A4 סטיישן עדכנית לחלוטין שבעליה החליט להפוך אותה למכונית Rat Rod לכל דבר.

 

"השדרוג" של האודי האומללה כלל, כמתבקש בז'אנר, הנמכה משמעותית של המרכב, אגזוז רעשני במיוחד אבל גם חלודה שהושגה על ידי הסרת חלקית של הצבע המטאלי הרב שכבתי של אודי, קרעים בפח שנעשו בעזרת גרזן גדול וגם גג שנחתך וגולגל לאחור כמו קופסת סרדינים.

תא הנוסעים עבר אף הוא מקצה שיפורים ובמקום כסאות מרופדים, תומכים ומפנקים במושב הנהג ניתן למצוא כיסא פטיו מעץ ואילו את מושב הנוסע מחליפה נדנדה המחוברת לגג ובמקומו של ההגה הותקן חישוק גלגל מברזל. 

התוצאה הסופית, איך נאמר זאת בעדינות, מעניינת ובוודאי מושכת יותר תשומת לב ממראה של האודי הסטנדרטית אם כי מכל הסיבות הלא הנכונות...

האמת, אנו קצת מתקשים להבין את ההיגיון מאחורי השיגעון, מקווים שלצורך הפרויקט לא הושמדה מכונית שלמה במצב תקין ותמהים האם לבעלים של הרכב קוראים מיסטר פרנקנשטיין. 

>> צפו: הלמבורגיני המוזנחת ביותר בעולם

RAT rod אודי
תא נוסעים "משודרג"