פורשה שהתחפשה לחיפושית (צילום: האתר הרשמי)
יש גם ESP וכריות אוויר|צילום: האתר הרשמי

פולקסווגן חיפושית ישנה מעוררת ברובנו אסוציאציות מיידיות של מכונית קלאסית עגלגלה, חביבה, ובעלת מנוע מיושן וביצועים דלים. אבל באגסטר 9.03 מבית היוצר של סדנת קארמקס (CARMAXX), היא משהו אחר לגמרי. סדנת השיפורים האוסטרית, שמתמחה בשיפור ושחזור דגמי פולקסווגן ופורשה ישנים, יצרה בת כלאיים שמכליאה בין חיפושית ישנה, דגם 1303 המפורסם משנת 1974 (כמוהו יש בישראל אקזמפלרים רבים), לבין פורשה בוקסטר דגם S, מבציר 2000.

הבסיס זהה

זה לא נפל מהשמיים. מאז ומעולם היו לפולקסווגן ולפורשה קשרים אמיצים שהתבטאו, הלכה למעשה, בתכנון ובייצור. נזכיר כי פרדיננד פורשה הוא זה שלמעשה תכנן את החיפושית המקורית ו"הרים" את חברת פולקסווגן. מאוחר יותר, דגמי ה-356 וה-911 הספורטיביים שלו עשו שימוש במכלולים רבים של החיפושית וגם הציעו דימיון חיצוני רב לקשישה העגלגלה.

וזה גם מה שהביא את זיגפריד רודולף, מייסד ומנכ"ל CARMAXX לחלום על איחוד הכוחות בין גופה העגלגל של החיפושית, לבין הכוח הרב והיכולות הדינאמיות של אחותה, הפורשה. “יום אחד", הוא מספר, "כשהחניתי את החיפושית שלי לצד הפורשה בוקסטר של אשתי, קלטתי ששתי המכוניות יכולות להתמזג לכדי מכונית אחת. לאחר בדיקה של נתוני כל מכונית, היה ברור לי שהשילוב של שתי המכוניות בפועל הוא רעיון שיכול בהחלט להתגשם".

והוא שינס מותניים והחל לפעול. מרכב החיפושית התחבר לרצפה ולמנוע הפורשה. מה שהקל על התהליך היתה העובדה שבסיס הגלגלים של החיפושית והפורשה הינם זהים! בוצעו התאמות אחדות, כמו ביטול המושב האחורי לטובת המנוע המרכזי של הבוקסטר ופינוי מקום לגלגלי 18 אינצ' חדשים (רוחב 205 מלפנים, 225 מאחור). במסגרת המודרניזציה, הוכנסו מערכות בטיחות כמו כריות אוויר, ABS ואפילו ESP – מערכות שבעלי חיפושית ישנה יכולים רק לחלום עליה...

פורשה שהתחפשה לחיפושית (צילום: האתר הרשמי)
מבחוץ קשה לנחש שמדובר בפורשה בוקסטר S|צילום: האתר הרשמי

ביצועים מהסרטים

תהליך הפיתוח נמשך כשנתיים ובסופו נוצרה מכונית שנראית כמו חיפושית, רק תפוחה באזור חלציה והתוצאה מרהיבת עין. המנוע מאחור הוא מנוע פורשה שישה צילינדרים נפח 3.2 ליטר עם הספק 270 כ"ס, שמזניק את החיפושית הזו למהירות סופית של 250 קמ"ש – כפול ממה שהציעה החיפושית הישנה בגלגוליה המתקדמים! התאוצה למאה קמ”ש נמשכת חמש שניות בלבד.

הבאגסטר זכתה לשיפורים בסעפת יניקה, במערכת פליטה משופרת ובמערכות ניהול אלקטרוניות. אל המנוע משודך גיר ידני בעל שישה הילוכים של פורשה. משקל הבאגסטר עומד על 1,098 ק"ג שהוא 258 ק"ג יותר מהחיפושית המקורית. אגב, בניירת הרשמית, המכונית רשומה כפורשה בוקסטר S עם בודי קיט מלא.

פורשה שהתחפשה לחיפושית (צילום: האתר הרשמי)
אוהבת לטרוף מכוניות ספורט באוטובאן |צילום: האתר הרשמי

הידיעה פורסמה לראשונה באתר "מוטוקאר"

לקבלת גליון של מגזין הגה במתנה לחץ כאן