אין תמונה
דומה בעיקר לכרכרה בלי סוסים
יותר ממאה שנה לפני שפורשה חשפה ב-2013 את ה-918 ספיידר, מכונית על ייחודית המצוידת במנוע בנזין וצמד מנועים חשמליים המפיקים יחדיו 887 כ"ס ומסוגלים להאיץ את מכונית ההיפר ספורט למהירות תלת ספרתית ב-2.6 שניות בדרך ל-345 קמ"ש מרביים תוך נתון צריכת דלק רשמי של 33 ק"מ לליטר ויכולת נסיעה על חשמל בלבד למרחק 33 ק"מ, מסתבר שבשלהי המאה ה-19 מייסד החברה, פרדינד פורשה בנה מכונית חשמלית.

החשמלית הראשונה של פורשה, כלל לא נשאה את סמל החברה שכן היא תוכננה ויוצרה על ידי המהנדס המוכשר, עוד לפני שייסד את החברה הנושאת את שמו, עבור ג'יקוב לונר שהיה בעל מפעל קטן ליצור כלי רכב באוסטריה בסוף המאה ה-19.
הרכב משנת 1898 נשא את שם הדגם-P1 (באופן אירוני היום, המתחרה הגדולה ביותר של ה-918 הקיצונית היא המקלארן P1 ) והיה מהרכבים הראשונים לקבל רישוי רשמי לנוע באוסטריה.

אין תמונה
הספק קיצוני של 3 כוחות סוס

ברוח התקופה היה מדובר ברכב שיותר מכל הזכיר  בעיצובו כרכרה ללא סוסים. השלדה והגלגלים היו עשויים מעץ והמנוע, כאמור, היה חשמלי והציג הספק "מטורף" של 3  כוחות סוס. בעזרת תמסורת עם 12 יחסי העברה, פורשה הצליח להביא את ה-P1 ששקל 130 ק"ג למהירות מרבית של 33.5 קמ"ש ולהציג טווח נסיעה של 78.5 ק"מ.
יתכן שה-P1 הייתה המכונית שהביאה את פורשה למסורת הביצועים והמרוצים המאפיינת את דגמי החברה עד היום, וב-1899 היא השתתפה וניצחה במרוץ בן 40 קילומטר למכוניות חשמליות בברלין, תוך שהיא קובעת זמן של 18 דקות.
קצת אחרי תחילת המאה ה-20, ה-P1 ננעלה במחסן מקורה באוסטריה ועקבותיה נעלמו. לאחרונה הצליחו אנשי פורשה לאתר את האקזמפלר הנדיר ששוחזר לכבוד חגיגות חמש שנים למוזיאון פורשה בשטוטגרט, גרמניה ויוצג שם לראווה. ללא ספק פיסת היסטוריה ששווה ביקור אם אתם במקרה בסביבה.

אין תמונה
גם אז הדאגה המרכזית הייתה כמות האנרגיה שנותרה במצבר

>> מבחן דרכים: פורשה פנמרה היברידית