אין תמונה
יו יו יו, ביצ'ס
מכוניות משומשות זוכות להימכר לעיתים במחיר גבוה בהרבה ממחיר המחירון הרשמי שלהן, בדרך כלל זה קורה בגלל מצב מצוין של אקזמפלר ספציפי וסיבות כמו קילומטרז' נמוך, הקפדה על טיפולים בזמן ותוספות שמשדרגות את החבילה.

אולם, גם דברים מעט פחות רציונאליים כמו בעלים מפורסמים בעבר, הישג בו הרכב זכה והשתייכותו לסדרת ייצור מוגבלת בהחלט יכולים להקפיץ את המחיר שיידרש עבור העברת הבעלות.

וכשהמכונית מציעה שילוב של כל השלושה – משמע היא  נדירה, הייתה שייכת לאדם מפורסם וגם זכתה בכמה תארים חשובים - כמו המרצדס המשומשת מאוד בתמונות שלפניכם אפשר להבין איך המחיר בו נמכרה הגיע לכמעט 30 מיליון דולרים. 
המכונית האמורה – מרצדס מרוצים W196R משנת היצור 1954 זכתה בסוף השבוע האחרון בתואר נוסף והפכה להיות המכונית שנמכרה במחיר הגבוה ביותר אי פעם במכירה פומבית.

מדובר בפריט אספנים בעל ערך היסטורי רב המסמל את החזרה של מרצדס ב-1954 למרוצי הפורמולה 1 בפעם הראשונה מאז תום מלחמת העולם השנייה.

החזרה של מרצדס למסלולי המרוצים נולדה מתוך רצון של היצרן הגרמני, ששמו נקשר בשלטון הנאצי. לשפר את תדמיתו בעולם. בפרויקט הושקע כסף רב ומי שנבחר לשבת מאחורי הגה המרצדס היה חואן מנואל פאנג'יו מארגנטינה.

פאנג'יו נחשב לגיבור לאומי בארגנטינה מולדתו כמעט כמו מרדונה והוא ללא ספק אחד מנהגי הפורמולה 1 הגדולים בכל הזמנים. פאנג'יו התחרה בזמנים בהם מכוניות הפורמולה 1 היו ידועות לשמצה ברמה הבטיחותית הירודה שלהם, ובעוד שהיו להן מנועים חזקים, הן צוידו בצמיגים דקיקים, בלמים מיושנים ולא כללו חגורות בטיחות או כל אמצעי הגנה אחרים לנהג שחבש בקושי קסדת חצי קטנה.

ואכן בימים ההם לא מעט נהגים סיימו את חייהם על המסלול ולבד מכישרון בנהיגה וחושים חדים כתער המתחרים נדרשו להיות מצוידים גם באומץ לב נדיר.

בשונה מהנהוג היום פאנג'יו החל להתחרות רק בגיל 37 , מה שלא הפריע לו בתוך עשור לזכות בלא פחות מ- 5 אליפויות עולם במסלולי הפורמולה,
השיא של פאנג'יו נשבר רק עשרות שנים מאוחר יותר על ידי מיכאל שומכאר שברקורד שלו לא פחות מ-7 תארי אליפות.

אולם פאנג'יו שזכה באליפות האחרונה שלו בגיל 47 עדין מחזיק בתואר הנהג המבוגר ביותר שזכה אי פעם בתואר ולשם השוואה יש לזכור שכשומאכר ניסה ב-2010, בגיל 41, לחזור למרוצי הפורמולה 1 אחרי הפרישה הראשונה שלו בסוף 2006 הוא כבר ממש לא הצליח לעמוד בקצב של הנהגים הצעירים.

מרצדס הצטרפה לסבב מרוצי הפורמולה רק באמצע העונה ב-1954 אולם כבר בהופעת הבכורה שלה בגרנד פרי הצרפתי ניצח פאנג'יו את המרוץ, ומאותו הרגע נראה היה שה- W196R הפכה לבלתי מנוצחת.

היא צוידה בחידושים כמו הזרקת דלק ישירה למנוע שמונת הצילינדרים בטור שלה ובשלדה בצורת אמבטיה. ביחד עם האקזמפלר הספציפי שנמכר במכירה הפומבית בפסטיבל המהירות של גודווד ניצח פאנג'יו את הגרנד פרי הגרמני והשווצרי. אנו כאן ב-mako רכב מאחלים לקונה המאושר מזל טוב ונסיעות בטוחות ומזכרים שתמיד אנו מוכנים לקבל הזמנה לסיבוב.

 

אין תמונה
נמכר בתמורה ליותר מ-29 מיליון דולר כולל סמני תאונה בפרונט

 >> צפו: אוסף מכוניות הצעצוע ששווה כמו פרארי חדשה