אין תמונה
אלבום הפופ הטוב של העונה. דיסקלוז'ר
בעבור 99 אחוזים מהאוכלוסיה מכוניות על הן חלום רחוק ובלתי ניתן להגשמה. יש כאלה שמשאירים את האקזוטיקה המוטוריות לככב בחלומותיהם הרטובים, ויש מי שלמרות שאין ברשותם את הממון הדרוש בכדי לרכוש את גרסאות המקור הנדירות, בוחרים ליצר רפליקה מבניה עצמית בעלת עיצוב חיצוני דומה ככל הניתן למקור.

לרוב החיקויים הללו בעלי דמיון מועט לגרסאות המקור הנחשקות, אבל יאשיק מזור, מכונאי פולני בן 48 שמתמחה בעשרים השנים האחרונות בבניית רפליקות לרכבי ספורט, הצליח להרכיב בשתי ידיו העתק כמעט מדויק של אחת ממכוניות העל האקזוטיות ביותר בכל הזמנים, המקלארן F1.

הגרסה המקורית של המכונית נכנסה לספר השיאים של גינס ב-1992 כמכונית המהירה ביותר בעולם, עם מנוע V12 בנפח 6.1 ליטר שפותח במיוחד על ידי חטיבת M של ב.מ.וו, סיפק 636 כ"ס ואפשר נתון תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 3.3 שניות בדרך למהירות מרבית של 372 קמ"ש, נתונים שרק הבוגאטי ויירון, שהוצגה 13 שנים לאחר מכן, הצליחה להאפיל עליהם.

מאז ראה אותה בפעם הראשונה, ה-F1 הייתה החלום של מזור, ומכיוון שלא היה ברשותו הממון הדרוש כדי לרכוש אחת הוא החליט לבנות בעצמו גרסת העתק של המכונית. מזור התבסס על שלדת צינורות בצורת אמבטיה מבניה עצמית עליה הורכב גוף העשוי פיברגלאס שנבנה לאחר התבוננות ממושכת ומחקר של כל חלק בגוף המכונית המקורית וכולל את הדלתות המתרוממות לגובה.
יחידת הכוח זהה בתצורתה - V12 כמו ב-F1 המקורית מב.מ.וו, אך למרות שנתוני התפוקה לא פורסמו נאמר שהמהירות המרבית עומדת על 322 קמ"ש ומערכת הבלימה מגיעה באדיבות מרצדס.

אין תמונה
אלבום הפופ הטוב של העונה. דיסקלוז'ר

אחד הדברים הקשים ביותר איתם נאלץ מזור להתמודד הוא תא הנוסעים בו הנהג יושב באמצע ושני מושבים לצדו בגרסה המקורית (דבר שגרם למקלארן להתפרסם בזכות היותה מכונית העל היחידה בה תוכל להסיע את אשתך ואת הפילגש).
בגרסת הרפליקה הצליח מזור לדחוס מושב נוסף מאחורי הנהג אותו הוא מכנה "הכיסא של המונד" מכיוון שרק מנחה תוכנית הטלוויזיה הבריטית "טופ גיר" ריצ'ארד המונד המאותגר לגובה יכול לאכלס.

הפרוייקט המורכב והמסובך דרש ממזור 8 שנים בכדי להגיע לבשלות. עלות הבניה מסתכמת ב-114 אלף שקלים ואין ספק שמדובר גם בהשקעה כלכלית משתלמת, לעומת 29 מיליון שקלים ל-F1 המקורית שרק 106 יחידות ממנה יוצרו, דבר שהפך אותה לפריט אספנים מבוקש שהחליף ידיים בסכום אסטרונומי זה במכירה פומבית בקיץ האחרון .

אגב, למרות שהמכונית שבנה זולה פי 255 מגרסת המקור, מזור לא מוכן להחליף אותה גם בעבור מקלארן אמיתית.

>> רפליקה בגודל מלא לאסטון מרטין במדפסת תלת מימד

אין תמונה
אלבום הפופ הטוב של העונה. דיסקלוז'ר