מכוניות המיקרו החדשות עולות כ-60-70 אלף שקלים, אבל עדיין - כדי לקבל כלי רכב גדול, מהודר, מאובזר, נוח ובטיחותי יותר - צריך לשלם יותר.
כשמדובר במכוניות משומשות - במחצית ממחירה של מכונית מיקרו זולה - אפשר למצוא כמה דברים מעניינים בשוק המכוניות המשומשות.

קבלו חמישה רעיונות שמתאימים למסגרת תקציב של כ-30 אלף שקלים.

היפה / אלפא 147
מודל 2002, מ-31,100 שקלים

אחת הקומפקטיות היפות שנמכרו בישראל, ה-147 יודעת להיות הרבה מעבר ליופי - התנהגות, צליל, נוחות, אבזור - מכונית שמשמחת את בעליה, בעיקר אם הוא (וקודמיו) ידעו לשמור ולטפל בה כמו שצריך. חפשו אחת שמורה ומוקפדת ותזכו ליצירה מרגיעה ונעימה בחניה.

אלפא רומיאו 147 - 2002 (צילום: אוטו)
ז'אנר מעניין במיוחד|צילום: אוטו

השמרנית / סובארו אימפרזה
מודל 2003, מ-29,500 שקלים

עם כל הלעג שעולה לעתים על ה"משפחתומטיות" או ה"יפנומטיות", אי אפשר לקחת להן את העובדה שהן אמינות, שימושיות ושומרות ערך. האימפרזה היא דוגמא טובה למכונית לא מרגשת - אבל כזו שתספק חיים נקיים מחרדות מוסך. ב-2003 היא עוד נמכרה עם מנוע 1,600 סמ"ק - אז השמרנות בכלל בשיאה.

סובארו אימפרזה (צילום: אוטו)
סובארו אימפרזה|צילום: אוטו

המפנקת / פורד מונדאו
מודל 2004, מ-30,300 שקלים

גם לפני הדור הנוכחי והמרשים - המונדאו היתה משפחתית גדולה מרשימה ביותר. התנהגות כביש משובחת, איכות ונוחות נסיעה ברמה גבוהה ורמת שימושיות מצוינת. היות שהיא לא יפנומטית (ע"ע סובארו אימפרזה) ולמרות רמת הפינוק והבטיחות הגבוהה - אפשר למצוא מונדאו גדולה, מאובזרת וחדשה יותר בתקציב של כ-30 אלף שקלים.

אין תמונה
אני יכולה להזדהות איתו, אבל לא לגמרי

להצלבות בשטח / יונדאי גאלופר
מודל 2002, מ-29,100 שקלים

זה נכון, הוא מגיע מימי העידן הקדום של יונדאי, אבל עדיין - הגאלופר הוותיק היה, בעצם, הגרסה הקוריאנית של מיצובישי פאג'רו, דור ראשון. המשמעות היא כי מדובר בכלי רכב שמתומחר כקוריאני קשיש, אבל נהנה מגזעיות של אחד הג'יפים העירוניים הטובים. הגאלופר גם היה זול משמעותית מהטראקאן שהחליף אותו, כך שאחד כזה, גדול ומרשים בן עשר - יכול להיכנס לתקציב המדובר.

רכבי שטח עד 40 אלף שקל -
יונדאי גאלופר. גזעי!

הקשוח / מאזדה B2500
מודל 2004, מ-30,100 שקלים

צריך להיות מוכן להשתמש באופן יומיומי בטנדר מהסוג של ה-B2500 וחבריו. הוא נוח פחות, רועש, קופצני, גם לא חסכוני במיוחד. אבל עבור מי שכל החסרונות הללו לא מפחידים אותו - מדובר בז'אנר מעניין במיוחד. הטנדרים הללו שימושיים במיוחד, הם מסוגלים לשאת חמישה נוסעים וכמות מרשימה של מטען - כמעט מכל סוג שהוא - על האספלט וגם כמעט בכל דרך שניתן לחשוב עליה. במחיר הזה ה-B2500 מושג כשהוא עם הנעה אחורית בלבד, אבל מגוון הטנדרים הגדול מאפשר חיפוש ובחירה בסוג המתאים ביותר. רק צריך לזכור שבדרך כלל הבעלים הקודמים משתמשים בכל היכולת הזו, כך שרכישת טנדר משומש דורשת חפירה רצינית בקרביו ובקרבי בעליו.

מאזדה B2500 (צילום: אוטו)
ז'אנר מעניין במיוחד|צילום: אוטו

הכתבה התפרסמה לראשונה ב"מוטוקאר"

לקבלת גליון של מגזין "הגה" במתנה לחצו כאן

>> הצעה: מידע נגיש בחסות המדינה על רכב משומש