אין תמונה
גרסת המקור קצת יותר מהירה

לפני מספר שבועות דיווחנו לכם כאן על מכירתה של הבוגאטי ויירון האחרונה. תנו לנו לנחש שלבד מהעניין החדשותי שבידיעה לאף אחד מביניכם היא לא ממש שינתה דבר בסדר היום כי לצערנו הרב, לרובנו המוחלט אין 1.7 מיליון דולר לשים על הכביש, לפני מיסים.

גם למייק דיוק בן ה-25 מפלורידה לא היה את הסכום להגשים את החלום שלו לנהוג ביצירת האומנות המדהימה הזו, אך בניגוד למרבית האנשים הוא החליט לנצל את הכישרון שלו בפחחות ובעבודות פיברגלס וליצר בעצמו רפליקה למכונית העל.

מכיוון שהתקציב של דיוק מראש היה די מוגבל הוא לא יכול היה להשתמש במכונית שרירים אמריקאית חזקה כמו קורבט, פורד מוסטנג או דודג ווייפר כבסיס לבניית היצירה והסתפק בפורד קוגר, מכונית קופה צנועה ללא יומרות ספורטיביות של ממש, עם כמעט 200 אלף קילומטרים על השעון וותק של עשור על הכביש.

תנאי הפתיחה, אמנם, לא נשמעו מבטיחים במיוחד אך לאחר עבודה מאומצת ואין ספור שעות של השקעה המלאכה הושלמה והוכתרה בהצלחה כשכמעט מכל זווית הקוגר נראית משכנעת למדי ומציגה קימורים זהים לויירון המקורית.

אמנם ה"קוגר ויירון" קטנה במימדיה ממכונית העל האמיתית אבל מכיוון שבעולם כולו יש רק כ-300 מכוניות בוגאטי ויירון יש להניח שלמרבית האנשים לא בדיוק קיימת נקודת השוואה מציאותית.

למרות הדמיון הרב ליצירת העל, דיוק מציין שכדי לשמור על מכונית שתהיה זולה ונוחה לאחזקה מרבית החלקים מתחת לפני השטח הם אותם חלקים מקוריים ואמינים מתוצרת פורד וזה כולל את לוח השעונים, החלונות החשמליים, המזגן, תיבת ההילוכים האוטומטית וגם המנוע מתוצרת פורד שמסתפק ב-6 צילינדרים והספק של 200 כ"ס. סביר כשלעצמו אבל רחוק רחוק מאותו מנוע וי 16 המפיק 1001 כ"ס שמניע את הויירון המקורית.

אין תמונה
גרסת המקור קצת יותר מהירה

גם מיקום המנוע קצת שונה ובמקום מנוע מרכזי המעביר את הכוח לארבעת הגלגלים ה"קוגר ויירון" מצוידת במנוע והנעה קדמיים.
כעת, לאחר שנהנה מהיצירה והרשים, ככל הנראה, את כל בנות האזור החליט דיוק להציע את הרפליקה המרשימה למכירה באתר eBay.

 דיוק מציין שלמרות שהמכונית לא מצוידת בסמלים של בוגאטי ושאת הג'נטים העצומים שלה בקוטר 20' אינץ הוא רכש בסניף כלבו וול-מארט הסמוך לביתו, אפקט ההגעה של המכונית מדהים.

עוד הוא מציין שאמנם לא מדובר בטיל אבל המכונית בהחלט מהירה ולא דורשת עלויות אחזקה וביטוח מטורפות כמו המקור ואפילו כוללת מושב אחורי שימושי.

בעבור 89 אלף דולר היצירה תהיה שלכם כבר כעת אך בימים הקרובים ניתן להציע גם הצעות נמוכות יותר.
מצד אחד, כמעט 90 אלף דולר זה יותר מפי עשר ממחירה של פורד/מרקורי קוגר משומשת מאותם השנתונים. מצד שני מדובר במציאה של ממש ביחס למחיר של בוגאטי ויירון משומשת.

 

אין תמונה
הויירון המקורית

>> עשר המכוניות היקרות בעולם

>> דף המכירה של רפליקת הויירון בeBay