לבד מהיותן שם נרדף ליוקרה ולאלגנטיות אולטימטיבית ונטולת זמן, המכוניות של רולס רויס נחשבות גם לאיכותיות מאוד ולכאלו המסוגלות לשרוד זמן רב ולשרת את בעליהן במשך שנים רבות מבלי להראות סימני עייפות בכלל.

בהחלט יתכן שזה נכון ואין ספק שאיכות הבניה יוצאת הדופן, כמו גם השימוש בחומרים הטובים ביותר, מאפשרים שהן ישרדו לפרק זמן ממושך בהרבה מזה של מכונית זולה בייצור סדרתי, אך חשוב לזכור שחלק מאותה עמידות נובעת מעצם העובדה שנוהגים בהן בדרך כלל נהגים מקצועיים עם כפפות לבנות במתינות שלא תעצבן את בעל הבית שמשלם את המשכורת ומפקח מהמושב האחורי. בנוסף, כשכסף הוא לא בעיה גם שגרת טיפולים ותחזוקה קפדנית בהחלט תורמות את שלהן לשמירה על המצב המושלם.

עוד ב-mako רכב
יוקרה מהירה: רולס רויס חושפת את ריית' 
צפו: הרולס רויס שהפכה למכסחת דשא 
יהלומים, זהב וסט פיקניק בהתאמה אישית 

אבל מה קורה כשכל אלה לא ממש מתקיימים ומכונית יוקרה אצילית זוכה ליחס ולניצול שאופייניים למכוניות ליסינג?
מאחר שמדובר במכוניות שעולות (לפני מסים) מעל חצי מיליון דולרים, לרוב קשה למצוא מישהו שייתן להשקעה שלו להתדרדר כך, אך מדי פעם יש יוצאי דופן ולעתים אפשר לפגוש מכוניות חסרות מזל שזכו ליחס משפיל שממש לא תואם את מעמדן.

זה בדיוק הסיפור של הרולס רויס פנטום מודל 2005 הזו שצולמה לאחרונה במצב תחזוקה מחפיר כל כך שמעלה תהיות האם שווה בכלל לתקן אותה או פשוט לפרק אותה לחלקים.

מסתבר שבעל הרכב, תושב ניו ג'רזי, רכש את הרולס בעסקת תשלומים חודשית. במשך מספר שנים הוא הקפיד לשלם בזמן אך מתישהו לפני כשלוש שנים מסיבה כלשהי, בין אם ירד מנכסיו או בשל סכסוך עם חברת ההחכר, הוא הפסיק לשלם על הרכב.

רולס רויס ג'אנק
הבעלים החליט לנצל את הרולס רויס עד תום

בתחילה בחברה חשבו שהעניין יוסדר בתוך זמן קצר, אך לבעל הרכב היו תוכניות אחרות ומאחר שהוא ידע שבמוקדם או במאוחר נציגי ההוצאה לפועל יגיעו להחרים את רכבו הוא החליט לשחרר כל רסן ולנצל את הרולס רויס היקרה עד תום וכמובן לא לבזבז אפילו דולר מיותר אחד על תחזוקה שוטפת ותיקון תקלות.
הבעלים של הרולס רויס היקרה שנסעה רק 150 אלף קילומטרים לא הסתפק בנהיגה רגילה ובין היתר השתמש ברכב למשלוחים, להובלות שונות ולנסיעה בדרכי עפר. בנוסף הוא היה גם נדיב מספיק כדי להשאיל את הרולס לכל מני מכרים, קרובים או רחוקים, אותם עודד לנסוע בפול גז ולהוציא את הנשמה של "הרוח של אקסטזי".

בניגוד לגלגלי הרולס רויס שנוצלו עד תום, גלגלי הצדק הסתובבו לאט ועד שהתקבל אישור להחרים את הרכב הרולס רויס היקרה הפכה לגרוטה. מרחוק היא נראית אמנם די שלמה אבל מבט קפדני מציג שלל שריטות ומעיכות בפח המצביעות על שימוש לא זהיר, פגיעות, קרעים בריפוד והזנחה בתא הנוסעים, עץ חג המולד של אורות מהבהבים בדשבורד כאות למגוון התקלות והכשלים במערכות שונות, מנוע דופק שמצריך שיפוץ לפחות חלקי, צמיגים גמורים ומותכים כתוצאה מהרבה burn-outs ומערכת מתלי אוויר גמורה שגרמה לרכב לרדת על גחונו וכמעט לגרד את הכביש.
המצב של הרכב היה כל כך ירוד עד שהמעקלים אפילו לא הצליחו להעמיס אותו על משאית הגרר.

למרות המצב המחפיר, לכאורה זה נשמע קצת מוגזם לטעון שהרכב הזה לא ראוי לחזור לכביש ומתאים יותר לפירוק. עם זאת, חשוב לזכור שחלקים של רולס רויס הם יקרים להחריד ויתכן שהחלפת מערכת המתלים שקרסה, שיפוץ המנוע, החלפת כל החיישנים ותיקון התקלות, סידור ורענון תא הנוסעים ותיקוני המרכב החיצוני הנדרשים יכולים בהחלט להגיע לסכום בן שש ספרות, ומאחר שניתן לרכוש בארצות הברית רולס רויס פנטום שכזו ממודל 2005 בקצת יותר מ-100 אלף דולרים יתכן באמת, עם כל הצער והעצב, שפשוט מדובר בפרויקט לא משתלם.

>> לעזוב את העולם עם סטייל: רכב הלוויות של רולס רויס