לא צריך להיות מומחה גדול בשוק הרכב כדי להבחין ששוק המשומשות הישראלי מוצף ומזה מספר שנים ההיצע גדול בהרבה מהביקוש.
בישראל של 2011 מכירת מכונית משומשת הפכה למשימה לא פשוטה שעשויה לערוך זמן רב ולכלול פשרה משמעותית במחיר הסופי.
הסיבות לכך רבות ובין היתר ניתן לציין את העובדה שהמכוניות המודרניות אמינות מבעבר ובשל כך אנשים לא ממהרים להחליף כלי רכב, את ההיצע הגדול של משומשות בלוחות האינטרנטיים שמאפשרים לאנשים לפרסם מודעות ללא תשלום ובעיקר את הכמות האדירה של כלי רכב הנפלטים מדי שנה לשוק המשומשות על ידי חברות הליסינג השונות.
המצב כל כך קשה שאפילו דגמים פופולריים וסחירים ביותר שבעבר היו נחטפים כמו לחמניות חמות יכולים להתייבש במגרשי המכירה של חברות הליסינג במשך חודשים ובסופו של דבר להמכר במחירים מוזלים ואטרקטיביים ביותר, במונחי השוק המקומי, שמגיעים לכמחצית ממכירה של מכונית חדשה, למכונית משומשת בת שלוש שנים.
בטרייד אין של חברת UMI מציעים למכירה מזה זמן מכוניות משומשות עם אחריות אבל לאחרונה יזמה החברה, לדגמים מתוצרת שברולט, תהליך בדיקה מקיף הכולל 177 סעיפים שונים כשלרוכשים, לבד מאחריות מלאה לשנה, מוגש דוח בדיקת הרכב ודוח מלא של היסטוריית התקלות והטיפולים שנעשו ברכב.
למעשה מדובר בהעתקה של בדיקות הנהוגות בשוק הרכב האמריקאי בשיטת מכירה המכונה בארה"ב "מכוניות משומשות בדוקות" (Certified pre-owned) שמעניקה לרוכשים שקיפות מלאה וביטחון שלא רכשו חתול בשק.
בעוד שמכוניות יפניות וקוריאניות, במרבית המקרים, מצליחות להמכר לאחר הנחה מסוימת, המצב קשה יותר כשמדובר במכוניות ממותגים אירופאים רבים הסובלים מתדמית אמינות בעייתית ועלויות אחזקה גבוהות שפחות קורצים לקהל הרוכשים.
בקבוצת קרסו, יבואנית רנו בישראל, החליטו לפני כשנה וחצי, כחלק ממהפכת האמינות שהכריז מנכ"ל רנו העולמי קרלוס גואן לשים את הנושא בפרונט ולהבהיר שרנו החדשה "לא רואה מוסך".
הקמפיין לא הזכיר את רנו הישנה אך הוא נתן גושפנקה לתדמית האמינות הבעייתית ממנה סבלו מכוניות החברה במשך שנים. אמנם נראה היה כי התדמית הבעייתית הייתה מוגזמת אך גם גורמים בקרסו הודו בעבר שלא ליחוס שמכוניות כמו המגאן היו עדינות וכתוצאה מכך סבלו מבעיות אמינות בשימוש לקוחות הליסינג הטיפוסיים.
מצד שני המגאניות, שזכו לנוכחות גבוהה בשוק המוסדי, הציעו נוחות נסיעה משובחת, רמת אבזור גבוהה, ציון מקסימלי במבחני הריסוק, שלל כריות אוויר ומערכות עזר אלקטרוניות מעל הנהוג בסגמנט באותה העת. אבל למרות התכונות הבסיסיות המצוינות ועל אף שניתן למצוא בשוק המשומשות מגאניות במחירים אטרקטיביים ביותר, תדמית האמינות והסחירות הנמוכה הביאה את מר ישראלי לחפש במקומות אחרים.
כדי לנסות להתמודד עם הפיחות במחיר השוק של דגמי החברה המשומשים והמגאן בפרט החליטו בקרסו לעשות מעשה ולהציע במקום הנחה משהו שאולי יקרוץ ללקוחות יותר - שקט נפשי למי שירכוש רנו משומשת או במילים אחרות שלוש שנות אחריות מלאה (או 60 אלף קילומטרים) לכל רוכשי רנו מגאן משנת 2008 ואילך מחברת קרסו טרייד אין.
האחריות, הארוכה ביותר בשוק המשומשות המקומי, תהיה מקיפה ובניגוד לאחריות שנותנות חברות אחרות תכלול את כל אביזרי הרכב למעט מצבר, נורות וצמיגים.
לדברי אבינועם בר מנכ"ל קרסו טרייד אין: " כשמדובר ברכב משומש לרוב מסתפקים בהוזלות מחירים שעוצמתן משתנה בהתאם למלאים שמחזיקות החברות השונות וללחץ שלהן להפטר ממנו", מנתח בר את הלכי הרוח בשוק, "אבל הלקוח הישראלי היום הינו לקוח שלמד לדרוש ערך מוסף לרכישות שלו. הוא אינו מסתפק רק במחיר זול אלא בתועלות אמיתיות ומשום שאנו יודעים שרנו מגאן הינו רכב מצוין ואמין אנו לא מהססים להתחייב על שלוש שנים אחריות אמיתית שתעניק ביטחון לכל קונה פוטנציאלי".
בחברה מצפים שהצגת תוכנית האחריות הארוכה ביותר בשוק המשומשות הישראלי תעיר את הביקושים לדגם, תביא לגידול של כ-30% אחוז במכירות רנו מגאן במהלך שנת 2011 וכן תביא לשיפור נרחב בתדמית דגמי החברה המשומשים בשוק.
מעניין יהיה לראות האם המהלך יביא לשנוי משמעותי במעמדה של המגאן בשוק וכיצד יגיבו שחקנים נוספים בשוק המשומשות המקומי שתקועים גם הם עם מלאים גדולים.