נורבורגרינג
ככל הנראה מסלול המרוצים המפורסם בעולם
אחרי פריז, ונציה, ניו יורק ולוקסור יתכן כי בקרוב על אדמת המדבר הצחיחה של מדינת נבאדה יבנה מונומנט נוסף בהשראת אתר ידוע מהעולם, הפעם מגרמניה. לא, לא מדובר בחומת ברלין אלא בנורבורגרינג, ככל הנראה מסלול המרוצים המפורסם בעולם.

 אמנם אפשר להתווכח אם האופי הפלסטי, המועתק והגרנדיוזי של לאס וגאס מעורר השראה או גועל, אבל ללא ספק עיר ההימורים המדברית מאפשרת, גם מבלי להיות אחד מעשירי העולם, ליהנות ממופעי הבידור הכי מושקעים בעולם, ממסעדות השף הכי טובות וכמובן מחדרי מלון מדהימים.

על פי אותו הגיון החליט ברטון סמית', מנכ"ל של כמה מסלולי מרוצים מרכזיים באמריקה, להקים במרחק של 15 קילומטרים מסטריפ המלונות המפורסם של וגאס העתק מדויק של ה"רינג" הגרמני המפורסם הכולל לא פחות מ-73 פניות שונות לאורך כ22.8 קילומטרים.

כזכור, הנורבורגרינג הגרמני נחנך ב-1927 ושימש במשך שנים כמסלול המרכזי של גרמניה. לאחר מלחמת העולם השנייה הוא החל לארח את סבב המרוצים החשוב בעולם, הפורמולה 1.
את הכינוי שלו בפי רבים "הגיהנום הירוק" קיבל המסלול מנהג המרוצים ג'קי סטיוארט שהיטיב להמחיש את הניגוד שבין הסביבה הפסטורלית שבו הוא ממוקם לבין אופיו האכזרי של תוואי האספלט

לאס וגאס (צילום: ericsphotography, Istock)
אם אפשר לשכפל את ונציה ופריז, מדוע לא לעשות רפליקה למסלול המרוצים המהולל |צילום: ericsphotography, Istock

את שיא המסלול באורכו המקורי מחזיק ניקי לאודה שהיה היחידי שהקיף את המסלול בפחות מ-7 דקות. במשך השנים "זכה" המסלול למוניטין בעייתי לאחר סדרת תאונות קשות. ב-1976 אחרי תאונה קשה הוחלט שלא לקיים עוד מרוצי מרוצי פורמולה 1 במסלול אך ההחלטה הזו לא הביאה לדעיכתו של המסלול והוא הפך לתפקד כ"כביש אגרה" פתוח לקהל, אשר מושך אליו מאז אלפי חובבי רכב מכל רחבי היבשת המגיעים עם רכבים ספורטיביים ומשופרים כדי לבחון את יכולות הנהיגה שלהם ואת ביצועי מכוניותיהם

היזם האמריקאי סיפר בראיון טלווזיוני כי פרויקט "הגיהנום הירוק של וגאס" כבר נכנס להילוך גבוה ובין היתר מעורבים בו גורמי ממשל ממדינת נבאדה כמו גם כמה שותפים גרמנים.
לטענת סמית', כדי להפוך את החזון למציאות יידרש שטח של 8,000 דונם בפרברי העיר, לא עניין של מה בכך ברוב הערים בעולם אבל אפשרי בהחלט בוגאס המוקפת במדבר ריק ברובו.

בדומה למודל הגרמני גם בוגאס עיקר הפעילות על המסלול תהיה של אנשים פרטיים שרוצים לבוא לעשות כיף עם המכונית שלהם (או מכונית שכורה מאחת הסוכנויות המתמחות בהשכרת רכבים למסלול) ומן הסתם גם של יצרני הרכב שבשנים האחרונות הפכו את הנורבורגרינג לאתר מועדף לבחינת דגמי ספורט חדשים.

כעת צריך להמתין ולראות איך ישפיע המעבר מסביבה פסטורלית קרירה וירוקה השוררת בסביבות תוואי המסלול הגרמני לצחיחות מדברית וחום קיצוני האופייניים למדינת נבאדה.

אין תמונה
האם הגיהנום הירוק יהפך לצחיח?

>> מה קורה כשהגיהנום הירוק הופך ללבן