השכם בבוקר בנקודת הזינוק חיכתה להלל סגל, הנווט בצוות "פוינטר", הפתעה: שישה מחברי ילדותו טסו במיוחד לבולגריה כדי לעודד ולספק רוח גבית מתבקשת במרוץ הנערך רחוק מהבית.
למרות העידוד וברכת הדרך מהחברים הטובים הלחץ הגדול על הכתפיים של רז הימן והלל סגל הקשה עליהם הפעם יותר מתמיד. השניים זינקו ראשונים לקטע הדירוג הארוך בן 300 ק"מ ונהנו מאוויר נקי לעומת ענני האבק ששאפו שאר המתחרים, אך נתקעו בתעלה והתעכבו דקות ארוכות, עד שהצוות בולגרי המתחרה בהם עצר להושיט להם רצועת חילוץ.
בקטע המרוץ השני, טעות ניווט גרמה להם להפסיד זמן נוסף והם נעקפו על ידי הצוות שהוזנק אחריהם, אך רז לחץ את דוושת התאוצה עמוק לרצפה ו"הצוללת הצהובה" פיתחה קצב "אווירי" שהעניק להם ניצחון ביום המרוץ וקידם אותם בדירוג הכללי למקום שני.
היעדר הילוך אחורי עלול להוות מכשול רציני, אך נכון לזמן כתיבת שורות אלו אין בכוונתם להחליף את תיבת ההילוכים בגלל מורכבות הדבר.
את הדרמה הגדולה של היום סיפקו הפעם גל שחם ונמרוד אופיר, כשדיווחו על מתלה שבור באמצע קטע הדירוג. השניים החליטו כבר לפרוש והחלו לדדות על הכביש לעבר נקודת הסיום, כשלפתע גילו מסגר באחד הכפרים המבודדים בשפלה הבולגרית.
הבולגרי הזקן ריתך ביד אומן את נקודת השבר, או כמו שאמר נמרוד: "הוא סידר את המתלה יותר טוב מהמקורי". השניים החליטו לחזור למרוץ, אך עונש הזמן שקיבלו מוציא אותם מתמונות ההובלה כעת עם המקום ה-20 בדירוג המרוץ הכללי.
עם זאת, שריקת הסיום תשמע רק בעוד חמישה ימי מרוץ ושום דבר עוד לא סגור.
לאחר התאונה של עומר ששוני, דורון וינטר הוא האופנוען הישראלי היחיד שנשאר במרוץ, ולמרות שניתן היה לצפות להתערערות הביטחון העצמי לאחר החוויה הקשה ביום הקודם הוא פתח מבערים וסיים את היום במקום ה-2, דבר שמקדם אותו למקום ה-7 בדירוג הכללי.
מחר מקווים הצוותים הישראלים להתנער מהמזל הרע שדבק בהם ולהתקדם בדירוג הכללי, משימה שהופכת קשה מיום ליום.
>> סיפורו של הספורט המוטורי בישראל