סיוויק סטיישן
המוביל המשפחתי הופך לחיית מרוצים
מכוניות בתצורת סטיישן מתקשרות אצלנו ברוב המקרים לשימושיות אפרורית בזכות תא מטען גדול, או כמכונית פופולרית בקרב מגזרים מסוימים באוכלוסיה והן לרוב הדבר האחרון שנראה סקסי או כזה המזוהה עם ביצועים ספורטיביים, אבל למרות זאת בשנים האחרונות  הופיעו כמה רכבים בתצורת סטיישן שהצליחו להראות את האגזוז למכוניות ספורטיביות, ביניהם אודי RS4 ו-RS6 או מרצדס בגרסאות AMG לדגמי E ו-C קלאס סטיישן.

לאחר כמה שנים של שיממון, בהונדה עמלים על שינוי שאמור להחזיר אותה לימי תהילתה בשנות התשעים, בהן נחשבה החברה ליצרן בעל אוריינטציה ספורטיבית.

הונדה סטיישן מרוצים (צילום: אוטו)
סטיישן על מסלול המרוצים|צילום: אוטו

עדות לכך הן הסיוויק טייפ R החדשה שתהיה, לטענת החברה, המכונית בעלת הנעה קדמית המהירה ביותר סביב הנורבורגרינג, ה-NSX קונספט שתגיע לקו הייצור ב-2015 וכן הכניסה לסבב אליפות העולם במרוצי מכוניות סאלון (WTCC).

בד בבד, Yuasa, חטיבת המרוצים הבריטית של החברה, שזכתה בארבע השנים האחרונות באליפות היצרנים ו-3 פעמים בתואר אליפות הנהגים באליפות בריטניה במכוניות סאלון, מחליפה באופן מפתיע את הסיוויק 5 דלתות עמה קטפה את התארים הללו בגרסת הסטיישן החדשה של הסיוויק שהוצגה לא מזמן.
אל תטעו לחשוב שמדובר במכונית השימושית שתוכלו לרכוש בקרוב בסוכנות הונדה הקרובה לביתכם, המתגאה בעיקר בתא המטען הגדול ביותר בסגמנט עם נפח של 625 ליטר, אלא בסוס מרוצים טהור. מתחת לשמלה הלא מאוד סקסית מסתתרים בדיוק אותם קומפוננטים מהמכונית שזכתה בתואר השנה ובהם מנוע 2.0 ליטר טורבו המפיק 300 כ"ס, תיבת הילוכים סיקוונסיאלית עם שישה יחסים, קפיצים מיוחדים למירוצים של אייבך, צמיגי סליקס של דנלופ וכל ציוד המרוצים התקני כולל כלוב בטיחות ומושבי באקט.
אפילו המשקל נותר זהה ועמוד על 1,280 ק"ג.


הסיוויק BTCC הרגילה מדגימה למה היא מסוגלת מול אופנוע ספורט ומכונית על

המהלך של קבוצת המרוצים הבריטית של הונדה נועד בעיקר כדי ליצור באזז סביב ההשקה הקרובה של הסיוויק סטיישן החדשה.

הונדה לא תהיה הראשונה להביא את מרכב הסטיישן למסלול המרוצים, וולוו כבר עשתה זאת ב-1994 עם ה-850 סטיישן שאמנם עוררה עניין רב אך לא זכתה להצלחה גדולה על מסלול המרוצים.
נראה שהפעם המצב יהיה מעט שונה, ועם הנהגים מאט ניל (3 פעמים אלוף בריטניה) וגורדון שדן (אלוף בריטניה בשנה שעברה) שאחראים בצורה ניכרת להישגים של קבוצת המירוצים, הונדה עשויה להיות היחידה בעולם לנצח מירוצים ואולי אפילו לזכות בתואר אליפות נחשב עם מכונית במרכב סטיישן.

הונדה סטיישן מרוצים (צילום: אוטו)
מהלך נועז |צילום: אוטו

>> משפחתיות הסטיישן של ישראל במבחן