פורמולה ישראל (צילום: איציק בירן)
צילום: איציק בירן

לא מעט ולמעשה אפילו די הרבה חצי ביקורת הופנו לעבר מארגני מרוץ "פורמולה ישראל" בשנה שעברה - מהמיונים שלא בחנו באמת כישורי נהיגה ומועמדים שנבחרו לא רק על פי כישרון הנהיגה אלא כדי לספק עניין בסדרת ריאליטי ששודרה בערוץ 5, דרך מחירי הכרטיסים למופע שהיו מופרכים בתחילה וירדו לרבע מחיר ביום האירוע ועד לעובדה המטרידה כי בניגוד להבטחות, המנה העיקרית - מרוץ הפורמולה - לא היתה יותר מקרקס מוטורי ולא תחרות אמיתית שכן למשל עקיפות לא הורשו ללא אישור המרשלים וגם זה רק בקטע אחד במסלול.

אולם היו גם דברים חיובים באירוע המוטורי באילת כמו למשל תחרויות הקארטינג, האופנועים ומופעי הדריפטינג וניתן לציין כי האירוע עבר בשלום ולמרות הבעייתיות הציג קצב אירועים ומקצים מתוקתק אשר סיפק לצופים אקשן מוטורי כמעט ללא הפסקה, חשף את עם ישראל לספורט המרהיב והבלתי מוכר כמעט במחוזותינו והיווה את הסנונית הראשונה לשורה של אירועים מוטוריים חוקיים שהגיעו בעקבותיו.

הרעיון שמאחורי "פורמולה ישראל" בבסיסו מעניין ומאפשר למעשה לכל אחד להגשים חלום להפוך לנהג מרוצים במכונית פורמולה.

בדרך להגשמת החלום על המתמודדים לשלם דמי הרשמה ולעבור מיונים בהם נבחרים מספר מצומצם של אנשים שיתחרו, כשהם נוהגים במכונית מרוץ מסוג פורמולה רנו (מכונית מרוץ חד מושבית עם מנוע שני ליטר של קליאו ספורט עם כ-200 כ"ס ומשקל עצמי 495 ק"ג 0-160 ב-4.85 שניות), במרוץ שיתקיים בדצמבר באילת - מעין "כוכב נולד - הגרסה המוטורית".

המפיקים המארגנים, בראשות בועז מאירי ובשיתוף היזמים אייל לביא מקבוצת "עיצוב במה" ויואל פאר מחברת "בימות אירועים" הכריזו בסוף השבוע שעבר על פתיחת המיונים בדרך לאירועי פורמולה ישראל 2 שיתקיימו, כאמור, בסוף השנה.
המפיקים טוענים שהם היו ערים לביקורות על האירוע הקודם וטוענים כי השנה הפיקו לקחים ולמדו מהטעויות.

פורמולה ישראל (צילום: איציק בירן)
הנרשמים יתמודדו בתחרות ראש בראש במסלול ג'ימקאנה|צילום: איציק בירן

ההרשמה בעלות 349 שקלים פתוחה לכל מחזיק ברישיון נהיגה כשהתחרות תתקיים בשלוש קטגוריות - כללית, קטגוריית נשים ומקצועיים - נהגים המחזיקים ברישיון נהיגה ספורטיבית. המיונים השנה מנוהלים על ידי ירון אדרי, אושיה מוכרת מהתחום המוטורי, ואמורים להיות עניינים ומקצועיים הרבה יותר.

סינון המתמודדים אשר יעלו לשלב הבא יעשה אך ורק על ידי בחינת כישורי נהיגה במכוניות סקודה פאביה חדשות במסלול המסומן בקונוסים (ג'ימקאנה בשפת הז'רגון) באורך 400 מטרים עם מדידת זמנים אלקטרונית.

בשלב המיונים המשתתפים יתחרו אחד מול השני בשני מסלולים זהים בשיטת המנצח ממשיך. אולם גם בין המפסידים בשלב הראשון תערך תחרות נוספת כדי לאפשר להם להתקדם לשלבים הבאים של המיונים גם אם במקרה הוגרלו להתחרות מול נהג מיומן במיוחד.

סה"כ כל יום מיונים יכלול כ-150 משתתפים, מהם יעלו כ-15 אחוזים מהמתמודדים לשלב המיונים הבא שיערך על מסלול התחרות באילת ועל מכוניות הפורמולה רנו.
המיונים נערכים בסמוך לאצטדיון פתח תקווה ובמקום יש גם טריבונות לצופים ולמלווים של המתחרים כך שהאירוע נראה מושקע ומקצועי הרבה יותר.

לנו לא נותר אלא לאחל בהצלחה למתמודדים ולמארגנים ולקוות שהאחרונים באמת הפיקו את הלקחים משנה שעברה ולפלל כי השנה נראה באילת אירוע מקצועי וטוב יותר שיכלול גם תחרות של ממש.

פורמולה ישראל (צילום: איציק בירן)
המארגנים מבטיחים כי למדו מהכשלים של שנה שעברה |צילום: איציק בירן

>> סיפורו של אירוע פורמולה ישראל הראשון

להרשמה למיונים: http://www.formula-fil.com/