במרוצי פורמולה 1, הכוללים כמה עשרות הקפות במהירויות מטורפות, עצירות להחלפת צמיגים הן הכרחיות ומאחר שלא פעם גם אחרי הקפות המרחק בין הנהגים בחוד החנית לא עולה על מרחק של רכב הפרש של חצי שניה בזמן החלפת הגלגלים עשוי להיות מכריע.
במהלך השנים הנושא הפך לאמנות בפני עצמה וכל קבוצת מרוצים שמכבדת את עצמה מחזיקה צוות מכונאים סופר זריזים העורכים כל העת אימונים כדי להצליח לבצע את המשימה בזמן הקצר ביותר.
ממש כמו שמכוניות המרוץ הופכות למהירות ולאוחזות יותר והנהגים בעלי יכולות מופלאות וביוניות, כך גם המכונאים משתפרים כל העת ואם עד לפני לא יותר זמן החלפת 4 צמיגים בתוך כ-4 שניות מהירות כבזק נחשבה להישג מרשים ביותר הרי שגם בתחום זה חלו שינויים משמעותיים והיום מרבית החלפות הצמיגים אורכות בערך 3 שניות.
לנו זה נשמע מטורף לחלוטין, כמעט מעבר לגבולות ההגיון האנושי, אבל כפי שנוכחנו לגלות השנה יש מכונאים שמסוגלים לעשות זאת בתוך הרבה פחות זמן.
אסור למצמץ אפילו לשבריר שניה
באפריל השנה נדהמנו לראות את החלפת הצמיגים למכוניתו של נהג קבוצת רד בול מארק וובר, שנכנס בהקפה ה-20 של הגרנד פרי במלזיה לרחבת הטיפולים ויצא עם סט של גומי טרי בכל הפינות בתוך 2.05 שניות.
בכל הנוגע לביצועים על המסלול, קבוצת רד בול ובמיוחד נהגה סבסטיאן פטל היו בליגה משל עצמם וכך למשל פטל הגרמני הבטיח תואר אליפות רביעי ברציפות 4 מרוצים לפני סיום העונה.
השיא הקודם של מכונאי רד בול
רוצים לראות איך נראית החלפת הגלגלים הכי מהירה בהיסטוריה? לחצו על פליי בסרטון שלפניכם ואל תמצמצו אפילו לשבריר שניה כי הכל קורה באמת כהרף עין.

>> כל העדכונים על פורמולה 1, כאן ב-mako רכב
>> מסתבר שאפשר להחליף גלגל בלי לעצור בכלל