כשחושבים על מכוניות סמארט חושבים על תנועה צפופה, פקקי תנועה ואפשרות להשתחל לכל חור בסמטאות הכרך, אך חוזה לואיס אלוורז הספרדי ראה סמארט וחשב על משהו אחר לגמרי.
המימדים הקומפקטיים, המשקל הקל ומבנה הביצה של הרכב הכולל כלוב בטיחות מובנה גרמו לספרדי חובב המרוצים לחלום לקחת את הרכב העירוני מהסמטאות אל ערבות דרום אמריקה במטרה להתחרות עימו במרוץ הקשה והמפרך בעולם – הדקאר.
אך בניגוד להרבה הוזים אלוורז גייס חברים משוגעים לדבר וביחד הם ייסדו את "FEBER- סמארט דקאר" ושקדו על הכנת שתי מכוניות סמארט למרוץ.
כדי להכין את הראלי רייד סמארט, הרכבים העירונים עברו שלל התאמות שכללו הגבהה משמעותית של מרווח הגחון, החלפה של כל מערכת המתלים והתקנת מערכת הנעה כפולה. עם זאת, צוות הפיתוח מדגיש שחלקי המרכב נותרו מקוריים ממש כמו בכל סמארט רגילה.
לטענת המפתחים היתרון של הסמארט, שתוכננה להתחרות בקטגורית הרכבים, מול מכוניות גדולות וכבדות הוא משקלה הקל שמזכיר יותר טרקטורונים כמו פולריס RZR שעומד לאחר כל ההתאמות לתקני בטיחות המרוצים של FIA על 750 קילוגרם בסך הכל, מה שמעניק לה יכולות לנוע בשטח חולי מבלי לשקוע במהירות.
הפרויקט הגיע לסיומו ושתי המכוניות הקטנות הוכיחו במבדקים השונים יכולות מרשימות בהחלט שיצרו ציפיות להופעה מכובדת ואולי אף מעבר לכך במרוץ המפרך שנמשך כשבועיים בהם עוברים המתחרים כ-10,000 קילומטרים של תנאי שטח קשים.
הצוות, שהשקיע בהכנת צמד המכוניות קרוב ל-80 אלף יורו, העמיס את צמד הקטנטנות על מכולה שהפליגה ללימה בפרו שם יוזנק הדקאר בשבת הקרובה (5 לינואר).
הצוות הספרדי טס אף הוא לפרו אך ברגע האחרון, לאחר שלא הצליחו לגייס ספונסרים בשלל דרכים מגוונות ולהשיג את המימון בגובה כמה עשרות אלפי יורו אותם משלם כל משתתף למארגני המרוץ, הבינו כי לא ישתתפו במרוץ.
"אנחנו אוהבים לחלום, אנחנו אוהבים סרטים עם סוף טוב, אבל אין לנו ברירה אלא להרים ידיים בשלב זה למרות שהסרט היה יפה, יפה מאוד אפילו", התפייט אלוורז באתר האינטרנט שלו, "אנחנו נופלים, כדי ללמוד לקום", והוסיף: "נקווה שבשנה הבאה נוכל להמשיך לחלום או שנזכה בחלום חדש".
כפי שהבנתם, על קו הזינוק בלימה לא תראו את הסמארט השנה אבל כמו שניתן לראות מהסרטונים והתמונות המצורפות יש לה בהחלט מה להציע גם מחוץ לסמטאות הכרך.
>> כבוד – הלל סגל ורז הימן מסיימים את הדקאר במקום הראשון מבין המשתתפים בפעם הראשונה