סבסטיאן פטל. כרגיל, מסמן - ´מי מספר 1?´ (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
סבסטיאן פטל - פתיחה חזקה|צילום: מערכת ONE

אחרי ארבעה חודשים של ספקולציות, מבחנים, אימונים, שערוריות, סיפורים מאחורי הקלעים ואפילו ביטול של המרוץ הראשון בבחריין בשל הבלגאן בעולם הערבי, יצא לדרכו הבוקר (ראשון) במלבורן שבאוסטרליה הסבב השנתי של הקרקס המהיר בעולם, הידוע גם כאליפות העולם במרוצי מכוניות - פורמולה 1.

הזינוק  הראשון לאחר הפגרה הארוכה היה טעון וכלל לא מעט תהפוכות. אמנם שלישית הנהגים סבסטיאן פטל, לואיס המילטון ומארק וובר שזכו בתוצאות הטובות ביותר במקצי הדירוג שעטו קדימה ללא כל דרמות אך מאחור היה הרבה אקשן ושינויי מיקומים.

בסופו של המרוץ ולאחר שהוביל לכל אורכו אלוף העונה שעברה פטל סיים ראשון. המילטון שמר אף הוא על מיקומו בזינוק וסיים שני בלי שנרשמה תחרות של ממש עם פטל ולמקום השלישי הגיע ויטאלי פטרוב, הנהג הרוסי של קבוצת רנו, שרשם יום טוב במיוחד וביקור ראשון על הפודיום.

המרוץ באוסטרליה פתח הבוקר את העונה. ב-27 בנובמבר יערך בברזיל המרוץ שיסגור את העונה ואז נדע מי יהיה אלוף העולם לשנת 2011. בדרך לשם יתקיימו 18 מרוצים ברחבי העולם, המרוץ הקרוב יערך ב-10 באפריל במלזיה.   

מי נגד מי: כל הנהגים והקבוצות של עונת 2011

בסבב משתתפים השנה 24 נהגים ומתוכם חמישה אלופי עולם שזכו יחדיו ב-12 אליפויות (שבע מהן שייכות למיכאל שומאכר) שייאבקו עד טיפת הדלק האחרונה במה שעומדת להיות עונה גדולה יותר מקודמתה. לפניכם סקירה קצרה של נהגי הסדרה ושל המכוניות בהן הם ינהגו.

רדבול רייסינג
המכונית מדגם RB7 הנה פיתוח נוסף של הדגם משנה שעברה שזכה באליפות היצרנים. המכונית תמשיך להיות מונעת במנוע של רנו ועל פי תוצאות המבחנים שעברו בהצלחה, הקבוצה ונהגיה מועמדים להגן על תואר האליפות לנהגים וליצרנים.

סבאסטיאן פטל, בן 23, אלוף העולם 2010 עם 11 ניצחונות בקריירה
הגרמני שהוכתר כאלוף הצעיר בהיסטוריה קבע את התוצאות המהירות ביותר ברוב האימונים והוא מועמד לזכייה שנייה באליפות העולם. הבוקר הוא רשם, כאמור, ניצחון במרוץ פתיחת העונה.

מארק וובר, בן 34, עם 6 ניצחונות בקריירה
העונה נפתחת במרוץ הביתי של וובר באוסטרליה. אחרי עונה לוהטת במיוחד כשהוא היה בטווח זכייה בתואר העולמי, יש הרואים בעונה הזאת כהזדמנות האחרונה של וובר לזכות בתואר לאחר רינונים כי בעונה הבאה הוא לא יישאר ברדבול ריסינג.

סבסטיאן פטל מוביל במלבורן (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
צילום: מערכת ONE

פרארי
המכונית החדשה מדגם F150 איטליה הושקה ראשונה ונראתה פושרת ומיושנת אבל בעת המבחנים הוכיחו בפרארי כי האמינות שהייתה נקודת התורפה בעונה הקודמת, זכתה לטיפול והשתפרה. הקבוצה ביצעה את מספר הקילומטרים הגדול ביותר בפגרה (7,000 ק"מ) והציגה שיפורים בכל אימון והיא תתמודד עם רדבול רייסינג על האליפות.

פרננדו אלונסו, בן 29, פעמיים אלוף עולם, עם 26 ניצחונות בקריירה
אלונסו רואה את עצמו כמי שהפסיד את אליפות העולם האחרונה ויגיע להוכיח שהוא ראוי לתואר. הספרדי הכריזמטי לא יהסס לדרוך על כל מי שבסביבה על מנת להשלים את משימתו. אלונסו הוא אחד הנהגים הטובים ביותר בעולם והעיקביות היא הנקודה החזקה ביותר שלו ויש הרואים בו כנהג המושלם מכל ההיבטים.

פליפה מאסה, בן 29, עם 11 ניצחונות בקריירה
הברזילאי המוכשר מגיע לעונה הזאת עם כוחות מחודשים במטרה להוכיח לעולם כולו שהוא שם מאחוריו את העונה הקודמת שבה הוא הושפל על ידי קבוצתו בסין ובגרמניה ולמעשה קיבל את החותמת של נהג מספר שתיים בקבוצה אחרי אלונסו. מאסה יודע שהכול תלוי בו ופתיחת היא ההזדמנות לשנות את התדמית שנוצרה לו בשנים האחרונות

פרננדו אלונסו מזווית קצת שונה. מקצה דירוג מאכזב (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
צילום: מערכת ONE

מקלארן מרצדס
המכונית החדשה מדגם MP4-26 אמורה הייתה לתת את התשובה הניצחת לפיתוח המבריק של אדריאן ניואי ברדבול וליריבה הניצחית פרארי אלא שהתוכנית השתבשה והמכונית סבלה לאורך כל האימונים מתקלות ובעיות ובסופו של דבר מקלארן סיימה עם מרחק נסיעת האימונים הקטן ביותר, 3,600 ק"מ בלבד. הקבוצה הגיעה לאוסטרליה עם מכונית שונה ומקווה שההימור ישתלם לה והפערים לא יהיו גדולים מרדבול רייסינג ומפרארי ומרצדס.

לואיס המילטון, בן 26, אלוף עולם לשעבר עם 14 ניצחונות בקריירה
אחרי עונה שהחלה בצורה סבירה ובהמשך השתפרה אבל הסתיימה בקול ענות חלושה למרות ההברקה בפיתוח של מקלארן, מקווה המילטון לעונה טובה יותר אך מצהיר כי נתוני הפתיחה של המכונית גרועים. המילטון לקח לעצמו מנג'ר אחרי שנה של עצמאות ובנוסף הוא הודיע לבן קבוצתו שהוא מתכוון להיאבק בו השנה כמו בכל נהג אחר.

ג'נסון באטן, בן 31, אלוף עולם לשעבר, עם 9 ניצחונות בקריירה
באטן נחשב לאלוף החביב ביותר בהיסטוריה של הפורמולה 1. האנגלי הוותיק סוף סוף מרגיש בבית במקלארן אבל גם הוא מצהיר שהפתיחה לא תספק התרגשות גדולה. באטן נחשב לאחד הנהגים הטובים בסבב בשמירה על צמיגים ואסטרטגיית מרוץ ערמומית. הכניסה של צמיגי פירלי עשויה לשחק לידיו.

לואיס המילטון (צילום: נעם וינד)
צילום: נעם וינד

מרצדס גראנד פרי
עונה שנייה לקבוצה שמציגה השנה את דגם W02 שעבר גלגולים רבים מאז שהושק באימון הראשון בוולנסיה ועד לאימון האחרון בברצלונה בו הצליח מיכאל שומאכר להיות המהיר מכולם על המסלול. הקבוצה היא הראשונה שהעתיקה את קונספט מערכת הפליטה של רנו ובנוסף שינתה מספר אזורים במכונית מבחינה אירו דינאמית. הפוטנציאל גבוה ואנו עשויים לראות את הנהגים שלה על הפודיום.

מיכאל שומאכר, בן 42, שבע פעמים אלוף עולם עם 91 ניצחונות בקריירה

אחרי הקאמבק המתוקשר והכושל בעונה שעברה, מקווה שומאכר כי הפעם הסיפור יהיה שונה. הוא נקט בלשון זהירה לאורך כל הפגרה אבל שחרר אותה קת יותר אחרי שכבש את המסלול בברצלונה באחד מימי האימונים והוכיח שכוחו במותניו. שומי יצטרך להתמודד עם הצמיגים החדשים, מערכת KERS שמעולם לא התנסה בה ועם ניקו רוזברג שבשקט בשקט ממשיך להוכיח כי יום יבוא והוא יהיה אלוף גדול.

ניקו רוזברג, בן 25
רוזברג שואף לזכות בתואר עם קבוצת מרצדס ולהגשים עבור הגרמנים את החלום של נהג אלוף גרמני במכונית של קבוצה גרמנית (למרות שהמפעלים של הקבוצה נמצאים באנגליה). בעונה שעברה הוא הוכיח שהוא לא חושש משומאכר וסיים על הפודיום שלוש פעמים בעת ששומאכר רק ראה אותו מרחוק. הגרמני הצעיר, בנו של אלוף העולם לשעבר, קיקה רוזברג, נחשב לאמיץ ולווירטואוז על המסלול.

שומאכר. מאמין שעוד יזכה בתואר שוב (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
צילום: מערכת ONE

לוטוס-רנו

כולם תלו תקוות בדגם R31 החדש של לוטוס-רנו ובכישרונו של רוברט קוביצה. הנהג הפולני נפצע בתאונת ראלי שאינה מחויבת המציאות והותיר את לוטוס-רנו ללא הכוכב הגדול שלה. הקבוצה הציגה את הפיתוח הטכנולוגי החדיש ביותר על המסלול בדמות מערכת פליטה שפתחיה מופנים לחלק הקדמי של המכונית ולא לאחור ובכך אפקט ההצמדה למסלול, משתפר.

ניק היידפלד, בן 33
הנהג הגרמני לא האמין כאשר הטלפון שלו צלצל ומעבר לקו היה אריק בולייה, הבוס של קבוצת לוטוס-רנו שקרא לו לבוא ולבחון את המכונית אחרי פציעתו הקשה של קוביצה. היידפלד המנוסה שחלם להשתתף העונה על בסיס הערכה לכישרונו ויכולתו ולא כממלא מקום, כמעט וצפה בעונה הקרובה מעל מסך הטלביזיה בביתו שבגרמניה אך כאמור, הגורל סיפק לו הזדמנות נוספת להראות את כוחו.

ויטאלי פטרוב, בן 26
פטרוב ייזכר לעד כמי שמנע מאלונסו לזכות באליפות השלישית שלו בקריירה והראשונה במדי פרארי. אלמלא אותו מרוץ הירואי מצידו של פטרוב שלא נכנע ללחץ על המסלול מצידו של אלונסו כמו גם לעומס הפסיכולוגי העצום, ייתכן שפטרוב היה מקבל בעיטה ועף מרנו. אולם הרוסי והסוכנת הממולחת שלו, אוקסנה קוזאצ'נקו הצליחו לגייס ממון נוסף ולשכנע את ז'ראר לופז, הבעלים של הקבוצה, שויטאלי ינהג אחרת השנה ויציג תוצאות עקביות.

וויליאמס
הקבוצה הבריטית הוותיקה שעדיין מנוהלת ונשלטת ברובה על ידי שני השותפים המיתולוגיים פראנק וויליאמס ופטריק הד תנסה להתקדם השנה אחרי שנים של חוסר הצלחה והתמודדות על פשיטת רגל וקריסה כלכלית. הקבוצה הונפקה בבורסה בגרמניה לאחרונה וזכתה להזרקת כסף גדולה מחברת הדלק הלאומית של ונצואלה שנכנסה כנותנת חסות. המכונית מדגם FW33 תמשיך להשתמש במנוע מתוצרת קוזוורת' ובאימונים לקראת פתיחת העונה התגלו בעיות רבות במערכת KERS . העיצוב והתכנון של המכונית נראים מיוחדים ואגרסיביים כמובטח וכעת השאלה היא האם באמת נראה את באריקלו על הפודיום?

רובנס באריקלו, בן 38 עם 11 ניצחונות בקריירה
הברזילאי ממשיך שנה נוספת בקבוצה האחרונה שעוד מחשיבה אותו ונותנת לו סיכוי. הניסיון של רוביניו הוא העשיר ביותר על המסלול והוא השתתף ב-307 מרוצי פורמולה 1. פרט להובלה של הקבוצה, הוא יצטרך לחנוך את הנהג החדש שלה, פסטור מלדונדו. רובנס התרגל מהר מאוד לצמיגים החדשים אך הוביל את מחנה המתנגדים כנד השינויים הרבים בתקנות.

פסטור מלדונדו, בן 26
אחרי שנים רבות שבהן לא היה נהג מונצואלה בסבב, הצליח פסטור מלדונדו לעשות זאת בזכות שני דברים: זכייתו בתואר האליפות ב- GP2 בעונה שעברה אחרי ארבע עונות בסבב והכסף של חברת הנפט הלאומית של ארצו. קודם כל ינסה מלדונדו להוכיח שהוא לא פחות מוכשר מניקו הולקנברג שהודח מהקבוצה לטובתו בשל חוסר מימון מצידו של הגרמני ולאחר מכן הוא יבקש להתמיד וסיים מרוצים תוך כדי התקדמות מעלה כאשר הוא יבדוק כל הזמן איפה נמצא סרג'יו פרז מסאובר.

באטן מקדים את אלונסו ו-וובר. הספרדי נתקע מאחור והפסיד את האליפות ( (צילום: מערכת ONE)
צילום: מערכת ONE

סאובר
פיטר סאובר ימשיך להנהיג את הקבוצה שלו מהשטח ולא בשלט רחוק מהמטה שלה בהינוויל שבשוויץ. ג'יימס קי שערק מפורס אינדיה אחראי על תכנון ועיצוב הדגם החדש C31 שימשיך להיות מונע על ידי מנוע של פרארי ומערכת KERS של פרארי. תקציב הקבוצה גדל בצורה ניכרת למרות הטענה שהוא לא התנפח אבל המימון שמגיע ממקסיקו מאפשר לרענן את התוכניות ובסאובר לא פוחדים לדבר על ניצחונות, אבל בזהירות ובשקט

קאמוי קוביאשי, בן 24
היפני היחידי בסבב (ימאמוטו ישמש נהג שלישי בוירג'ין) אשר נבחר להמשיך ולנהוג בזכות כישרונו והישגיו ולא בזכות מימון לקבוצה. קוביאשי היה שמח לקבל יחס בפאדוק בזכות ניצחונות ולא בזכות אסון ההצונאמי שהחריב את ארצו אבל הוא לוקח את עניין האחריות והבגרות שמצפים ממנו בצורה יפה ואחרי עונה מצוינת ב-2010 כולם מצפים למימוש הפוטנציאל.

סרג'יו פרז, בן 21
המקסיקני הצעיר שהפתיע את כולם במהלך האימונים של החורף והיה המהיר ביותר על המסלול באחד הימים בחרז, יפתח את הקריירה שלו בפורמולה 1 כאשר כל מאות המיליונים במקסיקו תומכים בו. פרז עלה כיתה לפורמולה 1 לאחר שהפגין כמה ניצוצות ב- GP2 . פרז נחשב לנהג מוכשר ביותר ומהיר מאוד אך הוא רק בן 21 וחוסר הניסיון שלו יכול להיות בעוכריו. המימון ממקסיקו יאפשר לו שקט בעונה הראשונה אבל עליו להוכיח שהבחירה בו היא ראויה. גם הוא ישאף לסיים מרוצים בנקודות ובמיוחד להיות לפני פסטור מלדונדו יריבו מוויליאמס ומונצואלה.

סקודריה טורו רוסו
הקבוצה האיטלקית מפאנצה מציגה השנה פיתוח עצמי ובנייה עצמית של המכונית שלה. דגם STR6 הוא פרי פיתוח מהנדסיה של טורו רוסו ואינו נסמך על המכוניות של רדבול רייסינג, קבוצת האם של טורו רוסו. המכונית תנוע גם השנה עם מנוע של פרארי ומערכת KERS מאותו יצרן. הפיתוח הבולט של טורו רוסו הוא הרצפה הכפולה אשר הוכיחה את עצמה כאלמנט אירו דינאמי יעיל בחלק האחורי של המכונית במקום הדיפיוזרים שנאסרו לשימוש.

סבאסטיאן בואמי, בן 22
הנהג השוויצרי שמתגורר אצל משפחתו בבחריין יודע שהשנה הוא נמצא במבחן רציני של המשך הקריירה. בואמי לוטש את עיניו לכסא ברדבול רייסינג והכיסא עשוי להתפנות בסוף השנה אבל בואמי חייב להשיג משהו משמעותי על מנת לשכנע את דוקטור הלמוט מארקו שהוא האיש המתאים. הבעיה הגדולה ביותר של בואמי היא השיפור המתמיד וההתחזקות של בן קבוצתו דווקא

חיימה אלגוארסוארי, בן 21
עדיין הנהג הצעיר ביותר בסבב (צעיר מסרג'יו פרז ב-שלושה חודשים) אבל נחשב לכוח עולה. אלגוארסוארי הוכיח בשנה שעברה שהוא מסוגל להפיק יותר מהמכונית מאשר בן קבוצתו וגם הוא יתמודד על מקום ברדבול רייסינג בעונה הבאה. הספרדי הצעיר הוכיח באימונים השנה כי הוא הכין את שיעורי הבית ולכל אורך הדרך הוא היה מהיר מבן קבוצתו

פורמולה 1. וובר (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
צילום: מערכת ONE

פורס אינדיה
עונת 2011 היא העונה החשובה ביותר בהיסטוריה של פורס אינדיה עד היום. הרכב נהגים מצוין ומאוזן. המשך חסות ותמיכה טכנולוגית ממקלארן. מנועים ומערכת KERS מתוצרת מרצדס ומעל לכל, גראנד פרי ראשון בהיסטוריה בהודו עצמה שיתקיים באוקטובר. דגם VJM04 עבר שינוי מקיף והקבוצה שסיימה את 2010 בקול ענות חלושה, מקווה לסיים השנה במקום החמישי באליפות היצרנים. הדבר היחידי שנותר מזעזע בפורס אינדיה זאת הצביעה של המכונית.

אדריאן סוטיל, בן 28
הנהג הגרמני ממשיך בקבוצה עונה חמישית ברציפות ועדיין מאמין כי בבוא היום הטלפון יצלצל ומעבר לקו הוא ישמע את נורברט האוג מזמין אותו לפגישה אישית ומציע לו חוזה במרצדס. סוטיל יכול להמשיך לחלום עוד שנתיים לפחות אבל הוא חייב להמשיך ולהתמיד בעבודה הקשה שלו. הגרמני הוכיח לפני שתי עונות כי אם יש לו מכונית טובה, הוא יודע מה לעשות בה אבל העונה הקודמת לא הייתה יציבה בכלל.

פול די רסטה, בן 24
סקוטלנד תיוצג השנה בפורמולה 1 לאחר פרישתו של דייויד קולטהארד בדמותו של די רסטה שמגיע ממשפחה מוטורית מוצלחת. בן דודו הוא דאריו פראנקיטי שזכה בשני תארי אליפות באינדי בארה"ב. די רסטה הוא אלוף גרמניה למכוניות סלון 2010 ובזכות קשריו במרצדס הוא מקבל השנה הזדמנות להוכיח סוף כל סוף את יכולתו. די רסטה יודע שאסור לו לפספס אחרי כל ההבטחות והציפיות הגבוהות ובמיוחד לאור העובדה שניקו הולקנברג מחכה ברחבת הטיפולים לכל מעידה שלו

לוטוס

הקבוצה הצעירה תפתח את העונה השנייה שלה בסבב כשהיא מחוזקת במנועים של רנו אבל ללא מערכת KERS. דגם T128 הושק וירטואלית ועלה על המסלול רק ביום האחרון של האימון הראשון בולנסיה ועורר סקרנות אך לא ממש סיפק את הסחורה. גם השנה נראה כי לוטוס תעמוד על מדרגה גבוהה יותר משתי הקבוצות החלשות האחרות אבל זאת לא חוכמה, טוני פרננדז, הבעלים של הקבוצה, רוצה להתקרב למרכז הגריד וגם מוכן לשלם הרבה על כך. הפרשה המוזרה שאפפה את הקבוצה קשורה לזכות השימוש בשם לוטוס עליו היא מתמודדת עם לוטוס-רנו.

יארנו טרולי, בן 36 עם ניצחון אחד בקריירה
האיטלקי הוותיק של לוטוס הפך בעת הפגרה להיות הפה של הנהגים המוכשרים שלא זוכים לנהוג כי אין להם מימון. יארנו נחשב לנהג שמשקיע את כל הלב וכל הנשמה במרוצים אולם הוא נבלע מאחור בגלל חולשתה של המכונית. טרולי יבקש להתבסס השנה ב- Q2 ולזנק ממקומות גבוהים יותר.

הייקי קובליינן, בן 29 עם ניצחון אחד בקריירה
הנהג הפיני היחידי בסבב שהגיע לפני שנה ממקלארן ינסה בראש ובראשונה להיות הנהג המוביל של הקבוצה. אם טרולי נחשב לאחד הוותיקים בענף, אזי שקובליינן יכול לתת עוד כמה עונות בפורמולה 1 והוא חייב לשמר את שמו ומעמדו ולשם כך עליו להיות עקבי ומהיר יותר מטרולי.

פורמולה 1 בבחריין בשנה שעברה. (GettyImages) (צילום: מערכת ONE)
צילום: מערכת ONE

מרוסיה-וירג'ין
ההתעוררות של בעלי הממון במזרח אירופה או ברוסיה וכניסתם לספורט המוטורי ניכרת בשנים האחרונות. שמות כמו ויטאלי פטרוב, מיכאל אלשין, סטאן פנטוס ואחרים ימשיכו לככב בשמות המובילים של הנהגים ויצרנים גדולים כמו לאדה ייכנסו ויקחו חסות. השנה אנו עדים לכנסתה של יצרנית מכוניות הספורט הרוסית מרוסיה לסבב כאשר היא רוכשת את קבוצת וירג'ין ומשנה את שמה למרוסיה וירג'ין במטרה לקבל חשיפה ולזכות לשת"פ טכנולוגי עם מהנדסי הקבוצה שנצמדים לרעיון שלהם וממשיכים לפתח את המכונית על צג המחשב בלבד. גם השנה נראה שזה לא יעבוד

טימו גלוק, בן 29
הגרמני שהיה במרחק נגיעה מתהילת עולם יחד עם טויוטה, הגיע לתחתית הבאר אחרי שטויוטה סגרה את העסק והוא מיהר לחתום בוירג'ין בעונה שעברה. גלוק מתאושש מניתוח להסרת התוספתן שעבר לפני כשבועיים אבל הוא מרגיש טוב מספיק לנהוג בקופסה המוזרה שפיתח ניק ווירת'. ללא מערכת KERS ועם מנוע של קוזוורת' ובלי שיפורים מיוחדים, טימו גלוק לא יגיע רחוק.

ז'רום דא'מברוסיו, בן 25
הנהג הבלגי מלא בשאפתנות ורצון טוב אבל לצערו, זה כל מה שיש לו. בעצם לא רק זה, יש לו גם מימון שמאפשר לו להשיג את הכסא במרוסיה-וירג'ין. אם אתם בלגים, אז אתם יכולים לשמוח שיש לכם נהג בסבב ותו לא.

היספניה רייסינג טים
כאשר מדברים על הקבוצה הקטנה ממורסיה שבספרד, השאלה הראשונה שעולה לראש היא: "למה?" ולאף אחד אין ממש תשובה ברורה. היספניה מנסה לשרוד ויודעת שהיא האחרונה מבין הקבוצות חסרות הסיכוי לזכות במשהו בכלל. המכונית החדשה F111 לא ראתה מסלול עדיין והקשיים הכלכליים הובילו לנטישה של חלק מאנשיה. הדגם פותח על ידי ג'ף וויליס, האיש שעמד פעם בראש הצוות המפתח ברדבול רייסינג.

טוניו ליוצי, בן 30
נהג נוסף ששילם את מחיר חוסר הצלחה ויש הטוענים (הוא עצמו במיוחד) שעל לא עוול בכפו. ליוצי נזרק מפורס אינדיה לטובת פול די רסטה. הוא נאלץ לוותר על תשלום הפיצויים מהקבוצה האנגלית על מנת לנהוג (אם הוא בכלל יצליח להתניע את המכונית) בקבוצה הספרדית. ליוצי אומר שהוא רואה פוטנציאל בהיספניה ואני מתקשה לעכל את גודל הבלוף ויודע את מה שליוצי וכל העולם יודע.

נראין קארטיקיאן, בן 34
ההודי הקטן חוזר לפורמולה 1 אחרי שש שנות היעדרות בצדק. המימון של יצרנית המכוניות ההודית טאטא בסך 8 מליון דולר, מחזיר את קארטיקיאן לזירה כאשר בראש רק דבר אחד. להתייצב על הגריד בחודש אוקטובר בגראנד פרי הראשון בהיסטוריה בהודו, ועד אז אלוהים יעזור, ורק הוא.

פטל בחשיפה ארוכה. מוציא את הצלם מאיפוס (GettyImages) (צילום: מערכת ONE)
צילום: מערכת ONE

דירוג הנהגים לאחר אוסטרליה

1. סבסטיאן פטל (רד בול) – 25 נקודות.

2. לואיס המילטון (מקלארן) – 18 נקודות.

3. ויטאלי פטרוב (רנו) – 15 נקודות.

4. פרננדו אלונסו (פרארי) – 12 נקודות.

5. מארק וובר (רד בול) – 10 נקודות.

6. ג'נסון באטן (מקלארן) – 8 נקודות.

7. סרחיו פרס (סאובר) – 6 נקודות.

8. קאמוי קובייאשי (סאובר) – 4 נקודות.

9. פיליפה מאסה (פרארי) – 2 נקודות.

10. סבסטיאן בוואמי (טורו-רוסו) – נקודה אחת.


לקבלת גליון של מגזין הגה במתנה לחץ כאן

הידיעה פורסמה לראשונה באתר "מוטוקאר"

אלונסו בעוד תמונה מדהימה לקראת העונה (GettyImages) (צילום: מערכת ONE)
צילום: מערכת ONE