ראלי 24 השעות של אתונה (צילום: פז בר )
מקום שני במרוץ ותואר אליפות הבלקן|צילום: פז בר
על קו הסיום, אחרי יותר מ-24 שעות מתישות ברצף ואלף קילומטרים קשים בלווי גשם בלתי פוסק שהפך את תוואי המסלול לעיסת בוץ חלקלקה, סוף סוף ניתן היה לראות חיוך קטן בזווית פניהם העייפות של המתחרים הישראלים במרוץ 24 השעות של אתונה. על אף שכל הישראלים שיצאו ליוון הם שועלי קרבות וותיקים, עם ניסיון עשיר במרוצים בארץ ובעולם, אף אחד משלושת הצוותים לא ליקק דבש במהלך המרוץ וכולם הסכימו שהמרתון היווני היה אחד המרוצים הקשים ביותר שעברו. 

שניים מבין שלושת הצוותים ישראליים הגיעו לקו הסיום ורשמו הישגים מרשימים - רז הימן והלל סגל מצליחים לאחר מרוץ מלא תהפוכות להביא את הצוללת הצהובה של פוינטר למקום השני שהבטיח להם תואר "הבלקן קאפ" – סדרה בת ארבעה מרוצי שטח תובעניים המתקיימת בבולגריה ויוון. הצוות של שי שמעוני ומיקי יוחאי, למרות שלל תקלות טכניות במיצובישי האנטר של גתוס –כל גדר, מגעים, בזכות הרבה רוח קרב  למקום השישי המכובד.

הצוות הישראלי השלישי בתחרות - יובל שרון ונמרוד אופיר על טרקטורון SBS קאן-אם קומנדור בחסות "רסטה – עופר אבניר" לא הגיע לקו הסיום מאחר שסבל ממספר בעיות ונאלץ לפרוש בשלב מוקדם יחסית. 

ראלי 24 השעות של אתונה (צילום: פז בר )
לא רואים ממטר |צילום: פז בר

מלחמת בוץ
בעבור רז הימן והלל סגל מצוות "פוינטר" למרוץ 24 השעות הייתה חשיבות כפולה ומלבד ההתמודדות על הניצחון בראלי הספציפי, מיקום טוב היה קריטי עבורם כדי לזכות בגביע אליפות הבלקן. השניים זינקו ראשונים למרוץ כשמיד אחריהם דולק דמיטריאס היווני בפאג'רו שזכור כמי שניהל מולם קרב צמוד בראלי יוון לפני כחצי שנה ודסו הבולגרי עם הנווטת מרגריטה במרצדס G קלאס שזכה במקום השני בראלי בלקן האחרון.

הטקטיקה של רז והלל הפעם הייתה ללכת על בטוח ולא ללחוץ את רכב המרוץ ואת עצמם למקסימום, אבל מה שיפה בתיאוריה לא תמיד עובד במציאות וכבר בסטייג' הראשון הם החליקו באחת הפניות ומצאו עצמם על הגג, תלויים על חגורות הבטיחות כמו עטלפים. רז והלל נחלצו במהירות וחיכו לעזרה שתאפשר להפוך בחזרה את הצוללת על הגלגלים. לא חלף זמן רב עד שהמתחרה הגדול ביותר שלהם שלהם - דמיטריאס היווני הגיע למקום וברוח ספורטיבית מדהימה, למרות שהם מתחרים אחד בשני, עצר וסייע לישראלים לחזור במהירות לגלגלים ולתחרות. היווני הסביר יותר מאוחר את המהלך וטען שהוא רוצה לנצח בקרב הוגן ולא בשל פרישתם של מתחרים חזקים.

בקטע הדירוג השני שהתקיים בלילה צוות פוינטר נתקע לפתע במכשול של כמה סלעים גדולים שהתדרדרו מההר בשל מזג האוויר הקשה וחסמו את הציר. לאחר שבמשך דקות ארוכות ניסו להשיג את המארגנים הם החליטו על דעת עצמם לצאת מקטע התחרות ולחזור לנקודת הסיום דרך הכביש. למזלם הקטע בסופו של דבר בוטל והם הצליחו להישאר בתמונות התחרות ואף לתפוס כמה שעות מנוחה לפני הזינוק לקטע הדירוג האחרון בו רז והלל קיוו לצמצם את הפער שנפתח בינם לבין הצוות הבולגרי במרצדס G בקרב על המקום הראשון.
רז והלל נהנו מקטע דירוג ללא תקלות אבל את הביצוע המושלם של דסו ומרגריטה לא ניתן היה לנצח הפעם ובסיום ה"פוינטרים" נאלצו להסתפק הפעם במקום השני, אך מיקום זה, כאמור, הספיק להם כדי לזכות בתואר אלופי הבלקן.

ראלי 24 השעות של אתונה (צילום: פז בר )
התהפכות בקטע הדירוג הראשון |צילום: פז בר

גם בעבור שי שמעוני ומיקי יוחאי מצוות "גתוס –כל גדר" מרוץ 24 השעות לא ייזכר כ"טיול בפארק"  - כ-50 קילומטרים מקו הזינוק, תיבת ההילוכים בהאנטר התקלקלה ולמעשה אילצה את שמעוני לנהוג את כל 950 הקילומטרים הבאים בהילוך שני בלבד. אך בניגוד לכל מה שניתן היה לצפות, שמעוני ויוחאי זינקו לקטע הדירוג הלילי מלאי אנרגיות ותחרותיות והיו הבודדים שהצליחו באמת לעשות את כולו רק כדי לגלות בשבע בבוקר אחרי לילה מטיש של נהיגה סופר קשה שהמארגנים החליטו לבטל את הקטע בגלל תנאי הדרך הקשים שכללו קרח, בוץ וסלעים על הנתיב. למרות שכמעט לא נשאר להם זמן מנוחה לקראת קטע הדירוג האחרון שמעוני ויוחאי "אנשי הברזל" של המשלחת  מצליחים על אף התשישות לעקוף מתחרים רבים לשפר עמדות ולהגיע לסיום, לאחר 28 שעות בקוקפיט, בריאים ושלמים במקום השישי המכובד.

ראלי 24 השעות של אתונה (צילום: פז בר )
תיבת הילוכים מקולקלת |צילום: פז בר

אלת המזל לא הייתה הפעם לצדם של יובל שרון ונמרוד אופיר בקאן-אם קומנדור הפתוח ו-100 קילומטרים מהזינוק לקטע המרוץ הראשון, תקלה במערכת הזרקת הדלק השביתה את הרכב ואילצה אותם לעצור.
אך שרון ואופיר לא אמרו נואש ובעזרת סיוע מהחטיבה היוונית של קאן-אם החלק נשלח אליהם עם שליח בהול מאתונה. השניים ביצעו תיקון שטח מהיר והמשיכו לקו הסיום של קטע הדירוג. ברחבת הטיפולים לקראת הזינוק לקטע הדירוג הבא הצמד העניק לקומנדר טיפול מעמיק יותר וגילה שגם תושבות המנוע נשברו. עם זאת, למרות עונש הזמן שספגו, שהוציא אותם מתמונות התחרות, השניים החליטו לזנק עם רכבם הפתוח גם לקטע הדירוג הקשה של הלילה ואף הצליחו להיות מהבודדים שסיימו אותו, אך מאחר שהסטייג' בוטל ובשל הקור העז שהכה בשניים הם הגיעו להחלטה לפרוש לפני הזינוק לקטע המרוץ האחרון.

ראלי 24 השעות של אתונה (צילום: פז בר )
תקלות, עונש זמן וקור עז|צילום: פז בר

 >> פרארי אנזו הופכת למכונית ראלי