208 TI16
האריה השואג חוזר למסלולים
אחרי לא מעט שנים בהן ליין הדגמים עם סמל האריה השואג סבל מאפרוריות יתר וחוסר בברק, נראה שבפיג'ו הבינו שעליהם להתעשת לפני שיהיה מאוחר מדי ולהחזיר את המותג לימי הזוהר שלו בהם רכבי המותג נהנו מעיצובים רעננים ומאופי ספורטיבי.

במקביל ל-RCZ המרהיבה ול-208 וה-308 העדכניות, בחברה הציגו גם גרסאות ספורטיביות כמו ה-208 GTI, ה-RCZ-R ובקרוב ה-308R, בתקווה שיקרצו לקהל חובבי ההגה שבעבר נחשב לחובב נלהב של המותג שרכביו הציעו שלדות מאוזנות, היגוי חד ויכולת תקשור גבוהה עם האוחז בהגה.

לאחר זמן מה בחברה הבינו שלא ניתן להחזיר ליצרנית את התדמית המבוקשת רק בעזרת הצגת דגמים חמים חדשים וכדי לזכות לחשיפה דרושה גם השתתפות בספורט מוטורי.

עד למשבר הכלכלי הגדול שפקד את אירופה לפני מספר שנים ולאורך רוב שנותיה היה לפיג'ו קשר הדוק לספורט מוטורי וכך למשל בסוף שנות השמונים היא זכתה ארבע פעמים ברציפות במרוץ הדקאר האפריקאי, זכתה בחמישה תארי אליפות בסבב הראלי העולמי, ה-WRC (שניים מגרופ B של שנות השמונים ושלושה מתחילת המילניום), ואפילו הצליחה לשבור את ההגמוניה של אודי ולנצח את מרוץ 24 השעות של לה-מאן.

עוד במדור הרכב 
לכבוד השקת ה-208GTi, פיג'ו חוזרת למרוצים 
פיג'ו שאגה כל הדרך לפסגה 
הכל על פסטיבל המהירות של גודווד  |

הצעד המחודש של האריה השואג על המסלול החל בקיץ שעבר כשפיג'ו יצאה לארה"ב במטרה לכבוש מחדש את מרוץ טיפוס הגבעה, ה"פייקס פיק" המפורסם בעולם, חצי יובל לאחר שקבעה במקום שיא מדהים עם ה-405T16  עם נהג הראלי ארי ואטנן.

הפעם המכונית הייתה ה-208T16 ומאחורי ההגה התמקם סבסטיאן לואב, 9 פעמים אלוף העולם בראלי, שהצליח לקבוע זמן שיא של 8 דקות ו-13 שניות וניפץ את השיא שנקבע רק שנה קודם לכן ביותר מדקה וחצי.

פייקס פיק
פיג'ו מנצחת את פייקס פיק 2013

הרכב בו נרשם ההישג, ה-208T16, אמנם משתמש בצירוף מספרים המוכר מדגם של החברה ומציג קימורים המזכירים במעט את ה-208 הסדרתית, אך למעשה זהו הקשר היחיד לסופר מיני המוכרת מצרפת ומתחת לחיפוי הקרבון, המתהדר גם בכנף אחורית עצומה שהושאלה ככל הנראה ממטוס נוסעים, מסתתר רכב מרוץ לכל דבר עם שלדת צינורות ומנוע V6 מרכזי תרומת מנצחת הלה מאן, ה-908 מנוחתה עדן, המעביר 875 כ"ס לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים סיקוונסיאלית עם שישה יחסים שיחד עם משקל עצמי של 875 ק"ג בלבד מציג יחס הספק/משקל של קילוגרם אחד לכל כ"ס המאפשר לאריה השואג לזנק ל-100 קמ"ש תוך 1.8 שניות.

כעת, לאחר ההצלחה הגדולה באמריקה, בפיג'ו החליטו לכבוש גבעה מפורסמת נוספת, הפעם על קרקע אירופאית במהלך פסטיבל המהירות של גודווד המתקיים מדי שנה במחוז סאסקס שבבריטניה.

פסטיבל המהירות של גודווד (צילום: נעם וינד)
פסטיבל המהירות של גודווד|צילום: נעם וינד

אמנם האירוע המוטורי המפורסם ביותר בממלכה הבריטית, אותו פוקדים יותר מ-100 אלף צופים, הוא בעיקר תצוגת ראווה בתנועה של רכבי ספורט מכל הזמנים, אולם מאחר שכל המכוניות (גם כאלו בנות יותר ממאה) נוסעות בפול גז במעלה הגבעה, מדידות זמנים בהחלט נערכות ומדי שנה מוכרז "אלוף הטיפוס בגבעה" במסלול הנמתח לאורך 1.86 ק"מ וכולל 9 פניות.

פייקס פיק
האם לואב יצליח לקבוע שיא חדש במעלה הגבעה הבריטית
בשנה שעברה פיג'ו ביצעה עם ה-208 T16 נסיעת ראווה במהלך הפסטיבל והשנה היא מתכוונת לחזור לגודווד במתכונת קרבית יותר עם ה-208 "על סטרואידים" וסבסטיאן לואב מאחורי ההגה, במטרה לשבור את שיא המסלול העומד על 41.6 שניות אותו קבע נהג הפורמולה 1 הגרמני ניק הנפילד עם מכונית ה-F1 של מקלארן ב-1999.

אמנם לואב כבר ניצב במהלך הקריירה שלו בכמה אתגרים מוטוריים קשים בהרבה אך בתוואי צר, הכולל כמה פניות בצמוד לחומות אבן, בהחלט לא מדובר במשימה קלה.

 

פסטיבל המהירות של גודווד (צילום: נעם וינד)
מפגש של רכבי ספורט מכל הזמנים |צילום: נעם וינד

>> מבחן דרכים: פיג'ו 208GTI