נהג מרצים נכה
שולט בהגה של רכב המרוץ עם הרגל

ב-2006, בעקבות תאונת אופנוע שעבר, איבד בארט אוסטולאוסקי בן ה-26 מפולין את שתי ידיו. טראומה כזאת כנראה הייתה מרחיקה את רוב האנשים מהתחום המוטורי ובוודאי מעיסוק תחרותי בו אך לא את אוסטולאוסקי שהחליט שהוא לא יתן למגבלה פעוטה שכזאת לגרום לו לוותר על חלומו הגדול להפוך לנהג מרוצים מקצועי.

לאחר תהליך החלמה ארוך אוסטולאוסקי החל להתחרות באליפות פולין בראלי קרוס. בארטק פיתח רגישות ויכולת מדהימה ברגליו ועימן הוא שולט במכונית כשרגל ימין משמשת אותו לדוושת התאוצה והבלימה ואילו רגל שמאל מחליפה את תפקיד הידיים ומשמשת לתפעול ההגה. באמצעות הכתף הימנית ומנגנון מיוחד שמחובר לגיר הוא מעלה ומוריד הילוכים. ואם זה נשמע לכם מסובך, דמיינו את כל התהליך בנהיגה מהירה במסלול צר עם מתחרים נוספים בו דרושה שליטה מיטבית במכונית הנעה במהירות ונמצאת על מגבלות האחיזה.

בשלב מסוים, ההשתתפות במרוצי ראלי קרוס לא סיפקה את אוסטולאוסקי והוא החליט לחפש תחום מוטורי נוסף להתחרות בו. אוסטולאוסקי התלהב מעולם הדריפטים ולמרות שמדובר בתחום המחייב כל העת לשחק עם ההגה כדי להחליק את הרכב מצד לצד הוא בחר להתחיל להתחרות באליפות פולין עם ניסאן סקיי-ליין GTR34.

פורמלה ישראל - MYWAY דריפטינג (צילום: נעם וינד)
בדריפטינג הנהג נדרש כל העת לעבוד עם ההגה |צילום: נעם וינד

למרות הקשיים אוסטולאוסקי פיתח עם הניסאן יכולות ריקוד קרובות למושלמות וממש בלתי הגיונית בהתחשב בעובדה שהוא עושה זאת ללא ידיים.

אוסטולאוסקי, אגב, הוא לא הראשון שהגשים את חלום להתחרות בספורט מוטורי בצורה מקצועית על אף הנכות וניתן לציין שגם בארץ אפשר לשאוב הרבה השראה מסיפורו של  דרור כהן שהיה טייס קרב בחיל האוויר הישראלי, נפצע ונשאר מרותק לכיסא גלגלים ולמרות המגבלות התחרה שנים רבות במרוצי ראלי בארץ בהם הציג ביצועים שווים לשאר המתחרים וב-2002 עשה היסטוריה כשהיה המשתתף הראשון בכיסא גלגלים שהתחרה במרוץ השטח הקשה בעולם, הדקאר.

דרור כהן (צילום: רונן טופלברג)
גם דרור כהן הישראלי הוכיח שאם יש רצון הנכות לא מהווה מגבלה|צילום: רונן טופלברג

>> סרטון הדריפטינג ששם את ישראל על המפה