על קו הזינוק של היום החמישי והלפני אחרון של ראלי יוון ההפרש בין שלושת הצוותים המובילים את המרוץ- פלשייה הצרפתי, דמיטריאס היווני ורז והלל הישראלים עמד על שלוש דקות בלבד.
חדורים בתקווה להתקדם במיקום "הפוינטרים" זינקו שניים אחרי דמיטריאס והחליטו לתת את כל מה שאפשר. אבל 30 קילומטרים מהזינוק כל התקוות נמוגו לאחר שמשולש המתלה הקדמי ימני בצוללת הצהובה נשבר.
עוד ב-mako רכב
ראלי יוון 2014: היום הרביעי
ראלי יוון תוצאות המחצית
ראלי יוון 2014: היום השני
ראלי יוון: יום בינוני לצוותים מישראל בפתיחת המרוץ
הלל סגל שבנה את הרכב מאפס ומכיר אותו יותר טוב מאשר את כף ידו אמנם הצליח לאלתר ולעגן את המתלה באמצעות רצועות. אך הפתרון הזמני אילץ את רז לנוע באיטיות לנקודת השירות.
בנקודת השירות צוות הסיוע בראשות ויקו אסולין התנפל על הצוללת הצהובה והחליף את המתלה השבור, עבודה לא פשוטה שבמוסך מסודר עם ליפט לוקחת כחצי יום עבודה, בתוך זמן שיא של פחות משעה כולל כיוון פרונט. רז והלל המשיכו לקטע השני וקבעו בו את הזמן המהיר ביותר, אך למעלה משעה שאבדה הוציאה אותם למעשה מהקרב על המקום הראשון, אך הותירה אותם בסוף היום החמישי עם במקום השלישי בדירוג הכללי.
גם אביב קדשאי ויזהר ערמוני לא ליקקו דבש ולאחר יום רביעי מוצלח יחסית, רצף התקלות חזר לפקוד את רכב המרוץ שלהם ביום החמישי של המרוץ.
הפעם הייתה זו מערכת הטעינה ששבקה וגרמה להם להיתקע באמצע אחד מקטעי הדירוג. ניצן שקל ודובי נוימן, שכזכור יצאו מתמונת ההובלה ביום המרוץ הרביעי, החליטו לעצור ולסייע להם ולמרות שהדבר עיכב אותם ופגע במיקום שלהם החליטו לגרור את אביב ויזהר עד לנקודת הסיום.
שקל ונוימן גם שסייעו לכמה רוכבי אופנועים שאיבדו את דרכם במסלול ועל תפקודם החברי ללא ספק מגיע להם ציון לשבח.
רועי שפירא ואיתי מולדובסקי, המובלים את קטגוריה T2 ביותר מ-3 שעות מהמקום השני, המשיכו בנהיגה זהירה מבלי לקחת סיכונים מיותרים ופרט לטעות ניווט בקטע הקישור לא חוו דרמות גדולות.
יום המרוץ החמישי לא היה קל, בלשון המעטה, גם לכידונאים - מנוע 350 סמ"ק באופנוע של נדב לוגאסי שבק חיים במחצית הראשונה של היום, תקלה שהתבררה כדלק מלוכלך שהשבית את מערכת ההזרקה המתוחכמת. נדב רוקן את מיכל הדלק והחליף אותו בדלק שנידב מכמה רוכבים אחרים, והצליח לחזור לתנועה. אלא שאז, דורון וינטר עף מהציר אל תוך תעלה ונדב ביחד עם ברק דודאי עצרו וסייעו לו לחלץ את האופנוע מהתעלה ולחזור למרוץ, למרות שאיבדו על כך כחצי שעה.
בעקבות העצירה התדרדר נדב למקום ה-15 בדירוג הכללי (ירידה של 7 מקומות), דורון למקום ה-19 בדירוג הכללי (ירידה של 3 מקומות) וברק למקום ה-27 בדירוג הכללי (ירידה של 6 מקומות). למרות האכזבה על פניו של נדב מההתדרדרות במיקום הוא קבע נחרצות: "לא משאירים רוכב בשטח, בשום מצב".
על אף שאין ספק שאת היום החמישי של המרוץ מרבית הצוותים הישראלים היו מעדיפים לשכוח, כפי שהראלי היווני הטיב להוכיח דבר לא סגור עד שהגברת השמנה תשיר וביום השישי והאחרון של המרוץ צפויים למתחרים עוד 65 קילומטרים של קטע דירוג שעשויים לשנות את התמונה.