סביב שעת פתיחת האירוע הרשמית שתוכננה לעשר בבוקר נגלה לעינינו מראה מזמין שהזכיר ימי מסלול במדינות מתוקנות - במקום נפרשו אוהלים עם ספונסרים, מכונאים שקדו במרץ על הכלים והנהגים והרוכבים החליפו אחד עם השני מחשבות ותכנונים לגבי כיול הכלים, הקווים הנבחרים לאורך תוואי המסלול ושאר הגיגים שמהולים בדלק באוקטן גבוה, יותר מכל דבר אחר.

למרות זאת, בשעה היעודה האירוע לא התחיל כמתוכנן והסתבר שגם בימים בהם הספורט המוטורי כבר חוקי וכשר למהדרין עדיין עולות ברגע האחרון כל מיני בעיות בהשגת האישורים הדרושים.
בסופו של דבר, לאחר שחלק ניכר מהצופים איבד סבלנות ונטש את האירוע, האישורים הושגו והמקצים החלו. למרות הייבוש הארוך, ברגע שהאקשן התחיל, ניתן היה לראות כיצד הרוכבים והנהגים מדגימים כי התשוקה לספורט המוטורי חיה ובועטת בכל רמ"ח איבריהם.
בניגוד לעיכובים שאפיינו את תחילת היום, המקצים התחרותיים זרמו ברצף מופתי, תוך כדי הפגנת רוח ספורטיבית בין שלל המתחרים בקטגוריות השונות. בעוד שאופנועי הכביש התקשו להתמודד עם המסלול שנראה כטכני ואיטי מדי עבור היכולות של הכלים הללו, אופנועי הסופרמוטו מצידם נתנו שואו אדיר עם החלקות זנב והרמות גלגל בכל הזדמנות אפשרית, ואף הקפידו להעלות עשן מצמיגיהם בסיום המרוץ עם ביצוע Burnout מסורתי, כנהוג וכמתבקש מהמעמד.
את מרב תשומת הלב משך מקצה הקארטינג הבכיר שכלל שלל אקשן ותחרות צמודה בין מתמודדים רבים.
>> הסיפור המלא של הספורט המוטורי בישראל
הכותב הינו מדריך לנהיגה מתקדמת
תודה למיכאל וילנר על הצילומים