חיפושית (צילום: נעם וינד)
גם מכונית ממש ותיקה יכולה להראות נוצצת ומבריקה |צילום: נעם וינד

לפעמים משאירים לכם אותן בתור "מתנה" אנונימית, לפעמים מדובר בתמרון חניה כושל, טעות קלה בהערכת המרווח ולעיתים הן תוצאה של שנייה של חוסר תשומת לב – תהיה הסיבה אשר תהיה נראה שאף בעל רכב לא יכול להתחמק משריטות ודפיקות במרכב המכונית.

יש אנשים שהחיצוניות בכלל לא מעניינת אותם ומבחינתם כל עוד האוטו נוסע לא משנה שהוא שרוט ודפוק מכל פינה ואילו אחרים ממש מתקשים לחשוב אפילו להשתמש ברכב במידה ויש בו אפילו שריטה קטנה. בתווך נמצאת רוב האוכלוסייה שמדי פעם מבינה שאין ברירה והגיע הזמן לבקר אצל הפחח לטיפול קוסמטי.

אז כמה עולים אותם תיקונים קטנים שלא כדאי להפעיל בהם את הביטוח וכמה עולה להחזיר עטרה ליושנה לחלקים שהצבע שלהם דהה או התקלף?

תיקון מעיכה קלה או שפשוף וצביעה של חלק מרכב כמו דלת או כנף יעלו, במידה שלא צריך להחליף את החלק, בממוצע בין 600-1200 שקלים (כל המחירים בכתבה לפני מע"מ) לחלק בהתאם למורכבות המכה, גודל החלק וצבע הרכב.

צביעה של חלק כמו מכסה מנוע או גג כתוצאה מדהיה או התקלפות תעלה לכם בין 700–1500 שקלים. 
רמונט כללי וצביעה של רכב שלם תעלה כבר בין 6,000 ל-12,000 שקלים בהתאם לגודל הרכב וסוג הצבע שלו.

מכונית ישנה (צילום: Marcelo Horn, Istock)
נראה לנו שהגיע הזמן להשקיע קצת בפחחות |צילום: Marcelo Horn, Istock

מראות ופנסים – עסק  לא זול
נשברה או נתלשה לכם המראה? במידה ולא ניתן להחליף רק את זכוכית המראה עצמה (רבים לא יודעים זאת אבל לרוב ניתן לרכוש רק זכוכית המראה ולא את כל החלק) תתכוננו להוצאה לא נמוכה בכלל של בין 900-1500 שקלים למראה מקורית חדשה או 300-600 שקלים לחלק דומה משומש או חליפי שלרוב יכול בהחלט לענות על הצרכים של מרבית האנשים.

מכות קטנות יכולות לגרום לא פעם לשבר בפנסים וגם כאן לא מדובר בחלקים זולים במיוחד: 1000-1500 שקלים לפנס קדמי מקורי חדש בממוצע ובין 400-700 שקלים לפנס אחורי
החלקים התחליפיים זולים משמעותית ומחירם עומד על 450-900 במקרה של פנס קדמי אך רצוי לבחון היטב את איכות המוצר ואת ההתאמה שלו לפנס השני של הרכב.

מוסך פחחות (צילום: נעם וינד)
מתקנים את כל דפיקות החנייה הקטנות |צילום: נעם וינד

איך בוחרים פחח
כאשר אתם בוחרים מוסך פחחות אמנם המחיר הוא בהחלט מרכיב מרכזי אך על מנת שתצאו מרוצים חשוב תמיד לבחון את העבודה בכלי רכב שכבר תוקנו במוסך.

אל תתרשמו מהברק של הצבע אלא הסתכלו בצורה מעמיקה יותר בהתאמה של הגוון בחלק שנצבע אל חלקי המרכב האחרים, בדיוק של הצביעה בנקודות החיבור עם חלקי פלסטיק וגומיות ובטיב עבודת הפחחות שניתן לאבחן מזווית קהה מהצד באמצעות מבט בהשתקפות בצבע שצריכה להיות אחידה ולא גלית.

מוסך פחחות (צילום: נעם וינד)
הברק חוזר|צילום: נעם וינד

תחזוקה נכונה וקצת ידע יכולים לחסוך כסף רב

ניתן גם לחסוך חלק מהביקורים אצל הפחח על ידי תחזוקה נכונה. כך למשל אם תקפידו לעשות לרכב שלכם ווקס פעמיים בשנה (יש לישם ווקס רק בצל מלא), תתדאגו להסיר במהירות האפשרית "מזכרות" כמו לשלשת ציפורים ושרף עצים החודרים את שכבת המגן של הצבע וגורמים לנזק בלתי הפיך ותחנו את הרכב במקומות מוצלים ככל הניתן תוכלו לשמור על הצבע במצב מצוין במשך שנים ארוכות. 

>> המדריך השלם לניקוי ותחזוקת הרכב

אגב, גם חלק מהפגיעות הקטנות ניתנות לתיקון או טשטוש בקלות יחסית באופן עצמאי בעזרת פוליש במקרה של שריטה ושימוש בפומפה או הפעלת לחץ מבוקר מצד הפנימי והנסתר של חלק הפח שנמעך. אולי הכל בראש אבל נסיעה ברכב שמור שנראה טוב תמיד עושה הרגשה שהוא נוסע קצת טוב יותר על הכביש.

אין תמונה
כשרכב נראה טוב יש גם תחושה שהוא נוסע יותר טוב

>> כמה עולה "לעשות" ראש מנוע ובמה כרוך שיפוץ גיר