אין תמונה
משפחומטית ישראלית טיפוסית - מה אפשר לקנות במחיר שלה מעבר לים?

קוראים יקרים, את הכתבה שלפניכם היה מעצבן מאוד לכתוב ואם אתם בעלי עצבים רופפים אולי כדאי שתמשיכו לכתבה הבאה. השאלה שנשאלה היא: מה אפשר לקנות בעולם – במחיר של משפחתית קומפקטית ישראלית חדשה. אתם יודעים, טויוטה קורולה, יונדאי i30 או מאזדה 3 ודומות העולות בישראל סביב 120 אלף שקלים. אפשר במקום זאת לגשת איתם לבנק ולהחליף למטבע אחר (טוב, לא התייחסתי לעמלות ההחלפה...): 120 אלף שקלים, באירופית, הם כ-25,800 אירו. באמריקנית, אותם שקלים מתחלפים לכ-33,400 דולר.

ובכן, יש לנו ביד 25,800 אירו או 33,400 דולר. ואנו יוצאים איתם לחו"ל. אז מה אנו יכולים לקבל בניכר במחיר הזה? תודה ששאלתם. הרבה דברים, וכמה מהם גם מעניינים מאוד.

באירופה

אין תמונה
מיני חזקה במקום העגלה המשפחתית

חשקה נפשכם במיני של ב.מ.וו? בישראל מתחיל מחירה צפונית ל-200 אלף שקלים. באירופה, ב-25,800 אירו, אפשר לרכוש אחת כזו, בגרסת קופר חזקה ומאובזרת. אבל אתם, אולי, רוצים משהו יותר מהוגן.
אפשר עדיין להשאר עם ב.מ.וו וליהנות עם ב.מ.וו 120i. רוצים משהו קצת יותר מרשים חיצונית? בשבילכם, תמורת מחיר של ניסאן טידה ישראלית, נוכל להציע אלפא 159, בגרסת הסטיישן, ספורטוואגון, מאובזרת. היא יפהפייה, אגב. לא רוצים איטלקי? אתם יכולים לקבל את גרסת הסטיישן של הוולוו V60 החדשה עם מנוע חובב סביבה בנפח 1.6 המפיק 150 כ"ס שתתומחר באותה סביבה.

אין תמונה
גם יפה וגם אופה, אלפא 159 בגרסת הסטישן
וולוו S60 החדשה (צילום: נעם וינד)
וולוו V60 - סטיישן בניחוח שוודי עדכני |צילום: נעם וינד

משהו ספורטיבי יותר? יש גם יש. במחיר פוקוס 1.6 סטנדרטית ישראלית אפשר לרכוש באירופה את גרסת ה-ST הספורטיבית לעילא, עם 225 כ"ס. מה דעתכם על בייבי-איבו, המיצובישי ראלי ארט, עם 240 כ"ס? ומה דעתכם על משהו בלי גג? מאזדה מיאטה תהיה שלכם וישארו לכם עוד 4,000 יורו לבזבוזים. משהו קצת לשטח? בטח! סובארו פורסטר טורבו הוא כלי רכב ספורטיבי בסגנון אחר, וגם הוא יוכל להיכנס לחניה שלכם במחיר של i30.

ואם כבר בענייני כלי רכב גבוהים עסקינן, בעיקר אם הזכרנו את יונדאי, נציין שבמחיר אותה i30 אפשר לרכוש באירופה את הסנטה פה הגבוה, את הדוד הקיה ספורטאז' בגרסת ה4X4 וגם את ההונדה CR-V שבישראל מתחיל מחירו בסביבת המאתיים.

באמריקה

באירופה עוד היה הגיון מסוים בכלי הרכב שהצענו. באמריקה העסק בכלל יוצא מפרופורציה. במחיר של קורולה ישראלית חדשה אפשר, בארצו של הדוד סם, לרכוש ב.מ.וו 128i פתוחה או ב.מ.וו 328 עם גג. אפשר גם לבחור בין כל דגמי ה-A4 שנמכרים שם ואפילו את דגמי הבסיס של הג'יפון היוקרתי, מרצדס GLK, שמחירו בישראל עומד על כ-400 אלף שקלים!

אין תמונה
יותר זול מדייהטסו טריוס, מרצדס GLK


רוצים שתי מכוניות חדשות במחיר אחת? תוסיפו עוד 1,600 דולר ותוכלו לקנות את הגרסה האמריקאית ליונדאי i30SW וגם את רכב הפנאי הפופולרי בארץ, ix35. שניהם יחד, חדשים עם הניילונים, כאמור, במחיר של 35 אלף דולר.

אין תמונה
2 במחיר 1 - גם יונדאי ix35 וגם i30sw במחיר של משפחומטית אחת

נמשיך להתעצבן.אתם חובבי ספורט? במחיר של סובארו B3 1.5 חדשה עצלה תוכלו לקבל את האימפרזה STI או את יריבתה המושבעת לסצינת הפסיכו-טורבו, מיצובישי לנסר אבולושן 10. שתיהן עם 300 כ"ס ויכולות האצה ואחיזה בלתי נתפסות.

רוצים משהו שאפשר להשתעשע איתו בכביש במהירויות שפויות יותר? מה דעתכם על מיאטה? אתם יכולים לקנות את כל הדורות של המיאטה במחיר של משפחתומטית חדשה אחת כאן. אנחנו מדברים על מיאטה חדשה שתעלה לכם 23 אלף דולר, מיאטה מ2003 שתעלה קצת פחות מ8,000 דולר, וב2,000 הנותרים תוכלו לרכוש מיאטה במצב נוסע, אך לא מושלם, מהדור הראשון (1989-1993).
גם מכונית הספורט המהוללת, בעלת המנוע הרוטורי, מאזדה RX8, תעלה לכם כמו מאזדה 3 בגרסת הליסינג בישראל.

>> גם ליואב מ"האח הגדול" יש מיאטה עם גג נפתח, צפו בתמונות
אין תמונה
מאזדה מיאטה MX5 - אחת חדשה ועוד 2 משומשות
אין תמונה
יש לה יותר נוכחות מלסובארו B3

פורד אקספלורר, רכב השטח האמריקני המגודל, הג'יפ גרנד צ'ירוקי החדש והקרוס אובר המפואר של קאדילק, הSRX, עולים שם כמו משפחתומטית יפנומטית בישראל.
זה לא נעשה יותר קל. הגרסה החזקה של מכונית השרירים האמריקנית, שברולט קאמארו, עם מנוע V8 שמייצר 426 כ"ס, עולה כך, פחות או יותר, גם אם מזמינים אותה בצהוב.

אפילו בבית טויוטה האמריקנית אפשר קצת להתעצבן: גם הגרסאות הכי חזקות והכי מאובזרות של הקאמרי עולות פחות מהקורולה הישראלית הבסיסית וג'יפ-הרטרו, טויוטה FJ קרוזר, זול עד כדי כך, שעל מחיר המשפחתית הישראלית עוד נקבל עודף של 8,000 דולר, בהם אפשר יהיה לרכוש קרייזלר וויאג'ר משומש, נו, בשביל הגברת.
אגב, אם אתם חובבי סביבה, טויטה פריוס ההיברידית תעלה לכם 21,650 דולר מה שישאיר לכם יותר מ10,000 דולר לתרומה לארגונים ירוקים למען השמירה על הסביבה.

אין תמונה
מחיר כמו של קורולה, מראה קצת יותר מרשים, אתם חושבים שגם כאן יש רק 2 חלונות חשמליים ?

בישראל

בארה"ב מתחיל מחירה של משפחתית יפנית קומפקטית חדשה סביב מחיר של 15,000 דולר, שהם כ-53,700 שקלים. בישראל, במחירה של יפנומטית חדשה, אפשר לרכוש טויוטה קורולה מודל 2004, משומשת במצב טוב, מרופא. הוא מטפל, אגב, באולקוס?

למה זה קורה

שאלה טובה. יש כל מיני הסברים (למשל, כמו תמיד, המנטרה הקבועה: הוצאות הביטחון דורשות מיסוי גבוה. קשה בישראל להוריד מיסוי על מכוניות בלי "לחטוף" מדורשי התקציבים השונים והמשונים), אבל בשורה התחתונה הציבור הישראלי משלם מחירים מוגזמים על המכונית שלו, מה שמרחיק אותו מרכישת מכונית חדשה, נקייה ובטיחותית. ועוד לא דיברנו על כך שהשכר הממוצע אצלנו נמוך יותר מזה של חברינו באירופה ובאמריקה, דבר שמרחיק אותנו עוד יותר מה-RX8 הנכספת.

אין תמונה
מאזדה RX-8 מנוע מדהים, ביצועים מופלאים ומרווח טוב ל 4 נוסעים



פורסם לראשונה באתר מוטוקאר
לקבלת גליון של מגזין הגה במתנה לחץ כאן

>> בואו נתעצבן ביחד, חלק א': מה אפשר לרכוש בחו"ל ב65,000 שקלים, מחירה של מכונית קטנטנה ובסיסית בישראל