נגמר הדלק (צילום: ginosphotos, Istock)
צילום: ginosphotos, Istock
אחרי כמה חודשים של ירידות מחירים, מחירי הדלק שוב עלו וזינקו בצעדי ענק לכיוון ה-8 שקלים לכל ליטר, אפשר להתלונן ולזעוק שזה לא נורמלי ואפשר לנסות למצוא דרכים מקוריות כדי לנסות לחסוך כמה שניתן מהנוזל הצהבהב הזה.

כיוון שמריבתכם כבר השקעתם בסמארטפון הגיע הזמן לנצל אותו ולהיעזר בו כדי לחסוך כסף רב בנסיעות 

 1. FullTank למצוא את הדלק הזול בסביבה
רשת חברתית טכנולוגית יפה ופשוטה. ציבור מורידי האפליקציה מעדכן את כל היתר במחירי הדלק השונים ברחבי הארץ וכך יכולים המשתמשים לחפש את תחנת הדלק הזולה ביותר בסביבתו. כדי לעודד את עדכון האפליקציה מקיימים מפעיליה תחרות נושאת פרסים (דלק בחינם כמובן), ששמה, איך לא "מיכל התהילה"...
הפערים המשמעותיים בחסכון, בעת שימוש באפליקציה, הם במחירי הסולר שאינו בפיקוח. צרכני הסולר יכולים לחסוך עשרות שקלים אם רק יפתחו את האפליקציה כשיידרשו לתדלק.
פלטפורמות: אנדרואיד, אייפון
הורדה

אפליקציות Fulltank (צילום: באדיבות
תמצא לכם את תחנת הדלק הזולה|צילום: באדיבות "אנשי הפרחים בישראל"

2. Waze - הדרך הקצרה היא החסכונית ביותר
כל כך הרבה מלים נשפכו על האפליקציה הישראלית-גלובאלית שלא נועדה בכלל להיות מערכת ניווט מלאה, והפכה מאליה לאחת מתוכנות הניווט הטובות בעולם. האפשרות לבחור בנתיב נסיעה נטול פקקים ו/או הקצר מכולם מאפשר חסכון משמעותי בעלויות הנסיעה בכל יציאה מהבית.
האפליקציה התעדכנה לאחרונה, גם בסביבת אייפון וגם באנדרואיד, וכעת היא כוללת גם תחנות דלק זולות בסביבתנו וממשק ידידותי יותר להפעלה בדרכים.

תואמת את מרבית הפלטפורמות של השנים האחרונות
הורדה

WAZE (צילום: אורטל דהן)
תקח אתכם בדרך הקצרה והפנויה ביותר |צילום: אורטל דהן

3. DriSMo – מאמן אישי לנסיעה חסכונית
מכירים כבר את הטיפים הוותיקים, לא להאיץ חזק ולא לבלום חזק, כדי לצרוך כמה שפחות דלק? ובכן, האפליקציות DriSMo של אנדרואיד ו-FuelSchool של אייפון, ישתמשו בחישנים של המכשירים ובמקלט ה-GPS, כדי לבחון עד כמה הנהיגה שלנו חסכונית. מחוונים באפליקציות יספקו לנו פידבק בזמן אמת, אם אנחנו נוסעים חסכוני או שצריך, בנאדם, להרגיע.

פלטפורמות: DriSMo לאנדרואיד, FuelSchool לאייפון
הורדה אנדרואיד
הורדה אייפון

אפליקציות שיחסכו לכם דלק - לנהוג בחסכון
תלמד אתכם לנהוג בצורה חסכונית

4. TranzMate- חלופה לנסיעה פרטית
מכונית זה נחמד, אבל בדרך כלל - בעיקר אם אנחנו נוסעים לבדנו - התחבורה הציבורית תהיה זולה יותר לנסיעה (ואנחנו יודעים, נדרשת לא מעט נשיכת-שפתיים כדי להשתמש בתחבורה הציבורית הישראלית). אפליקציית TranzMate הישראלית היא, במידה מסוימת, ה-Waze (ע"ע) של התחבורה הציבורית. מתי האוטובוס או הרכבת הבאים, איפה פקוק, כמה זמן לוקחת הנסיעה וגם - איך הנהג באוטובוס שמתקרב אליכם, האם הוא צפוף והאם מבקר ממש ברגעים אלו מבקר.

פלטפורמות: אנדרואיד ואייפון (בקרוב גם ווינדוס 8)
לינק הורדה
 

אפליקציות שיחסכו לכם דלק - אוטובוסים
תעשה לכם סדר בתכנון הנסיעה בתחבורה ציבורית

>> 5 צעדים דרמטיים לחסכון בדלק

הכתבה התפרסמה לראשונה באתר "מוטוקאר" של מגזין הרכב "הגה"
לקבלת גיליון של הגה במתנו לחצו כאן