אין תמונה
שלל חוויות מוטוריות ברחבי הגלובוס

מי לא אוהב לבקר בחוץ לארץ?  שינוי האווירה, הנופים החדשים, סגנון החיים האחר, אטרקציות מיוחדות וכמובן גם שלל האתרים שחייבים לסמן עליהם וי נמצאים במרחק נגיעה, כל שעליכם לעשות הוא להגיע לנתב"ג.
אנחנו כמובן ממליצים לכם לא לפספס את אתרי החובה במדריכי התיירים, אבל באמת, עם יד על הלב, כמה באמת התרגשתם אחרי שעמדתם שעה בתור ובסוף ראיתם את המונה ליזה בלובר? כמה באמת נדהמתם אחרי שהרחקתם לחור באי הבריטי כדי לצפות במעגל האבנים של סטונהנג'? כמה חשתם שאתם נמצאים ליד אחד מפלאי עולם כשעמדתם בפתחו של הבור העצום באריזונה המכונה "גרנד קניון"?

אם אתם מסוג האנשים שמכונית עבורם היא יותר מקופסה על גלגלים וכל מפגש אקראי ברחובות הנכר עם איזו פרארי או למבורגיני עושה לכם את היום, כדאי שבחופשה הבאה שלכם תתכננו גם לכלול איזו אטרקציה מוטורית. קבלו עשר המלצות בסל"ד גבוה שכדאי לא לפספס.

מסלול המירוצים נורבורגרינג
מערב גרמניה (120 ק"מ מפרנקפורט, 70 ק"מ מקלן)

אחד ממסלולי המרוצים המפורסמים בעולם וככל הנראה התובעני ביותר, אורכה של הקפה עומד על מעל 20 ק"מ. המסלול הוקם ב-1927 וזכה במהלך השנים לתואר הלא מחמיא "הגיהנום הירוק" בשל כמה תאונות מרוצים קשות שהתרחשו במסלול. לאחר התרסקותו של ניקי לאודה, שגרמה לו לפציעה קשה, במרוץ פורמולה 1 בשנת 1976 הופסק השימוש במסלול כמקצועי ומאז המסלול המאתגר הפך למֶכה של יצרניות הרכב שעולות אליו לרגל כדי לבחון ביצועים של כל מכונית חדשה. אבל מה שבאמת מעניין הוא שהמסלול הפך  ל"כביש אגרה" שפתוח, תמורת תשלום, לכל אחד ולכל רכב המורשה לעלות על הכביש, לפי חוקי גרמניה. המחיר להקפה אחת שווה לכל נפש ועומד על 24 יורו, יש הנחה אם קונים כרטיסיה לכמה הקפות מראש. הבעיה היחידה לתיירים היא שבחוזה ההשכרה של חברות השכרת מכוניות רבות יש איסור מפורש על שימוש ברכב במסלול המפורסם ובמידה וחברת ההשכרה מגלה את השימוש המיוחד שעשיתם ברכב היא יכולה להכניס אתכם לרשימה השחורה שלה ואף להטיל עליכם קנס.

מסלול נורבורגרינג
המסלול המפורסם הפך לכביש אגרה

מפעל ומוזיאון פרארי
מראנלו, איטליה

בעיירה פסטורלית במחוז אמיליה רומנה שבצפון איטליה, לא רחוק מהעיר מודנה, קיים מפעל לא גדול במיוחד ממנו התגלגלו בעשרות שנים האחרונות לא מעט מיצירות המופת המדהימות ביותר שנוצרו על גלגלים – מפעל פרארי.
לאכזבתכם לא תוכלו לבקר בפסי היצור המשלבים בין העיצובים המדהימים לטכנולוגיה המתקדמת ביותר, אליהם זוכים להכנס רק בעלי פרארי או כאלה עם קשרים ממש טובים במקומות הנכונים וגם זה, בתיאום מראש.

עם זאת, מרחק הליכה קצר משם תוכלו לבקר במוזיאון פרארי שעבר שיפוץ מקיף לאחרונה. המוזיאון מציג את היסטוריית המותג, כולל עוד ועוד מכוניות כביש מרהיבות משנים עברו וכן פרקים נבחרים מהיסטורית קבוצת הפורמולה 1. בהמשך הרחוב תוכלו להגיע לפינה ממנה אפשר להציץ על מסלול המבחן של פרארי. שם, אם יתמזל מזלכם, תוכלו לצפות בנהגי קבוצות פרארי השונות, כולל נהגי פורמולה 1, בוחנים את מכוניות המרוץ שלהם או לחזות במבחנים לדגמי פרארי השונים לפני יציאתם לשוק, כמו גם במבחנים למכוניות ספורט אחרות מתוצרת קונצרן האם פיאט (אלפא רומיאו, לנצ'יה, מזראטי ואחרות).

אם כל המכוניות האדומות וסמלי הסוס הצוהל עשו לכם חשק לאחוז בהגה של אחת, תוכלו, בתמורה למחיר גבוה אך סביר, לצאת לנסיעת מבחן קצרה בכבישי האזור על סיפונן של כמה מכוניות פרארי הנמצאות באחת הסוכנויות הפזורות ברחוב הסמוך למוזיאון.

לא רחוק משם, מרחק של פחות משעה נסיעה, תוכלו לבקר במפעל של המתחרה הגדולה – למבורגיני.
גם כאן מוזיאון ובו שלל מכוניות בכל גווני למבורגיני הבוהקים. עם מעט הכנה מראש ובימים בהם מתקיימים סיורים, אפשר לתאם ביקור בפס היצור במפעל שבמתחם.

מוזיאון פרארי (צילום: נעם וינד)
יצירות אומנות על גלגלים|צילום: נעם וינד

תערוכת רכב גדולה
פריז, ז'נבה, פרנקפורט, דטרויט, טוקיו ולאס וגאס

אמנם גם כאן בארץ בפסח, פעם בשנתיים, חובבי הרכב זוכים ל"יציאת מצרים" מוטורית בדמותה של תערוכת אוטומוטור. למרות שבקנה מידה מקומי מדובר באירוע די מושקע, בעולם, איך נאמר זאת בעדינות, מתקיימות כמה תערוכות רכב קצת יותר מרשימות.
חייבים לציין שבעידן האינטרנט כל מכונית חדשה נחשפת ברשת הרבה לפני שהיא מוצגת באופן רשמי בתערוכה, אבל החוויה לעיניים והיכולת לשבת במכוניות ולחוש את כל החידושים שיש לעולם הרכב להציע בהחלט תרגש כל חולה הגה. באירופה תוכלו לבקר בסתיו בפריז או בפרנקפורט, לסירוגין, אחת לשנתיים, או בז'נבה, מדי שנה, במרץ. בארה"ב תוכלו לבקר בתערוכת דטרויט, מדי שנה, בינואר.גם צידו השני של העולם לא מקופח וביפן תוכלו לבקר בתערוכת טוקיו המתקיימת מדי שנה בנובמבר.
למי שמתרגש יותר ממכוניות משודרגות, מאובזרות ומשופרות כדאי להתארגן על ביקור בSEMA , תערוכה שכל כולה מוקדשת לשיפורי רכב, שמתרחשת מדי שנה בלאס וגאס בנובמבר.

תערוכת פריז (צילום: נעם וינד)
כל החידושים בעולם הרכב|צילום: נעם וינד

פסטיבל המהירות של גודווד
גודווד, אנגליה

אירוע שמתרחש בכל קיץ, מאז 1993, באחוזה של אציל בריטי בסמוך לברייטון. בעל האחוזה שבשטחה מסלול מירוצים ישן חשב איך לחבר בין המסלול לאהבתו למכוניות ספורטיביות באשר הן.

התוצאה: אחד האירועים המוטוריים המדהימים בעולם שמאגד מדי שנה מקבץ בלתי נתפס של מכוניות ספורט ומרוץ שיוצרו אי פעם, מראשית המאה ה-20 ועד ימינו אנו, מאבות טיפוס שמעולם לא הגיעו ליצור ועד למכוניות מפורסמות במיוחד שניצחו מרוצים וזכו לתהילת עולם.

את כולן אפשר לפגוש באופן בלתי אמצעי בפסטיבל משום שמתאפשרת גישה חופשית לרחבות הטיפולים של המכוניות. אגב, המכוניות לא מגיעות לצרכי תצוגה בלבד, הן גם נוסעות בפול גז על המסלול.

בשנים האחרונות נוסף גם מסלול ראלי קצר ומלבד מכוניות מדהימות, לאירוע מגיעים גם סלבריטיז שונים ונהגים ידועים מהעבר ומההווה.

פסטיבל גודווד (צילום: נעם וינד)
כל היסטורית המירוצים קמה לתחיה|צילום: נעם וינד

מרוץ מכוניות
בעיקר באירופה ובארצות הברית

לכאורה, הכי טוב לראות מרוץ מכוניות בטלוויזיה. האירוע מסוקר בשלל מצלמות מעשרות זוויות, לא מפספסים שום התרחשות ואף זוכים לשמוע דברי פרשנים מומחים. אבל, כמו בענפי ספורט אחרים, אין מה להשוות לזה את החוויה פנים אל פנים. הרעש, התלהבות הקהל ואפילו הריח באוויר שווים ביקור במירוץ גדול. בעולם מתקיימים עשרות סבבי מירוצים מקצועיים ביותר עם המוני מעריצים משולהבים, כשהמרוצים הידועים ביותר הם כמובן מרוצי הפורמולה 1 שמסתובבים ברחבי הגלובוס. כמו כן אפשר לציין גם את מרוצי הראלי, שאמנם לא מאפשרים צפייה על יותר מפניה או שתיים, אך כן מאפשרים גישה חופשית, ללא תשלום, וקרבה אפילו מסוכנת לתוואי הדרך.

בארה"ב הספורט המוטורי מעט שונה. רובו מתרחש במסלולים אובאליים בהם יש רק פניה שמאלה. קוראים לזה נסקאר והאמריקאים מטורפים על זה. למרות שעל פניו זה נשמע די משעמם, המהירויות הגבוהות וצפיפות מכוניות המרוץ המשתתפות גורמות להרבה אקשן ולתאונות ספקטקולריות.

מכונית נאסקר בפיט סטופ (צילום: Drew Hallowell, GettyImages IL)
אקשן ברמה אחרת |צילום: Drew Hallowell, GettyImages IL

קורס נהיגה
כמעט בכל מדינה על הגלובוס חוץ מישראל

אחת החוויות הכי מסעירות שמי שחי ונושם מכוניות יכול לפרגן לעצמו. בשלב זה, בשל שלל תסבוכות חוקתיות, לא מתקיימים בישראל, מעבר להשתלמויות נהיגה, קורסים ממשיים לנהיגת מרוצים. בעולם, כמובן, המצב שונה בתכלית ומאות בתי ספר לנהיגת מרוצים מכל סוג שהוא מעבירים שלל קורסי נהיגה ברמות שונות. למי שחושש מהדרכה בשפה זרה נציין שמעבר לים מתקיימים גם מספר קורסים בהם קיימת הדרכה בעברית. המחיר במרבית בתי הספר לא זול בכלל ותלוי לרוב באורכו של הקורס.

אפרת הופמן דריפטינג
קורס נהיגת מרוצים - חוויה בלתי נשכחת

פארק פרארי
יאס מרינה, אבו דאבי


הפארק של פרארי משתרע על שטח של לא פחות מ200 דונם(!) המקורים בדרך ייחודית, באמצעות גג אדום המזכיר בצורתו את קווי המתאר של הGT הקלאסית.

הפארק, שנפתח לפני מספר חודשים, הוא הראשון מסוגו ליצרן המכוניות האיטלקי. הפארק מציע פעילויות וחוויות לכל הגילאים כשהדגש הוא זיקה לעולם הרכב, חווית המרוצים, מכוניות פרארי וכל מה שיכול לרגש חולי הגה אמיתיים.

במקום מותקנים סימולטורים מקצועיים המשמשים נהגי פורמולה לאימונים והמבקרים מוזמנים לבחון בהם את יכולתם.

כדי להשלים את תחושת הנהיגה ברכב פורמולה ניתן לעשות סיבוב ברכבת ההרים המהירה בעולם שנוסעת במהירות של כ-240 קמ"ש במסלול המדמה את כוחות הG הפועלים על נהגי פורמולה 1.

אמנם קשה עד בלתי אפשרי לארגן סיור במפעל פרארי במראנלו באיטליה, אבל בפארק באבו דאבי ניתנת למבקרים הזדמנות לעקוב מקרוב אחרי קווי היצור של מפעל המכוניות בסיור וירטואלי תלת מימדי.

במתחם מתקיימות עוד שלל פעילויות שפונות למי שמתרגש מסמל הסוס הצוהל, כמו גם תצוגה עשירה של מכוניות היצרן, כל פריט אספנות שאפשר לבקש ועוד הרבה הפתעות.
כל מה שאתם צריכים זה דרכון זר וכרטיס טיסה לאיחוד האמירויות. את בגדי הטניס כדאי שתשאירו בבית.

פארק פרארי באבו דאבי
פרויקט מטורף וגרנדיוזי - כמו שאוהבים במדינות המפרץ
 

פסטיבל ברנינג מן
מדבר בלאק רוק, נבאדה, ארה"ב

באמצע שום מקום, במדבר, מרחק כמה עשרות קילומטרים מכל נקודת ישוב, מתקיים פעם בשנה פסטיבל ססגוני במיוחד: ברנינג מן. הפסטיבל מהווה מוקד משיכה לכ-50 אלף איש שהופכים, למשך שבוע אחד בלבד, את המדבר הצחיח לעיר שוקקת מלאת חיים, מסיבות, מיצגי אומנות וכלי תחבורה משונים הנעים ברחבי המתחם.

הפסטיבל, בו לא מתקיים מסחר וכל מה שמתרחש בו מאורגן על ידי משתתפיו בהתנדבות, הוא מקום מפגש לאנשים שרוצים שפורים יהיה כל השנה, נודיסטים, היפים וגם פריקים של מכונאות. הרכבים המיוחדים משמשים את באי הפסטיבל לתנועה בשטח הפסטיבל העצום. הרעיון הוא להשתמש בפלטפורמה של מכונית ולהפוך אותה למשהו שונה לגמרי ומטורף לחלוטין, הן מבחינה עיצובית והן מבחינה טכנולוגית. היצירתיות ורמות ההשקעה מדהימות כל פעם מחדש ובשילוב רוח הפסטיבל המיוחדת ללא ספק מתקבלת חוויה יוצאת דופן בהרבה מאוד רבדים.

מכונית בפסטיבל ברנינג מן (צילום: נעם וינד)
שגעון בלב מדבר|צילום: נעם וינד

מסעדת "מכוניות מהחלומות"
סורבאיה, אינדונזיה

במסעדה המיוחדת הזאת הרהיטים והאביזרים עשויים ממכוניות אספנות והיא מחזיקה בשיא גינס למסעדה בה מוצגות הכי הרבה מכוניות.
לדוגמא, אם תגיעו בקבוצה של 20, תזכו לשבת ליד שולחן שהיה פעם לימוזינה של מרצדס מודל 1949. האקווריום העצום במקום היה פעם קורבט אדומה, מודל 1969. הבעלים חובב המכוניות חלם לפתוח מקום שכזה במשך 15 שנה, וכעת אתם יכולים ליהנות מפירות היצירה שלו.

אין תמונה
אקווריום עם מאה דגים

מלון V8
שטוטגרט, גרמניה

אין תמונה
רוצים לישון במרצדס?

אם אתם באמת חולים על מכוניות אז למה שלא תתאכסנו במלון שכולו נסוב סביב מכוניות ותרבות נהיגה? במלון חדרי נושא בעיצובים שונים המציעים עיצוב ייחודי שונה שיהפוך את השהות שלכם למיוחדת במינה. כך תוכלו לבחור בחדר הקדילאק, חדר המרצדס ועוד.

המלון ממוקם במתחם המוטורי מילנוורק לא רחוק מהמפעלים של פורשה ושל מרצדס שגם הם שווים ביקור.
המחירים במלון, אם תהיתם, לא בשמיים: 160 יורו לחדר זוגי ללילה.

אין תמונה
ואולי קדילאק?

למה אתם מחכים? טוסו לארוז!

>> ואם אתם מחפשים עוד ריגושים בחו"ל, קבלו את רשימת הכבישים המסוכנים בעולם